Annons:
Etikettkänsliga-situationer
Läst 2452 ggr
Arrowhead
2019-07-01 16:51

Mf?? (äcklig bild)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett tag nu så har sambon och kompisen börjat skämta om att jag verkar gravid, har dock spiral i. För ett par veckor/månad sen så började jag få ont, som en blixtrande mensvärk fast bara på vänster sida.. Tänkte inte mer på det dock då jag tänkte att det säkert var pga spiralen. För nån vecka sen så kom mensen o blev snabbt bra mycket värre än den brukar vara. När jag sitter på toa så känner jag tydligt hur en stor klump glider ut, kollar ner o ser detta. Klumpen var typ 5cm ungefär och behöll formen när jag petade på den med papper. Efter att det där kom ut dog mensen typ direkt ut och har varken blödit eller haft ont sen dess. Både sambon och kompisen tycker att det ser ut som ett huvud och typ början på en navelsträng(den där vita strängen). Är det missfall eller kan det va nåt annat?? För har ju såklart vart med om levrat blod förut men aldrig såhär stort och det har aldrig känts så tydligt när det kommit ut förut..

Annons:
em92
2019-07-01 17:11
#1

Om det skulle vara ett missfall så skulle du ju behövt vara gravid i minst 2 månader för att fostret ska ha hunnit bli 5 cm. Tror mer på att det är en bit slemhinna 😊

mollyt
2019-07-01 19:47
#2

Jag tänker spontant samma som #1, att ett så stort foster skulle då vara rätt gammalt. När hade du mens senast? På din beskrivning i övrigt tycker jag inte att det låter som mina missfall (har haft 2st) där fostersäcken kommit först och sedan har jag blödit någon vecka efteråt. På din text tolkar jag det som att det inte kommit mer blod för dig. Så jag skulle tro att du fått ut en bit slemhinna och att du bara haft mensvärk. Men det är såklart bara min tolkning!

Upp till toppen
Annons: