Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 6913 ggr
em92
6/10/19, 10:42 AM

Vi som planerar barn 2020 #2

Spännande att höra om implantationsdipp! Aldrig hört om förut. Nu hoppas jag att det är det jag hade igår då tempen gick ner till 36,06 på ÄL +9.

Annons:
NinniH
6/10/19, 5:26 PM
#1

Går och väntar på att få se när ägglossning bekräftas med temp. Struntade i ägglossningstest denna gången. Försöker också att inte räkna dagar på samma sätt, även om jag tempar. Då blir det inte lika lätt att stressa över vilken dag jag är på, speciellt efter ägglossning i väntan på att testa. Få se hur bra det går med det. Men nu tar jag åtminstone snart sommarlov, så då finns det hur mycket som helst som kan skingra mina tankar. 🙂 Nackdelen med att ha begränsat med energi på grund av min fibro, är att jag sällan har ork både till studier och mina hobbys. Men nu så!


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Mara-Bell
6/10/19, 7:01 PM
#2

Intressant att få veta om implantationsdipp 😊 även om jag hoppas på det, så känns det innerst inne som om det var ägglossning jag hade i helgen, och är det det, så är den här månaden körd 😔

[Devya]
6/11/19, 5:24 AM
#3

Den andra tråden borde kanske stängas av? Det tycks vara så att man kan fortsätta att göra inlägg där om man använder mobilen men inte med datorn om det är 300 inlägg.

Susmus
6/11/19, 11:38 AM
#4

Oj jag har fortsatt i den gamla tråden via mobilen. Hittade denna fortsättningstråd nu 🙋 #2 Hoppas ni prickade rätt. Man får ju vänta så läääänge om en månad är "körd" 🙄 Jag har beställt vetegroddsolja för att hjälpa fertiliteten på traven. Läst att den är bombad med E-vitamin är positivt för fertilitet. Känns som värt att testa en månad. Vill så gärna ha ett syskonfrö i magen nuuu ❣️

mollyt
6/11/19, 11:57 AM
#5

Hoppsan! Det ska inte gå att göra kommentarer efter #300 Jag stänger den gamla!

Sava
6/11/19, 12:05 PM
#6

Hm… Enligt apparna ska jag ha ägglossning idag eller imorgon. Igår hade vi sex och imorse hade jag en liten fläck blod i trosorna. Det borde ju inte kunnat vara nidblödning men å andra sidan blöder jag aldrig annars när vi haft sex… Önsketänkande:-p

Annons:
Svart ängel
6/11/19, 1:53 PM
#7

#6 Vissa får ju spottings när de har ägglossning, kan ju va det du fick?

Sava
6/11/19, 2:58 PM
#8

Det har jag aldrig hört talas om, vad är det?:-)

Svart ängel
6/11/19, 4:11 PM
#9

#8 Info från Natural cycles: ”Spotting är en mycket lätt blödning, oftast bara rosaaktiga flytningar, eller några droppar blod, som du kan se när du besöker badrummet. Spotting sker vanligtvis efter ägglossningen, eftersom ägglossningen också kan frigöra lite blod och andra vätskor från äggblåsan (follikeln).”

[Devya]
6/11/19, 5:01 PM
#10

Så jag tror knappast att jag blev gravid den här månaden då vi endast hade sex en gång och det var dagen före ägglossningen. Min mens borde dyka upp på söndag men har redan nu lite kramper och mår illa till och från. Man blir ju dock ändå att undra om det tog sig eller om man dragit hem magsjuka. 😆

[Ellenpellen]
6/11/19, 6:08 PM
#11

Lite smått molande värk även idag, gått och haft vattniga flytningar hela dagen och har varje gång trott att det är blod jag ska mötas av när jag kollar efter men nej, men för ca 2 timmar sedan kom en brun flytning Och tolka det som att nu är mensen här….men nu kom det en till flytning som var helt vattenmjölkaktig och inget spår av blod. Aldrig haft flytningar innan mens förut. Idag är bim-1 och jag håller på bli galen fast jag är inställd på att mensen kommer som vanligt.

Susmus
6/11/19, 7:11 PM
#12

#10 Fast sex dagen innan ägglossning är ju god chans! 😃 #11 Känner igen känslan när man hela tiden tror man fått mens och så var det bara flytningar. Har du tänkt testa snart om mensen inte dyker upp? 😊

[Ellenpellen]
6/11/19, 7:51 PM
#13

#12 om mensen väljer att inte komma så tänkte jag ta ett test på fredag, på bim+2 :)

Annons:
Hoppaspåbebis
6/11/19, 8:00 PM
#14

Nu är den här månadens chanser förbi för vår del iaf! Nu blir det bara till att vänta och se.. runt den 24-26 är BIM. Dryg väntan.. önskar kalendern funkade lite som en julkalender så jag kunde välja att tjuvkika i luckorna kring BIM. Men får vackert vänta. Har inte jättestora förhoppningar. Vi hann bara den tredje dagen före och dagen före ÄL. Men lär väl hinna inbilla mig alla möjliga symtom innan mensen kommer ändå🙄 ska försöka att inte testa innan BIM iaf, förra månaden testade jag två gånger innan BIM och det var bortkastade pengar😝 #10 & #11, spännande det låter! Håller tummarna för er!!

em92
6/11/19, 9:15 PM
#15

BIM -2 eller -3 och nu ikväll kom brunaktiga flytningar, så även jag ställer in mig på att mensen kommer om nån dag 🙄

[Devya]
6/12/19, 5:34 AM
#16

#12 Sant men det känns ändå som chansen är liten för vi brukar ha sex en hel del kring min fertila period för att öka chanserna. Jag lutar nog mer och mer åt att det inte blev något. Jag har inget emot om det nu inte lyckades. Jag har liksom fått det in i huvudet att det kommer att ta åtminstone ett år för mig att bli gravid. Senaste gången tog det 13-14 månader så jag förväntar att det kommer att ta ungefär lika länge den här gången. :)

Susmus
6/12/19, 6:57 AM
#17

#14 Det är alltid en sån lång väntan mellan ÄL och BIM… 🙈 #15 Vad trist! 😌 #16 Det är sund inställning. Jag ska också försöka tänka så 👍

Mara-Bell
6/12/19, 8:45 AM
#18

Vänta, vänta och vänta… 😔 Enligt P-Tracker, som även räknar med mina tidigare cykler från förra gången jag var utan piller, säger BIM den 17:e. Fertility Friend som bara har min förra cykel att gå på, säger den 21:a. Bara 5 dagar emellan, men det kommer vara långa dagar om inte mensen kommer 17:e 🙈

[Ellenpellen]
6/12/19, 9:14 AM
#19

I dag kom mensen, samtidigt som jag har intalat mig själv att ”du kan inte bli gravid så sluta hoppas” så blir man endå besviken av att se det där röda varje gång. Jag och sambon har försökt småluska lite i hans släkt och fick reda på att det tydligen finns problem med spermier på hans pappas sida av släkten ä, vilket känns super tråkigt… så idag blir det ett samtal till en fertilitetsklinik för att försöka få hjälp. Vi har ”bara” försökt i 5 månader, men jag lider av chokladcystor och endast en äggstock och nu möjligtvis har sambon dåliga spermier så känns det hopplöst att försöka fortsätta själva på egen hand 😔

Sludit
6/12/19, 9:36 AM
#20

Jag och min sambo försöker skaffa vårat första barn. Tog ur spiralen i november förra året och har kört på ”säkra perioder” fram till förra månaden. Då blev det ingenting men hoppas hoppas denna månaden, har ägglossning nu i dagarna och vi kelar på. Har hjälp av en app som heter Maya, men tyvärr har jag märkt att min mens är lite oregelbunden (eller hur mycket kan det skilja för att man ska räkna det som oregelbunden?). Min cykel är 25-29 dagar.

Annons:
NinniH
6/12/19, 9:48 AM
#21

#20: Låter som din cykel är relativt regelbunden om den diffar mellan 25-29 dagar. Min har kunnat vara mellan 29-32 dagar och räknas som regelbunden. Det verkar vara lite olika vad som klassas som oregelbunden, men det är i alla fall fullt normalt att det diffar några enstaka dagar från cykel till cykel. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Obalem
6/12/19, 10:30 AM
#22

Efter att ha läst dels förra ”vi som planerar barn” och nu detta så bara måste ja hoppa in! Ojoj va duktiga ni är på att hålla koll på eran cykel! Jag tog ut min spiral 23/4 och hade mensen tätt efter men nu står det ”21 dagar sen” på FLO som har mina tidigare cykler att jämföra med.. bara negativt på testen. Ja hoppas att kroppen kommer igång igen typ NU, för oj så bebissjuk jag är!! ☺️

em92
6/12/19, 1:49 PM
#23

#22 antar att det var en hormonspiral? 😊 efter att jag tog ut min p-stav hade jag en 55 dagar lång cykel 🙈

Sava
6/12/19, 1:57 PM
#24

#18, vad konstigt! P-tracker flippade för mig också den här månaden så jag laddade hem andra appar också. P-tracker visade ägglossning den 21/6 tror jag men de andra apparna 12-13/6… Jättekonstigt! #19, vad tråkigt men det kan ju gå ändå:-) Men såklart skönt att få prata med någon om det! #22, tyvärr kan det ju ta ett tag för kroppen att skaka av sig hormonerna efteråt… Men den kommer säkert igång snart! Kämpa på:-)

Susmus
6/12/19, 3:04 PM
#25

#19 Hoppas ni får hjälp! Håller tummarna för alla! Det är inte lätt att vara bebissjuk och längta! ✊

Anonym
Anonym
6/12/19, 5:02 PM
#26

Har läst min journalanteckning från fertilitetsmottagningen och där står att jag har PCO-äggstockar och att jag kommer få en spolning av äggledarna och sedan börja med Letrozol för att jag antagligen inte har ägglossning så ofta… De har dock stängt nu fram till mitten av augusti så får snällt vänta tills dess med att få hjälp. Tråkigt att jag trott att jag haft ägglossning varje månad i över ett år då jag fått positiva ÄL-test men så är det tydligen inte. Känns som att det kommer bli en lång sommar men ska försöka slappna av och inte tänka på det så mycket. Lättare sagt än gjort. 🙂

eklundisch
6/12/19, 6:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Jag plussade idag 🙈 15 februari är bf, är i vecka 5..

Annons:
Hoppaspåbebis
6/12/19, 6:19 PM
#28

#27, GRATTIS!!! Vad roligt!!! Och långt mycket roligare än den magsjuka du tänkte att det kan vara om det inte var en graviditet😝 så mysigt, vad kul!❤️

eklundisch
6/12/19, 6:34 PM
#29

#28 Haha ja! Detta var mycket bättre 😁❤️ Tack så himla mycket!

NinniH
6/12/19, 6:59 PM
#30

#27: Grattis!


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

eklundisch
6/12/19, 7:05 PM
#31

#30 Tack! 😄❤️

Svart ängel
6/12/19, 7:15 PM
#32

#27 Grattis!!! 😀☀️🌺

eklundisch
6/12/19, 7:16 PM
#33

#32 Tack så jätte mycket 😍🌺

Mara-Bell
6/12/19, 8:45 PM
#34

#27 Grattis!😄

Annons:
eklundisch
6/12/19, 8:59 PM
#35

#34 Tack 😍

em92
6/12/19, 9:22 PM
#36

#27 GRATTIS!! Så kul!

Susmus
6/12/19, 9:46 PM
#37

Åh stort GRATTIS! 😃🎊😊

Dobido95
6/12/19, 9:48 PM
#38

Mår skit den senaste veckan. Irriterad, gråter hela tiden typ. Orkeslös. Fylld med mer ångest än vad jag brukar ha. Testat 7ggr de senaste 2v med rfsu och cb. Noll koll på min cykel typ. 28-45 dagar. Enligt p-tracker hade jag ÄL 20/5, mens beräknad till 3/6. Enligt life så var jag fertil 20-25/5, mens beräknad 8/6. Enligt flo hade jag ÄL 22/5, mens beräknad 6/6. Hade en blodblandad flytning 24/5. Superöm/ibland ont i brösten sen en vecka tillbaka. Uppsväld/molvärk/ i nedre delen av magen sen förra helgen. Hungrig. Trött. Illamående? (Kan va inbilning) Och flytningar de senaste dagarna. Nån konstig värk ner i lår/ljumskar. Så jag måste gå och kolla ifall jag fått mens. Senaste testet togs igår morse, hel blankt. Hatar denna "oron" och väntan.. Ge mig ett plus (kan jag ens vara gravid?) Eller ge mig min mens så vi kan försöka igen…

em92
6/12/19, 9:54 PM
#39

#38 Åh, låter riktigt jobbigt… hoppas du får ett svar snart om det är mens eller graviditet! Jag tycker att det jobbigaste i allt det här är just att behöva vänta 🙄

Dobido95
6/12/19, 9:54 PM
#40

#27 Grattis btw! Va roligt 😃

Obalem
6/12/19, 9:55 PM
#41

#23 oj, ja snart är min de också… hur blev de för dig sen?? #27 grattis!! 🤩 va fantastiskt!

Annons:
em92
6/12/19, 10:20 PM
#42

#41 efter det blev den regelbunden på ca 28 dagar direkt! Hoppas det stabiliserar sig snabbt för dig!😊

eklundisch
6/12/19, 11:09 PM
#43

Tack allihopa! 😍❤️🌺

Obalem
6/12/19, 11:42 PM
#44

#42 okej då hoppas ja på de! Jag ska träffa bm nästa vecka för att ta ett test hos dom, samt kika så allt ser rätt ut.

Obalem
6/12/19, 11:42 PM
#45

#42 okej då hoppas ja på de! Jag ska träffa bm nästa vecka för att ta ett test hos dom, samt kika så allt ser rätt ut.

Sludit
6/12/19, 11:45 PM
#46

Grattis eklundisch 🥰 så himla roligt! Nu verkar min ägglossning vara över och den långa väntan till mens (eller inte mens🤔) börjar nu. Håll tummarna för mig 😊

Karlsson369
6/13/19, 2:23 AM
#47

blodprovet vissa på missfall och jag hade bara till torsdag på mig att börja blöda annars skulle dom hjälpa mig få ut det… börja blöda på kvällen från tisdag till onsdag själv som tur va och ska beställa tid hos gyn så dom kan se så allt är ute 😢 så nu får vi se hur min mendcykel ser ut efter detta 😔

Mara-Bell
6/13/19, 6:01 AM
#48

#47 Verkligen tråkigt att höra 😢

Annons:
Susmus
6/13/19, 7:04 AM
#49

#47 Gud vad ledsamt att höra. Kan inte föreställa mig hur ont i hjärtat det måste göra. #46 Håller tummarna! #38 Vad jobbigt, hoppas ni får svar snart. Själv är jag på CD 7 och laddar upp inför kommande ÄL med att ta hand om mig genom att börja springa/träna och äta nyttigt. Läste att grapefrukt ger en trådiga älflytningar så från och med idag dricker jag ett stort glas varje morgon. Testa kan man alltid om inte annat är det nyttigt :)

eklundisch
6/13/19, 9:40 AM
#50

#49 Är det någon gång jag tar extra hand om mig så är det när jag planerar en graviditet/är gravid 🙈 samt provar allt för att det ska bli så bra som möjligt du vet 😁 Det skadar ju inte, funkar det inte så gör det åtminstone nytta för en själv liksom 😊

Sava
6/13/19, 1:32 PM
#51

Hur lång tid tar det för spermierna att nå ägget? :-p

Hoppaspåbebis
6/13/19, 1:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

#51, kanske inte riktigt svar på din fråga men en bra bild annars tänker jag, på vad som kan hända sen…!:)

Sava
6/13/19, 2:04 PM
#53

Googlade lite och i regel tar det ett par timmar för spermierna att nå ägget. I gynnsamma förhållanden och om simmarna är snabba kan det ta en halvtimme men om spermierna är långsamma kan det faktiskt ta dagar:-)

Hoppaspåbebis
6/13/19, 2:14 PM
#54

Vad snabbt det kan gå! Tror inte det blev nån träff den här månaden, visserligen nästan 2 veckor kvar till BIM men misstog nog ÄL. Gick efter appen och hur tappen kändes men aldrig gått efter den innan. Så jag misstog mig, trodde det var i söndags eller måndags men när jag kände igår kan jag nästan svära på att ÄL var igår… så isf skulle simmarna behövt överleva antingen 5 eller 3 dagar… blir nog att försöka igen nästa månad😝

Sava
6/13/19, 2:30 PM
#55

Enligt P-tracker var den fertila perioden torsdag till onsdag och ägglossning på tisdagen. Tisdags var den enda dagen vi inte hade sex. Enligt Flo var den fertila perioden fredag till torsdag med ägglossning igår, onsdag. Enligt Life var den fertila perioden söndag till fredag med ägglossning idag, torsdag. Så sjukt spännande inför mensen som beräknas 25/6, 27/6 eller 28/6:-p

Annons:
Mara-Bell
6/13/19, 6:40 PM
#56

Köpte ett testa tidigt test idag, tror ni det är för tidigt att testa imorgon? Är antingen BIM -3 eller BIM -7, beroende på vilken app jag väljer.

Hoppaspåbebis
6/13/19, 7:36 PM
#57

#155, ja men då har ni jättegoda chanser iaf, spännande!:) #156, bim-3 hade jag kunnat göra ett testa tidigt på. Men inte -7… hmm. Förstår att det kliar i fingrarna..!😉

Mara-Bell
6/13/19, 7:42 PM
#58

#57 Får se om jag lyckas hålla mig till måndag 🙈

Hoppaspåbebis
6/13/19, 8:06 PM
#59

#58 Lyckas du visar du mer självbehärskning än jag hade kunnat visa med ett oanvänt ”testa-tidigt”- test hemma precis innan BIM iaf🤪

Mara-Bell
6/13/19, 8:27 PM
#60

Kan väl påstå att det inte är säkert alls 😆 vi får se helt enkelt 😉

Sava
6/13/19, 8:48 PM
#61

Men bra fråga, när vågar man testa?

Hoppaspåbebis
6/13/19, 9:47 PM
#62

Clearblue har ett test man kan testa med på bim-5, tror jag..!:) Så tidigt är det dock bara 79% säkert.. sen blir det upp till 99% säkert på typ bim-3, tror jag.

Annons:
Mara-Bell
6/13/19, 10:05 PM
#63

Kommer inte ihåg vilket märke jag köpte, men det stod att man kunde testa från BIM -6, men resultatet blir ju självklart säkrare ju närmre BIM man är 🙂

Sava
6/14/19, 1:16 PM
#64

Alltså tänk vad hjärnan kan busa med en… Hade ägglossning onsdag-fredag (någon gång, olika enligt apparna) och redan idag spänner brösten och krampar lite i nedre delen av magen… Det tror jag ju är hjärnspöken såklart men har ändå aldrig känt så innan när jag inte varit gravid. SLUTA RETAS, KROPPEN:-p

Sludit
6/14/19, 9:15 PM
#65

#64 Ja man känner ju efter hur mycket som helst 🙄 jag hade ägglossning ungefär som du. Jag känner ingenting i brösten men däremot ”ilar” det lite i livmodern ibland. Ja man får ju bara vänta och se om det tog sig! Önskar dig lycka till 😊

Sava
6/14/19, 9:27 PM
#66

Tack och detsamma:-D

Susmus
6/14/19, 11:02 PM
#67

Håller med, sluta lura en kroppen! 😳 Jag var helt bombis jag var gravid förra månaden med symtom jag aldrig kännt innan BIM. Men tji fick jag 🙊 Nu ska jag försöka inte känna efter lika mycket hur nu det ska gå… 🙈

[Devya]
6/15/19, 8:00 AM
#68

Min mens borde komma imorgon och jag är väldigt säker på det också. Jag kände på mig att ett försök dagen före ägglossningen inte skulle fungera och jag har nog med all sannolikhet rätt. :) Skönt att jag ändå känner min kropp så pass bra. :)

Sava
6/15/19, 10:17 AM
#69

Brösten ömmar fortfarande men jag hade ju för tusan ägglossning för bara någon/några dagar sen! Är säkert rent önsketänkande! Jag har köpt ett tiopack med tester, ska försöka att inte testa innan midsommar. Mensen startar nog kring 25-28/6 någon gång så innan midsommar vore kanske bara dumt att testa! Man är ju så ivrig men man kan ju heller inte skynda på tiden… Bara att stå ut och vänta:-p

Annons:
Hoppaspåbebis
6/15/19, 11:33 AM
#70

Förra månaden kände jag efter mycket och var lite förvånad och såklart besviken när testet var negativt. Det försöker jag att inte upprepa den här gången. Jag tror ju inte heller att det tog eftersom jag nog tog fel på äl… skulle mensen mot förmodan inte komma så tar jag test efter BIM, tänker jag. Men inte innan. Det är på ett sätt skönt att jag inte tror att det tog för nu känns väntan inte lika olidlig..😝

Mara-Bell
6/15/19, 9:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Kunde inte hålla mig till måndag, så testade idag på morgonen. Men det var tyvärr negativt 😔 bara att vänta och se, har fortsatt tempa, så får se om det kan avslöja något. Får se om tempen sjunker under veckan. Hade varit intressant om jag börjat tempa i början av cykeln. Nu vet jag inte vad som är min låga temperatur, men ser en tydlig skillnad från tempdippen förra helgen.

Svart ängel
6/15/19, 10:34 PM
#72

#71 Men det är väl bara 3 dagar sen du hade ägglossning? Ff har iaf markerat onsdagen som ÄL-dag, så då är det ju på tok för tidigt att testa eftersom ägget inte hunnit fästa. Vänta åtminstone till nästa helg.

Hoppaspåbebis
6/15/19, 10:40 PM
#73

Förstår att du inte lyckades hålla dig! Jag är inte insatt i temp så förstår inte kurvan men hoppas att du bara testade lite för tidigt för detektion och att du plussar senare..!

Mara-Bell
6/15/19, 11:07 PM
#74

#72 Ff har gått efter tempningen, och jag började med det den helgen jag skulle haft ägglossning enligt P-Tracker. Så vet inte alls vad som stämmer🙈 enligt P-Tracker är det BIM på måndag, är därför jag testade. Men börjar misstänka att min cykel förändrats från förra gången jag var utan piller, och helt enkelt blivit längre 😕

Susmus
6/15/19, 11:24 PM
#75

Klurigt! Men man kan ju se en tydlig temphöjning på Ff så jag skulle luta mer åt att Ff har satt ut rätt ÄL? Knepigt att veta när man ska testa dock 😛

Mara-Bell
6/15/19, 11:34 PM
#76

Ja, väldigt klurigt. Nästa månad tror jag att jag ska gå efter ff, i alla fall om BIM stämmer någorlunda överens.

Annons:
Karlsson369
6/16/19, 12:14 AM
#77

Hur länge brukar man blöda efter embryot har kommit ut? Blöder man länge eller hur är det? Vill gärna få detta över med nu så man kan känna sig mer som sig själv och börja om… är det också normalt om det gör fortfarande ont och luktar lite konstig? Luktar inte infektion eller nått sånt men luktar inte enbart som blod heller. Om det är någon här som har varit med om samma som kan hjälpa mig för vill inte ringa och fråga i onödan.

Sava
6/16/19, 12:27 AM
#78

#77 Jag tror att jag blödde lite längre än en vanlig mens. Det luktade nog inte speciellt heller, det var inget jag tänkte på i alla fall. Jag fick ju inte ut allt utan fick tabletter som skulle hjälpa till att få ut det sista, det gjorde ont! De framkallade liksom sammandragningar typ. Hur länge sedan var det? Jag hörde att man skulle vänta två cykler för att kroppen skulle hinna återställa sig men jag hörde även att det kvittar så jag vet inte vad som stämmer!

Karlsson369
6/16/19, 12:56 AM
#79

Sava den kom ut natten mellan onsdag till torsdag så kom det en klump och blöder väldigt mycket sen hela torsdagen. Har haft ont sen dess typ och skiftar väldigt mycket hur mycket blod det är som kommer. Ibland är det inget på 2-3 timmar och ibland är det att jag måste byta binda varje 30 min Till 1 timma. Detta är ett tidigt missfall va bara i v 4 eller 5 så dom sa att kroppen sköter det mesta själv men skulle höra av mig om det va något. Vill dock inte störa i onödan så tänkte jag frågar här först.

Emmmm
6/16/19, 6:14 AM
#80

#77 när jag fick mitt missfall i vecka 10 blödde jag i ca 2 veckor. Hoppas du slipper blöda snart och att du kan försöka igen om du orkar. Min BM sa efter missfallet att man kan försöka direkt, är kroppen inte redo blir man inte gravid. Stort lycka till!

Svart ängel
6/16/19, 7:37 AM
#81

#77 Efter mitt MA blödde jag i drygt 5 veckor och jag tyckte det luktade som det avslag man har efter man fött barn.

Sava
6/16/19, 9:06 AM
#82

För det första så stör du inte, om du har frågor angående ditt missfall så ska du absolut inte känna att du stör om du vill ha svar från vården! De är vana vid att bemöta det här och det ingår i deras jobb! För det andra är det ju så väldigt olika från person till person hur länge man blöder. Jag vet att det är svårt och tufft men tyvärr kan man bara låta tiden gå. Det kommer gå bra för sig med men just nu måste du bara låta kroppen sköta sitt och sedan är det vara på det igen<3

Karlsson369
6/16/19, 9:50 AM
#83

#80 oj ja men då har jag ett hum att det är i alla fall några dagar till innan det slutar. Jag vill försöka igen men är också väldigt rädd att detta ska hända igen så vet inte just nu.. #81 Ja nu när du säger det så är det så det luktar typ! Så det är inget jag behöver oroa mig för då? #82 tack men har alltid känt så när det kommer till vård att det kan finnas någon som behöver hjälp mer än mig och att mina frågor är onödiga. Jag ska försöka tänka mig för och tack för alla snabba svar allihopa <3

Annons:
[Devya]
6/16/19, 9:55 AM
#84

#79 Min vän var visserligen längre gången än vad du var då hon fick missfall i vecka 11 men hon blödde i nästan två månader efteråt.

Jag tror det är olika från person till person.

Nu har jag inte haft missfall men dock en abort då jag var i sjätte veckan och då blödde jag i två månader.

Sava
6/16/19, 10:19 AM
#85

Samla dina frågor och ta dem vid ett tillfälle om du känner så:-) Så tänker jag med ibland men vården finns där för alla och de kommer att prioritera fall som är brådskande framför dina frågor, du kommer med andra ord inte att ”stjäla” någons tid!

Sava
6/16/19, 10:20 AM
#86

Jag läste precis på om graviditetstesten jag köpte. Det står att de kan upptäcka en graviditet så tidigt som en vecka efter befruktning! Då kanske jag skulle testa på torsdag innan vi åker iväg över midsommar:-D

Svart ängel
6/16/19, 11:21 AM
#87

#83 Nej det är nog inget att oroa dig för, sålänge det inte börjar lukta ”infekterat” så att säga.

Dobido95
6/16/19, 11:23 AM
#88

Får panik snart.. Har så jävulskt ömma bröst. Irriterad/ledsen för minsta lilla. Pojkvännen säger "du måste va gravid, du har värre humör än annars" Morgonens test va även de negativt.. Mensen är 8-13 dagar sen. Vad ska jag göra? ☹️

Susmus
6/16/19, 11:28 AM
#89

Spännande Sava! 😃 Hoppas kroppen repar sig fort Karlsson 365. Så du kan gå vidare. Tveka inte att höra av dig till vården 👍 Mara-Bell, för mig stämde ÄL och BIM när jag gick efter FF. Det gäller bara att orka och komma ihåg att tempa 😊

[Devya]
6/16/19, 1:31 PM
#90

#88 Det finns nog inget som du kan göra. Då vi försökte så blev min mens en gång väldigt sen, tror det var närmare 38 dagars cykel från att normalt ha 28-30 dagars cykel. Test visade negativt och plötsligt dök mensen upp. =/

Annons:
Mara-Bell
6/16/19, 9:17 PM
#91

Då satsar vi på att BIM är på fredag istället då, och nya tester är beställda från Graviditetskollen 😊

NinniH
6/16/19, 9:20 PM
#92

Är 5 dagar efter ÄL nu och nu lägger jag undan termometern. Sover extremt sällan en hel natt i ett streck utan att vakna och har upptäckt att det är värre efter ÄL av någon anledning. Hormonellt antar jag. 😛 Blir inte lika tillförlitlig temp då. Så nu är det bara att se om mensen dyker upp om 10 dagar eller inte. Ska försöka låta bli att inte testa för tidigt. 🤐


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Dobido95
6/16/19, 9:46 PM
#93

Fått blödning/mens nu ikväll… 😔

Mara-Bell
6/16/19, 9:54 PM
#94

#93 Tråkigt, men nu går det åtminstone att göra ett nytt försök igen 🙂

Sava
6/17/19, 8:57 AM
#95

På torsdag ska jag testa, då är det 5-8 dagar till BIM. Jag vet att det är tidigt men sen åker vi iväg med hela tjocka släkten och då finns det inte möjlighet att testa. Jag vet att det är tidigt så även om det nu verkligen skulle vara något kanske det inte syns ändå men man vet ju aldrig. Syns det hinner vi sansa oss lite innan vi träffar alla:-p

Susmus
6/17/19, 1:33 PM
#96

#92 Det är så svårt att vänta! Det kliar ju i fingrarna 😄 #93 Tråkigt….:/ Men då vet du och kan ladda om! #95 Förstår hur du tänker! Och vänta är tråkigt, man vill ju veta så fort som möjligt 😅☺️ Själv provar jag munkpeppar denna cykel - och det är sååå äckligt! Men vad gör man inte haha 😳😁

Sava
6/17/19, 7:47 PM
#97

Munkpeppar? Vad är det?:-D

Annons:
Susmus
6/17/19, 9:00 PM
#98

En gammal ört som även heter "kyskhetsträd" som verkar balansera hormonerna, minskar PMS och kortar ner långa menscyklar bland annat. Jag har ca 45 dagar lång cykel, inte kul, blir lång tid att vänta på ÄL :P

Hoppaspåbebis
6/17/19, 9:39 PM
#99

Nu är det kanske 10 dagar kvar till BIM och förra månaden vid den här tiden hade jag ont i brösten, känner inte det alls den här månaden. Tog ju tidiga test förra månaden och de var negativa, så jag förstår inte vad som skiljer åt för jag tror inte att jag blev gravid den här månaden heller. Konstigt att det kan vara så olika ändå. Väntar på mensen för att kunna börja om nu..! Skönt med sommar och massa annat att tänka på iaf, fina dagar med sonen och sambon❤️

Svart ängel
6/17/19, 10:23 PM
#100

#99 10 dagar till BIM, då borde du väl ha haft ÄL för typ 4 dagar sen vilket innebär att ägget inte hunnit fästa än. Varför ger du upp redan nu? 😳 Symptom ändras ofta från månad till månad, så att du inte känner nåt i brösten denna månad behöver inte betyda nåt.

Mara-Bell
6/17/19, 10:33 PM
#101

Idag gick tempen ner till 36.9, från 37,3 som jag haft de sista två dagarna. Jag kan ha legat så högt för att jag varit rejält förkyld, men vi får se om temperaturen fortsätter neråt.

Hoppaspåbebis
6/17/19, 10:47 PM
#102

#100, gick in på p-Tracker som iofs säger 8 dagar kvar till BIM.. då har tiden gått lite fortare då. Den räknar på att cykeln är 28 dagar för att det är mitt genomsnitt just nu, de två senaste månaderna har den varit 27 dagar dock. Jag tänker att den kan bli 30 dagar.. svårt att veta. Jag ställde in i flo som att den skulle vara 27 dagar, hade ÄL den 9e enligt flo och hade då sex på ÄL och två dagar innan.. hade sån trådig flytning då men tyckte ändå det fortsatte vara så i några dagar om jag inte bedömt fel. Det här var första månaden jag försökte vara uppmärksam på sådana tecken så det känns som att jag famlat i blindo lite. Enligt p-Tracker hade jag ÄL den 11e och hade isf sex två och fyra dagar innan ÄL. Det känns som att det är en så liten chans att jag blivit gravid när jag tänker på att vi bara hann med två gånger inom fetilitetsfönstret och att det är kanske 25% chans att det tar😕

em92
6/18/19, 7:21 AM
#103

Här kom mensen, punktlig som vanligt, förra torsdagen. Hade verkligen helt ställt in mig på att jag var gravid, även fast jag försökte att inte hoppas på något…

Har sagt till sambon att jag inte vet om jag vill försöka nästa ÄL. Anledningen till det kanske är dum, men det är pga att vi gifter oss i juli. Jag vet verkligen inte hur jag vill göra… En del av mig vill inte behöva gå och tänka på en eventuell graviditet utan istället fokusera fullt ut på bröllopet. Dessutom kanske jag inte hinner få reda på om jag är gravid eller inte innan bröllopet och kommer då behöva smussla med att jag dricker alkoholfritt, känns helt ärligt inte jättekul på mitt eget bröllop… OM jag skulle få veta innan bröllopet att jag är gravid så skulle det ju vara helt annorlunda, då skulle jag med glädje dricka alkoholfritt och vara överlycklig.

Men den andra delen av mig vill ju verkligen bli gravid… Hur hade ni andra resonerat?

Mara-Bell
6/18/19, 7:33 AM
#104

#103 Jag hade struntat i att ha koll på ägglossning, och helt enkelt haft sex när lusten faller på. Prickar ni in så gör ni det, och annars inte. Sen hade jag druckit alkoholhaltigt, men med måtta, för så tidigt gör det ingen skada.

Annons:
eklundisch
6/18/19, 8:14 AM
#105

I söndags började jag blöda, efter att ha plussat onsdagen innan dess 😔 blöder väldigt milt och har inte ont alls, inga klumpar eller något alls har kommit. Tog test igår em som visade negativt. Har ett VUL inbokat den 27 juni för att se hur läget ser ut där inne. Är så vilsen… Vet inte vad som händer med min kropp. Pratat mycket med min barnmorska som bara säger att tiden får avgöra, ha is i magen och gå på mitt VUL helt enkelt..

Hoppaspåbebis
6/18/19, 8:27 AM
#106

Åh, vad tufft att inte veta vad som händer och behöva vänta vul..! Jag håller tummarna för att du slutar blöda och att graviditeten fortsätter..!!

Hoppaspåbebis
6/18/19, 8:36 AM
#107

#103, jag hade nog hoppat över att aktivt prova, så som Maria-Bell skriver. Försökt gå upp helt i bröllopet och njuta av förväntningarna och peppen inför det..!💚

eklundisch
6/18/19, 8:46 AM
#108

#106 Ja, det är hårt alltså 😔 Är det missfall så är det väl bara för kroppen att få ut allt? Och om det inte är missfall, varför fick jag ett negativt test? Jag fattar ingenting alls 😔

Susmus
6/18/19, 2:24 PM
#109

Usch vad tråkigt #108!! 😲😞 Jobbigt med ovisshet och väntan. Jag hoppas ni får svar fort och att det är ett glädjesvar såklart. #103 Hade inte heller aktivt försökt om jag inte lätt hade kunnat koppla bort det inför bröllopet. Bättre då att mysa när lusten faller på och månaden därpå åter igen bli mer fokuserad på bebisverkstan. Hade nog druckit alkohol med måtta om test visat negativt innan bröllopet. #101 och 102, håller tummarna för er ☺️

Mara-Bell
6/18/19, 2:26 PM
#110

Ställer in mig på att mensen kommer om någon eller ett par dagar, idag var tempen nere på 36,7 😔

eklundisch
6/18/19, 2:47 PM
#111

#109 Tack för omtanken. Tror inte på bra svar dock.. Känner mig så otroligt icke-gravid så det var/är nog en himla tidigt missfall tyvärr 😔 Allt jag kände för en vecka sen (illamående, trötthet osv) är totalt borta och jag mår prima liksom..

Annons:
Susmus
6/18/19, 4:23 PM
#112

Vad tråkigt 😔 Har aldrig varit med om missfall men måste kännas tungt. #110, ja min temp sjönk också förra månaden precis innan BIM och hoppet sjönk därefter… mensen kom nån dag senare ☹️ Men så länge mensen inte kom hade jag hopp 😁

em92
6/18/19, 9:15 PM
#113

Tack så jättemycket för era kloka råd! ❤ ni har verkligen hjälpt mig i hur jag ska tänka! #111 så fruktansvärt tråkigt 😞

eklundisch
6/19/19, 9:54 AM
#114

#112 #113 Det har lagt sig någorlunda, trodde jag. Men här sitter jag på jobbet och tycker livet suger. VUL nästa vecka som sagt och det kommer ju visa att det inte finns något. Då måste jag ringa och avboka KUB och RUL som min barnmorskan var snabb att boka i och med semestertider osv. Både pinsamt och tungt. Nå ja… Nya tag helt enkelt.. Tack för omtanken 🌺

em92
6/19/19, 11:04 AM
#115

#114 inte alls pinsamt att avboka! Förstår att det är jättetungt och det kommer dom du ringer till också att förstå.

Mara-Bell
6/19/19, 2:04 PM
#116

Tempen kvar på 36,7 idag, men har börjat få lite lätt molvärk i nederdelen av magen och känner mig trött i ryggen, så mensen kommer nog vilken dag som helst 😕

Sludit
6/19/19, 3:05 PM
#117

#114 Förstår att det är riktigt jobbigt nu. Hoppet är det sista som överger en och jag håller alla tummar & tår för dig. Kram! ♥️ #97 Sava! Ska du testa imorgon? Jag är ju lite nyfiken eftersom vi hade ägglossning typ samtidigt 😊 Försöker att inte bli helt manisk på det här men det är svårt, jag inbillar mig symtom och googlar & googlar, man blir ju knäpp 🙄 fast man vet att det ändå är tiden som får utvisa, men man vill ju så gärna.

Sludit
6/19/19, 3:05 PM
#118

#114 Förstår att det är riktigt jobbigt nu. Hoppet är det sista som överger en och jag håller alla tummar & tår för dig. Kram! ♥️ #97 Sava! Ska du testa imorgon? Jag är ju lite nyfiken eftersom vi hade ägglossning typ samtidigt 😊 Försöker att inte bli helt manisk på det här men det är svårt, jag inbillar mig symtom och googlar & googlar, man blir ju knäpp 🙄 fast man vet att det ändå är tiden som får utvisa, men man vill ju så gärna.

Annons:
eklundisch
6/19/19, 6:31 PM
#119

Tack fina ni ❤️

Susmus
6/19/19, 9:12 PM
#120

#116 Håller tummarna! Är det BIM i dagarna? #118 Jag med! 🙈 Googlar efter varje litet halmstrå till hopp! Även när mensen kom så vägrade jag inse faktum och googlade på mens vid graviditet 😣 Trodde dock så starkt jag var gravid. Ska försöka att lugna mig och enbart vänta efter nästa ÄL.. Får se hur det går 😁

Hoppaspåbebis
6/19/19, 9:21 PM
#121

#118 & 120, relaterar med googlandet! blev mycket sånt innan förra BIM. Var övertygad att jag kände en massa symtom, tänkte till och med att ”jo, det här är min intuition som känner och vet att jag är gravid. Snart har BIM passerat och jag har ett positivt test i handen och då kommer jag se tillbaka på de här dagarna och tänka -jag visste det!”. Men tidiga test visade neg och så kom mensen en dag för tidigt😖. Men vad jag googlade innan😜 har BIM om 6-7 dagar nu. Känner inte ett smack så jag har inget att googla på😝 det är som dag och natt, förra månaden var jag nästan övertygad om att det tagit. Den här månaden bara väntar jag på mensen. Men trots att jag tror att det är kört lär jag bli besviken när jag väl får se att det är det😖

Mara-Bell
6/19/19, 9:25 PM
#122

Är BIM på fredag, men har inte minsta känsla i kroppen av att vara gravid, så förväntar mig inget. Även om hoppet såklart finns där, och en liten spänning som aldrig släpper förrän mensen kommer 😊 Om inte tempen har sjukt mer till imorgon kommer jag göra ett test, även om det kan vara för tidigt att testa, för har inga testa tidigt test hemma.

Sava
6/19/19, 9:29 PM
#123

#117, jag har syndat… Jag testade idag. Jag vet inte exakt när mensen kommer, om 6-8 dagar. Inte en tillstymmelse till streck här inte:-( Kan ju vara för tidigt att se men jag tror ändå inte att det blev någonting den här månaden:-( Trots att brösten har ömmat och jag har haft känningar (lite krampaktigt, typ sammandragningsliknande) i nedre delen av magen. När ska du testa? Jag inväntar mensen om cirka en vecka, kommer den inte så testar jag nog torsdag nästa vecka! Igår kväll tittade jag på klipp på youtube när folk berättar för sina nära och kära att de ska ha barn. Jag är så bebissugen!

Sludit
6/19/19, 9:53 PM
#124

#123 Ja det är ju så tidigt att testa än, ägget behöver inte ha fäst. Så håll kvar hoppet 😊 jag vet inte, jag blir ju så ledsen om det visar negativt, tror jag väntar till efter midsommar iallafall. Jag har BIM 25:e-29:e.

Hoppaspåbebis
6/19/19, 9:56 PM
#125

#123, jag hade inte heller kunnat hålla mig med test hemma..😬 du kan fortfarande få ett positivt lite längre fram, tänker jag. Det är så tidigt än ju. Håller tummarna för att det blir ett plus nästa gång lite närmre inpå!:D Åh, såna videos kan vara så fina😍 Bebissugen är jag med och det avhjälptes inte med att min kompis fick barn igår..😫😍🥰

Annons:
Mara-Bell
6/20/19, 5:48 AM
#126

Ingen mer tempsänkning idag, men inte heller något positivt test. Nu blir det att vänta över helgen, kommer inte mensen blir det ett nytt test måndag morgon 🙂

Susmus
6/20/19, 7:32 AM
#127

#126 Vad spännande att den fortfarande är hög. Hoppas tempen håller sig hög och fin under helgen 😄 Jag längtar tills ÄL, men har fått så lång cykel efter graviditeten så tror det kan dröja 1-2 v till innan den kommer….. suck 🙄

Sludit
6/20/19, 11:23 AM
#128

Kunde inte hålla mig jag heller, tog ett test idag.. som visade negativt såklart. Var dock ej morgonurin, men man tappar ju ändå hoppet. Tänk att det är så lätt att vara positiv mot andra men inte mot en själv. 😫

Susmus
6/20/19, 1:04 PM
#129

#128 Hoppet lever i högsta grad! Kom ihåg att det var ett tidigt test ☺️ Jag plussade inte förrän flera dagar efter BIM förra gången, så det är så olika 👍

em92
6/20/19, 1:09 PM
#130

#121 gud, hade lika gärna kunnat vara jag som skrev det där 🙈 Det är så skönt att höra att man inte är ensam med sina knäppa tankar 😂😅

NinniH
6/20/19, 1:47 PM
#131

Är ungefär ÄL+9 och jag börjar misstänka att det jag ser på testen mest bara är "torkstreck" eller liknande. Borde synas mer snart om det är på riktigt. Räknar dock inte med det alls, är så van att det går åt skogen i vilket fall, så det börjar i princip bli normaltillstånd. Nåväl..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Sava
6/20/19, 8:05 PM
#132

Ja, precis! Nu håller vi uppe modet, tjejer! Jag blir mer pepp när ni också skriver! Så skönt att höra att man inte är ensam med alla tankar som far omkring i huvudet:-p

Annons:
Mara-Bell
6/20/19, 10:15 PM
#133

Tycker man blir helt knäpp varenda cykel mellan ägglossning och nästa mens 😆 finns ju inget annat än graviditet som surrar runt i huvudet 🙈 Blir inte bättre av att en av våra bästa vänner ska ha barn om två veckor, och en av mina arbetskamrater har gått in i vecka 20. Känner bara, hallå, jag då, jag vill med bli gravid!😂

Susmus
6/20/19, 10:45 PM
#134

#132 Jaaaa pepp! Det är så skönt att få lite positiva ord 👌 #132 Men ååh, nästa gång borde det vara din tur bland dina vänner 👌 Det närmar sig ÄL tror jag och jag och sambon är osams! Vi är nästan aldrig osams annars! Inte nuuu! 😩 Vi hade planerat in mys ikväll men den är ju tvärstruken 😒 Svärmors fel att vi har en fnurra på tråden. Var bara tvungen att skriva av mig 🙄

em92
6/21/19, 7:15 AM
#135

#134 åh vad synd! 😞 här är det också ofta pga svärföräldrarna som bråk uppstår…

Hoppaspåbebis
6/21/19, 8:41 AM
#136

#130, haha vad skönt att någon känner igen sig😅 #134, åh vad drygt! Hoppas ni kan lösa det fort! Tyckte jag fick lite känningar att mens är på g om någon dag. Stämmer med appen och känslan.. även om jag vant mig vid att känslan inte riktigt är nåt att lita på😝

Mara-Bell
6/21/19, 8:59 AM
#137

BIM idag, och ännu ingen tempdipp, hoppet stiger, trots att jag inte känner mig gravid i kroppen. Nu är det tiden som får utvisa, kommer mensen under dagen ändå?, är den försenad? Eller är jag gravid? Vill helst veta nu 🙈

Hoppaspåbebis
6/21/19, 10:23 AM
#138

Åh vad spännande! Håller tummarna för dig nu, vad roligt om den vore typ 1,5 år försenad nu🤪😁🤰🏽

Susmus
6/21/19, 11:57 AM
#139

#137 Åh vad kul och spännande! Låter lovande 👏 Har du planerat nån speciell dag att testa om mensen inte kommer? #136 Hoppas den håller sig borta 😁 Vi har blivit sams nu, tack och lov att det gick fort! 🙌 Missade inte ÄL, wiiiiie! 😄

Annons:
Mara-Bell
6/21/19, 12:05 PM
#140

Kommer testa måndag morgon om inte mensen dykt upp till dess. Är i vår husvagn hela helgen, och har som tur är inte tagit med något test hit😊

Susmus
6/21/19, 12:17 PM
#141

Skönt! Då kan du koppla bort testtankarna och njuta av helgen ju 😄

Sludit
6/22/19, 9:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#142

Kan inte fatta det 😭 Hoppas hoppas det vill vara kvar i min mage ❤️

Hoppaspåbebis
6/22/19, 9:55 AM
#143

#142, nej men vad roligt! Grattis!:D

Susmus
6/22/19, 11:41 AM
#144

Åååh vad kul! Stort grattis! Vilken känsla det måste varit att få se det stå "Gravid" 🧡

Mara-Bell
6/22/19, 12:24 PM
#145

#142 Grattis! Fantastiskt roligt 😊 Jag hoppas och hoppas, då inte mensen dykt upp än, BIM +1 idag. Men är det någon här som varit gravid utan att känna minsta symtom?

oh-la
6/22/19, 3:17 PM
#146

#145, japp, två gånger. Kan generellt säga att de gånger jag haft symptom har jag inte varit gravid, och när jag varit gravid har jag känt mig som minst gravid 😅 båda gångerna har det blivit bebis.

Annons:
Karlsson369
6/22/19, 11:34 PM
#147

Mara-bell när jag va gravid med sonen så va jag 99% säker att det inte va något. Mensen va sen men kändes som om mensen skulle komma när som helst typ och efter massa tjat från en vän så tog jag ett test som vissa pos. Sluta med att jag tog 4 innan jag trodde på det 😂 Efter 10 dagar av blödande från missfallet så här det äntligen slutat. Har lite hugg till och från fortfarande dock och ont i brösten till och från. Är det normalt? Trodde inte det skulle hända när det va så tidigt.

Mara-Bell
6/22/19, 11:47 PM
#148

Jag hoppas såklart på att det är något, och inte bara en försenad mens. Känns bara så konstigt då jag hade symptom en vecka innan BIM med dottern. Då började det med illamående i samband med måltiderna, som tyvärr resulterade i spyor och illamående dagligen i 9 månader 🙈

Susmus
6/23/19, 12:40 PM
#149

Ena graviditeten behöver ju inte vara den andre lik. Men förstår att man jämför från förra gången och att det inte känns lika troligt utan symtom 🙂 Men att mensen är försenad tycker jag känns som ett spännande symtom! 👍

Mara-Bell
6/23/19, 7:15 PM
#150

Tog ett test nu i kväll, efter att ha hållit mig i ca 4,5 timme. Men såg tyvärr inget andra streck på det 😔

Sava
6/23/19, 8:19 PM
#151

#142, GRATTIS! Vad roligt!!! Åh, vilken ljuv känsla att se det där resultatet!

Sava
6/23/19, 9:33 PM
#152

Jag försöker verkligen ställa in mig på att mensen kommer nu i veckan, någon gång mellan tisdag och fredag enligt apparna. Suck. Trots att jag verkligen försöker ställa in mig på det vet jag hur besviken jag faktiskt kommer att bli när mensen kommer…

Mara-Bell
6/23/19, 9:41 PM
#153

Och jag har insett efter att ha googlat lite, att det oftast är 14 dagar mellan ägglossning och mens, och om FF har räknat ut ägglossningen rätt, så kan BIM vara på onsdag, istället för i fredags som appen säger. Men en cykel på 42 dagar är inget jag vill ha 😕 ska försöka hålla mig från att testa igen till på onsdag eller torsdag.

Annons:
Hoppaspåbebis
6/23/19, 10:33 PM
#154

#152, samma här, både på att ställa in sig på mens och på ungefärlig BIM och vetskapen om att besvikelsen kommer ändå om den väl kommer. #153, då kan det ju vara därför testet var negativt med, för att du tittade för tidigt..!:D Jag har sen vad jag trodde var ÄL lyckats hålla förväntningarna i schack, jag har tänkt att jag nog missade ÄL ändå, var för tidigt ute. Inte heller känt minsta tillstymmelse till symtom eller känsla att jag är gravid, till skillnad från förra månaden. Så jag har ganska lugnt bara inväntat mens. Därför är jag nu både irriterad på mig och på mitt nya pms-symtom. På mig själv därför att jag förra månaden tänkte ”äh, de här symtomen kommer jag minnas när de kom, dem behöver jag inte logga”, kommer jag ihåg? NEJ🙄. Och så på nya pms-symtomet som är illamående. Minns att jag kände mig lite illamående innan förra BIM med, men vilken dag och hur och när minns jag inte på grund av att jag inte loggade😤. Jahapp, så nu väntar jag mot min irritation inte längre lika lugnt på mensen för att det lilla illamåendet gör att hoppet mot min vilja ändå börjar spira😖. Men illamåendet är inte likt det jag hade med sonen, det försvann ju när jag åt. Vet inte om jag tycker det här pms-illamåendet gör det och det påminner jag mig själv om när hoppet börjar försöka gro igen. Hursomhelst är det irriterande att jag precis innan mens ändå ska börja hoppas lite när jag lyckats hålla mig så lugn ända fram hit😑

Susmus
6/24/19, 8:27 AM
#155

#150 och #152 tummarna hålls! 🤗 #154 Segt att få upp hoppet just på slutet! 🙉 Gud vad vi alla våndas varje månad, med hopp som går upp och ned och älstickor och tempmätningar, och sekretdissektion och boosta kroppen inför en ev graviditet 🙄😛 Vad engagerade vi är! ❤️ Är era respektive lika engagerade? Min är så lugn/cool/oengagerad?😩 Han VILL ha syskon till vår dotter, gärna tätt dessutom, men lägger inte så mycket energi på det! Jag blir så frusterad när man själv är så "crazy" med att hjälpa naturen på traven med att hålla koll på ÄL och allt vad man gör för att maximera chanserna. Igår missade vi supertydlig ÄL för att han inte var sugen just då. Jag är helt förstörd nu. Ännu en månad åt skogen. Vi kan inte ens pricka ÄL! Hur ska det då kunna bli bebis? Menar, även om vi prickar ÄL så är ju chansen rätt liten att det tar sig varje äl…. Nej nu ska jag gråta en skvätt och prata ut med min sambo ikväll om vi ligger på samma nivå gällande bebisverkstan 😟

Mara-Bell
6/24/19, 10:27 AM
#156

#155 Kan inte påstå att min man är lika engagerad som jag är. Han vill gärna ha ett syskon, och tror jag att jag har ägglossning kan jag säga det, och då försöker vi få till det, men det är inte mer än så. Gubbarna är så lugn, de verkar inte känna någon stress alls, utan nästa barn kommer när det kommer, spela roll om det tar ett eller tre år. Mitt hopp har börjat sjunka igen, tempdipp idag, från gårdagens 36,8 till 36,6. Får se om det sjunker ännu mer till imorgon 😔 gissar på att jag haft försenad ägglossning den här månaden, hoppas bara att jag inte kommer fortsätta med såhär långa cykler. Förra månaden var den på 36 dagar, om jag får mens närmsta dagarna blir denna cykel på drygt 40 dagar. Finns det något man kan göra för att korta ner cyklerna?

Sava
6/24/19, 12:17 PM
#157

#155, hur gammal är ert första barn?:-) Min man är inte så engagerad. Vi har två ljuvliga barn och jag är så sugen på ett till. Min man är däremot nöjd med hur vi har det men har sagt ja till ett barn till för min skull. Naturligtvis kommer han att älska det barnet lika mycket men det är minsann jag som tjatat… Vi hade sex typ varje dag under den fertila perioden men jag tror inte det tog sig:-( Han säger ”Blir det så blir det men det spelar ingen roll när”. JAG VILL NU😂🙈

Sludit
6/24/19, 12:41 PM
#158

Tack alla, det känns fantastiskt fast mycket oro också såklart.😊 Min sambo var inte så engagerad heller, så fort vi skulle mysa så fick han prestationsångest 😬 och var inte sugen när jag ville osv… man bara ”men fattar du inte hur man gör barn?!🙄🙄🙄”. 😄 Jag hade ägglossning typ onsdag-torsdag och senast vi legat var på tisdagen, så det kan ju ta sig ändå. Håller tummar för er alla ❤️

Susmus
6/24/19, 2:41 PM
#159

#155, Ånej, tråkigt med tempdipp! :/ Förstår hoppet sjunker lite då. Jag har också haft långa oregelbundna cykler sen jag återfick min mens i januari.. Alltifrån 38-52 dagar 😬 Började denna månad äta munkpeppar då jag läst att den kan korta ner långa cykler, och eftersom jag fick tidigare ÄL denna månad så blir cykeln 31 dgr bara, yay!! 😛👍 Så för mig verkar munkpeppar hjälpa. ÄL på CD 16 istället för CD 30 typ 👌 #157, hon är 22 månader just nu ❤️ Väntade och väntade på min mens efter förlossningen och provade till sist äta bidrottninggele när jag väntat i 17 månader. Fick ÄL 1 v senare. Slump eller ej, men tror på det senare ☺️ Hoppas ni också får syskon! ❤️ Min sambo säger också att blir det barn av att vi myser så är det en bonus. Jo så är det väl, fast man kan ju försöka lite aktivt iaf tänker jag eftersom vi båda gärna vill ha syskon 🙄 #158, tack för pepp! Kul att höra att det tog sig för er trots ej "perfekt" prickning av ÄL. Vi hade faktiskt sex dagen innan ÄL, men han "kom" inte. Också en frustration man håller inne med… Man vill ju inte att det ska låsa sig för han genom att tjata/pusha för mycket 🙈 Tack för att ni delar med er! Kändes som jag var ensam i världen med en mindre engagerad/mera cool partner i bebisverkstan 🤗

Katstad
6/24/19, 2:47 PM
#160

#155 Min sambo är nästan mer engagerad än jag 😳 Han har verkligen fått smak på det här och det är det enda han vill. Jag är så otroligt rädd och fortfarande lite knäckt efter vårat missfall. Så jag är mer rädd för att få ett nytt pluss och få tillbaka det här lyckoruset men att nu veta i bakhuvudet hur det kan gå än att mensen bara fortsätter, trots att det är typ det enda jag vill, drömmer och fantiserar om. Hans idé att börja med äl-stickor och hålla koll så efter ett superpositivt äl-test förra tisdagen har vi myst typ större delen av förra veckan ☺️

Annons:
Hoppaspåbebis
6/24/19, 3:39 PM
#161

Så störigt pms-illamående, längre än förra månaden. Alltså började tidigare, har jag för mig. Loggade som sagt inte. Men det gör att jag tänker mer på mensen än jag hade velat, så retsamt och nästan lite hånfullt. Att jag ska behöva må illa utan något mer för det än mens liksom. Tror nog mensen kommer inatt eller imorgon. Apparna beräknar imorgon. Skönt iaf att illamåendet slutar då🙏🏽 Min sambo är intresserad men eftersom det här är andra månadens verkstad så har vi inte lagt i någon högre växel än. Det blir att jag hållit mer koll än honom eftersom det är jag med alla appar och symtom i cykeln.

Mara-Bell
6/25/19, 7:04 AM
#162

Jahopp, då kom mensen nu då, på cykeldag 41 😔 hoppas verkligen att nästa cykel inte är lika lång.

Susmus
6/25/19, 7:51 AM
#163

#160 Kul med engagerad sambo! 👍☺️ #161 Hoppas ni lyckades på 2:a försöket 😃 #162 Nej vad trist. Och ännu segare när cykeln blev så lång. Blir liksom så mycket väntetid då 🙄 Själv pratade jag med sambon igår och han är med på tåget att försöka lite extra runt ÄL. Så känner mig hoppfull inför nästa försök ☺️

Susmus
6/25/19, 10:39 AM
#164

Är glad! För vet ni, vi missade inte ägglossning denna månad! Tempen sjönk igen så hade ej ÄL i helgen var. Misstog mig, och trodde vi bommat den. Däremot blir cykeln lång igen, men men… 🙄 Har aldrig kört med äl-stickor men funderar på att köpa sådana idag. Mina frågor: -Kan man testa när som helst på dagen - spelar det någon roll vilken tidpunkt man testar? -Om man får starkt positivt äl-test, visst lossar ägget då 12-24h senare? 🤔

Hoppaspåbebis
6/25/19, 11:23 AM
#165

#164, vad roligt att ni inte missade ÄL! Hoppas det tar den här månaden då så du får skänka dina äl-stickor till nån annan om du hinner köpa några före…!😜 Här har hoppet mot min vilja börjat gro mer och mer.. jag mår fortfarande illa, det var min första känsla när jag rörde mig i sängen imorse. BIM idag så jag lär väl bli varse de närmsta dagarna tänker jag. Om det är pms-illamående eller något annat. Tar test på torsdag om mensen inte kommit innan dess, tänker jag.!

Sava
6/25/19, 12:49 PM
#166

Enligt en av tre appar ska jag få mens idag… Hoppas inte den kommer:-p De andra apparna visar torsdag eller fredag… Åh, snälla! Ingen mens, ingen mens, ingen mens! Tänk att börja semestern med ett plus! Ojojoj:-D Samtidigt försöker jag att inte hoppas men det går ju inte! Tur att jag har barnen som håller mig sysselsatt, annars hade jag testat stup i kvarten!

Susmus
6/25/19, 1:14 PM
#167

#165, #166 Åh vad spännande dagar nu för er! Tänk att få ett plus mitt i sommaren! Skulle bli en av de bästa somrarna då 😃 Känner igen mig i nervositeten/förväntningarna! Och rädslan jag brukar ha kring BIM när man torkar sig efter toalettbesök 🙈

Annons:
Sava
6/25/19, 9:52 PM
#168

Ingen mens än, woho! Men jag får inte tänka så, jag får inte hoppas, jag får inte hoppas! Men det gör jag ju ändå! En dag utan mens!!! Wooo, hoppas inte den kommer. Första appen hade fel. Låt oss se om de två återstående apparna har fel de med… Snälla, låt de ha fel!

Sava
6/25/19, 9:56 PM
#169

En app säger mens på fredag, en säger idag och en säger torsdag. Räknar man första appen så är det ju faktiskt inte konstigt om man hade testat… Och om det är mens på fredag är det ju bara två dagar kvar om man testar imorgon bitti… Alltså ni märker ju hur det snurrar i mitt huvud! Min man var så söt idag, han visade att han visst är på mer än vad jag har trott. Så himla glad blev jag:-D

Hoppaspåbebis
6/25/19, 10:19 PM
#170

#167, ja det är lite av en rysare varje gång man är på toa haha😅 Om två timmar har jag missat BIM enligt 2/4 appar..! Skriver hon som lovade sig själv att inte få upp hoppet så hemskt den här månaden….🙄 Hoppet fick sig en liten sordin dock när sonen visade sig vara lös i magen tidigare idag… det är inget jag varit men jag funderade på samband mellan det och det illamåendet jag känt i 4 dagar nu… kan vara så att vi fått nån bakterie eller så vi två.. att det ger sig olika uttryck bara. Visualiserar ett negativt graviditetstest när jag hoppas för mycket för att påminna mig om hur det faktiskt känns att hoppas och få negativt. Det bromsar hoppet litegrann iaf. Jag vågar inte hoppas. 1/4 appar säger iaf mens imorgon och ännu en säger mens på torsdag. Cykeldag 29 idag.. men jag vet att det någon gång även kommit på dag 33 så ända fram till lördag är egentligen möjligt att det kan dröja. Grym väntan, det är hårt att slåss mot hoppet. Är så frestad att köpa ett test och prova redan imorgon. Men minnet av ett negativt test förra månaden avskräcker mig.

Hoppaspåbebis
6/25/19, 10:23 PM
#171

Någon vidare mensvärk har jag inte känt sen natten till måndag heller.. den hoppfulla sidan vill tolka det till plussidan…hmm

Mara-Bell
6/25/19, 10:26 PM
#172

Jag håller tummarna för att ni som har BIM de närmsta dagarna har större tur är jag hade 😊

Mara-Bell
6/25/19, 10:32 PM
#173

Är det någon här som använt inositol? Är det något att prova tror ni?

Hoppaspåbebis
6/25/19, 10:33 PM
#174

#172, Tack så mycket!:)

Annons:
Sava
6/26/19, 7:47 AM
#175

Ingen mens än! Haha, nu räknas varje timme känns det som! Tur att man har jobbet och barnen som tar tankarna till lite annat än ”Åhnej, var det mensen som kom nu?”

Sava
6/26/19, 7:50 AM
#176

Någon slags värk i magen dock, kom nu precis… Åh, snälla, inte mensvärk! Brukar inte känna av det på något sätt alls!

Susmus
6/26/19, 8:16 AM
#177

#173 Vad är det? ☺️ Sava och Hoppaspåbebis, en tumme var hålls åt er, och alla andra här förstås 😃 Det är så jobbigt att inte våga hoppas för mycket! Och extra jobbigt när man inte vet exakt när BIM är kan jag tänka mig. Hade (troligtvis) ÄL igår och mannen överraskade mig med att tycka vi skulle köra järnet. Hade riktiga älsmärtor, äggviteflytningar och tempdipp. Imorse 1 hel grads tempökning! Hoppas ÄL var igår för då prickade vi in bra! 🙏 Ältest/sticka dock neg? Kan ältest visa neg på själva äldagen? 🤔

Hoppaspåbebis
6/26/19, 8:28 AM
#178

#175, spännande!:D #177, tack! Låter verkligen som ni prickade ÄL, vad roligt! Jag kan ju inget om äl-stickor egentligen men jag tänker att de kanske kan det om man har kort stegring eller vad det heter?:) Jag drömde om att jag fick mens inatt. Var säker på att jag fått det men nej….! Så nu står det ”1 dag över tiden” i en av apparna. Fortfarande ingen mensvärk. Ömmande bröst nu dock, sen igår. Brukar vara ett menstecken för mig. Hade velat få typ förändrat luktsinne, hade det tidigt med sonen. Det hade varit ett symtom jag välkomnat nu..!😝

Mara-Bell
6/26/19, 8:38 AM
#179

Inositol är något sorts B-vitamin. Har stött på det flera gånger när jag googlat runt om allt som har med graviditet och fertilitet att göra. Det verkar användas av många som har PCO/PCOS.

Hoppaspåbebis
6/26/19, 12:26 PM
#180

Jahopp, jag tvujtestade tidigare än jag tänkt nu…. var bara ca 1 timma sen jag kissade sist och med vanligt graviditetstest… det var negativt😑 bim+1 enligt två appar, BIM enligt en och bim-1 enligt den fjärde. Är nog bara så att jag och min sån har nån bakterie, han var som sagt lös i magen. Och jag mår illa. Men inte för att jag är gravid. Nu har jag fått se det klart och tydligt så hoppas kroppen fattar och att mensen kommer igång nu då. Verkar som att månad 2 inte gav nåt☹️

Hoppaspåbebis
6/26/19, 12:27 PM
#181

Son* inte sån😝

Annons:
em92
6/26/19, 1:15 PM
#182

#177 ja, det tror jag är möjligt! Med tanke på att ägglossningen sker inom något dygn efter LH-stegringen. Precis som att vissa har snabba stegringar kan man säkert även ha snabba sänkningar :)

#180 Fortsätter hålla tummarna för att mensen inte kommer!

Susmus
6/26/19, 3:16 PM
#183

#182 tack för svaret, låter lovande! Blir glad bara av att vi har en chans denna månad… 🤗 #180 Åååh vad tråkigt med negativt test 🙁

Sava
6/26/19, 3:35 PM
#184

Omg! Positivt test! Baserat på senaste mensen är jag då i vecka 5 (4+1)🤭😀😍

Hoppaspåbebis
6/26/19, 3:38 PM
#185

#184, så roligt! Grattis igen!😄🥳

Sava
6/26/19, 4:17 PM
#186

Tack😀Men hur ska jag berätta för min man? Han kommer inte hem förrän sent ikväll, säkert har jag redan lagt mig då! Jag funderar på att klippa ut pilar som leder från hallen och ut i köket, och på bordet, vid sista pilen, ligger testet. Men hur länge håller testet tro?

Hoppaspåbebis
6/26/19, 4:27 PM
#187

Ingen aning om hur länge det håller…🤔 men du kanske kan rita av det? Eller rita ett positivt gravtest och lägga ovanpå en body i typ strl 50 i slutet av alla pilarna.. och skriva nåt bredvid, att det blev plus eller så…😜

Sava
6/26/19, 4:30 PM
#188

När vi väntade vårt andra barn gav jag honom en present på födelsedagen med babystrumpor och ett positivt test men då hade jag ju precis gjort testet. Hm, jag får googla lite! Har ni några fler idéer?

Annons:
Hoppaspåbebis
6/26/19, 4:54 PM
#189

Skriv att du är gravid på ett språk ingen av er kan, så får han köra det i Google translate och få reda på det så🤪

Sava
6/26/19, 6:07 PM
#190

Jag funderar på att klippa ut pilar från hallen och lägga in till köket. Sen på köksbordet ställer jag iPaden och en lapp där det står ”Tryck play”. Och så visas den här filmen: http://www.extraextra.se/9-manaders-graviditet-pa-4-minuter-se-den-fascinerande-filmen-har/

Hoppaspåbebis
6/26/19, 7:54 PM
#191

Nu känner jag mensvärk, får antagligen mens inatt eller imorgon. Fy, vad tråkigt allt känns nu:( önskar nästan att jag inte hade testat så jag hade kunnat få leva i glädjen av att det kanske hade tagit iaf i en dag till. Blä. Får finna mig i känslan, rycka upp mig och börja om.

Sludit
6/26/19, 8:40 PM
#192

Grattis Sava! 😃 Jag gjorde en ganska rolig grej. När jag testat positivt så for jag direkt till affären och köpte en bulle som jag sedan la i ugnen. Sen frågade jag bara sambon om han kunde ställa in plåtarna i ugnen 😉 kommer aldrig glömma hans min!

em92
6/26/19, 8:49 PM
#193

Åh grattis Sava!! 😍 Och vilka roliga tips ni har på hur man kan berätta det för sambon!

Sava
6/26/19, 9:27 PM
#194

Haha! Nej, men nu är det gjort! Phu! Jag höll på att kräkas av nervositet och jag svettades överallt:-p Jag körde på den med pilarna, de ledde till köket där iPaden stod redo med filmen tillsammans med lapp ”Tryck play” samt en kall öl och ett fint ölglas. Jag hörde honom säga ”Tryck play?” och sen satte musiken från filmen igång. OMG vad nervös jag var då. Satt i soffan och svettades och var så nervös! Efter ett par sekunder hör jag ”Är du seriös? Är du gravid?! GRATTIS! Jag ska bli trebarnsfarsa!” Senare sa han dessutom att han blev gladare än vad han trott att han skulle bli. Han har varit lite orolig senaste dagarna för ekonomin och utrymmet här hemma men det ordnar ju sig. Vi har koll på vår ekonomi och är duktiga på att hushålla. Han funderade också på om spjälsängen får plats bredvid vår och om vi brhöver köpa sjusitsig bil nu:-D

em92
6/26/19, 9:34 PM
#195

Ååååh vad fint! Vad roligt att han blev så glad :D vilken fin tid ni har framför er nu 💕

Annons:
NinniH
6/26/19, 10:16 PM
#196

Grattis Sava!

För min del kom mensen i måndags, så nu väntar jag på att den ska gå över. Måste boka tid till VC för att kolla upp vad jag misstänker kan vara min sköldkörtel som börjar bli förstorad. Är lite över ett år sen mina sköldkörtelnivåer kollade senast och då hade de stigit jämfört med bara några månader innan dess. Om det är sköldkörteln skulle det kunna vara en orsak till varför det tar så lång tid och de tidiga missfallen.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Susmus
6/26/19, 10:20 PM
#197

Åh, STORT GRATTIS Sava! Så kul för er! 🤗🙏 Roligt att läsa! 😃

Sava
6/26/19, 10:23 PM
#198

Tack alla, känns fortfarande overkligt dock:-o :-D

Djurälskaren87
6/27/19, 8:47 AM
#199

En till som försöker få till ett syskon år 2020. Första försöket denna månaden. ÄL +8 eller 9 idag.

Sludit
6/27/19, 8:50 AM
#200

#198 ja visst är det, jag plussade ju för en vecka sen och kan fortfarande inte fatta det, var tvungen att ta ett test imorse för att se om jag inte bara inbillat mig allt 😄 jag ringde mvc igår så fick tid nästa vecka.

Susmus
6/27/19, 9:38 AM
#201

#199 Välkommen! Syskonförsök här med 🙋

Djurälskaren87
6/27/19, 9:53 AM
#202

201# åh roligt!!! Hur länge har ni försökt?:)

Annons:
Hoppaspåbebis
6/27/19, 10:56 AM
#203

#199, välkommen!:) spännande tid på månaden för dig nu då!:) vi försöker också få ett syskon, var försök två den här månaden. Mensen är 2 dagar sen enligt en app, beräknad till idag enligt en annan. Tog test igår som var negativt dock. Så blir nog att ge sig på ett tredje försök nästa månad. Vi har en son som är 3:)

Djurälskaren87
6/27/19, 10:58 AM
#204

203. Ja verkligen spännande. Får se om mensen kommer på tisdag / onsdag: har känt mensvärk sen vi hade sex samt ömma bröst som jag aldrig få annars. Men man vågar inte hoppas. Vår son är två :)

Djurälskaren87
6/27/19, 10:58 AM
#205

203. Ja verkligen spännande. Får se om mensen kommer på tisdag / onsdag: har känt mensvärk sen vi hade sex samt ömma bröst som jag aldrig få annars. Men man vågar inte hoppas. Vår son är två :)

Hoppaspåbebis
6/27/19, 11:08 AM
#206

#203, nej precis, jag lovade att hålla hoppet borta den här gången men det gick ju sådär…😝 ångrar att jag tog testet när jag tog det igår, det hade bara gått en timma sen jag kissade sist och jag hade druckit två koppar kaffe och vatten. Hade jag varit utan att kissa ett tag hade jag haft lättare att mota bort den lilla strimma av hopp som ändå hänger sig kvar eftersom mensen inte kommit än.

Karlsson369
6/27/19, 11:37 AM
#207

Grattis sava! Va roligt att läsa hur din sambo tog allt med 😍 jätte gullig ju ❤

Sava
6/27/19, 12:23 PM
#208

När jag gick imorse sa han ”Älskar er”, inte ”Älskar dig”. Så himla gulligt! Och så skrev han sen ”Jag tror det blir tvillingar!”🤭😂 Kul med fler! Håller tummarna för er😀

Sava
6/27/19, 12:24 PM
#209

Hm, jag hade gärna sluppit gå på första besöket, alltså hälsosamtalet. Har ändå varit på det tre gånger innan… Jag ringer nog efter semestern och bokar tid för inskrivning!

Annons:
Susmus
6/27/19, 12:57 PM
#210

#Djurälskaren87, det här är 2:a försöket vi riktigt aktivt försöker att pricka ÄL, men haft chans innan dess då vi kört utan skydd. Mensen kom tillbaka i januari och vi har kört oskyddat sen dess, lite när vi haft lust bara, men inte blivit någonting så nu försöker vi aktivt pricka ÄL, 2:a försöket :) Dottern är 1 år, 10 mån ☺️ Är så spännande! Vill så, så gärna bli gravid 🙏

Svart ängel
6/27/19, 1:58 PM
#211

14:e försöket denna månad. inväntar ÄL nu. Andra månaden med conceive plus. Förra gången vi plussade (som slutade i MA) var under semestern förra sommaren, så vi hoppas att det ska ta sig även denna semester. Jag har fått nytt jobb efter färdig utbildning så jag försöker att inte tänka alltför mycket på bebisverkstaden, utan fokuserar på jobbet.

Djurälskaren87
6/27/19, 2:59 PM
#212

210. Håller tummarna! När har du mensen nu?:) känner du några symtom?

Djurälskaren87
6/27/19, 2:59 PM
#213

211 Håller tummarna stenhårt ❤️

Susmus
6/27/19, 6:21 PM
#214

#212: Är på äl+2 bara så har lååång väntan kvar på mens. Mens beräknas 11 juli :) Inga symtom än ☺️ Känner du av några symtom?

Djurälskaren87
6/27/19, 8:13 PM
#215

214. Väntan är värst. Jag har börjat få ömma bröst sen några dagar tillbaka som jag aldrig har annars. Förutom när jag var gravid med sonen. Mensvärk som kommer och går dagligen från efter vi hade sex. Sen lätt illamående idag. Men vågar int hoppas för mycket.

Djurälskaren87
6/27/19, 8:13 PM
#216

214. Väntan är värst. Jag har börjat få ömma bröst sen några dagar tillbaka som jag aldrig har annars. Förutom när jag var gravid med sonen. Mensvärk som kommer och går dagligen från efter vi hade sex. Sen lätt illamående idag. Men vågar int hoppas för mycket.

Annons:
Hoppaspåbebis
6/27/19, 9:42 PM
#217

Jag är på cd 31 idag, jag har kunnat ha cykler på 27-33 dagar men genomsnittet är 28 dagar. Skulle min cykel den här månaden bli 32 eller 33 dagar lång så hade jag sex på ÄL eller en dag efter enligt appen.. och vore det så gjorde jag det där negativa testet på bim-2 eller bim-3. Testet gjorde jag inte på morgonen utan runt 13 och när jag kissat bara en timma innan.. Jag kan alltså vara på bim-1 eller bim-2 idag isf och inte på bim+2 som appen jag använder mest visar. Jag märker att jag griper efter halmstrån för att få hålla kvar vid hoppet. Grymt det här😫

Djurälskaren87
6/28/19, 9:12 AM
#218

217# så länge mensen inte kommer finns hoppet uppe. Hoppas de tar sig

Anonym
Anonym
6/28/19, 9:49 AM
#219

Jag har precis haft ÄL så nu är jag i den långa väntan igen! Vet att chansen är minimal eftersom det är försök 14 och hittills inte lyckats men man kan ju ändå inte låta bli att hoppas. ❤️

Hoppaspåbebis
6/28/19, 9:50 AM
#220

#218, tack:) Mensen har inte kommit idag heller, hade mensvärk igår kväll och var säker på att den skulle komma under natten så jag blev lite förvånad att den inte gjorde det. Ska åka till min syster idag och stanna över helgen så har den inte kommit på måndag testar jag då..!

Djurälskaren87
6/28/19, 10:08 AM
#221

220 Bådar gott❤️❤️❤️

Hoppaspåbebis
6/28/19, 7:35 PM
#222

Alltså så konstigt, mensen har fortfarande inte kommit trots mensvärk igår och idag..! Kunde inte stå emot så köpte ett test. Kommer inte mensen under natten tar jag det imorgon bitti. Står inte ut med ovissheten.

Djurälskaren87
6/28/19, 8:43 PM
#223

222 mensvärken började vid mens för mig å blev ett pluss med sonen

Annons:
[Devya]
6/28/19, 9:46 PM
#224

#222 Jag hade det precis så då jag var gravis. Trodde att mensen va på väg pga mensvärk men det kom aldrig någon mens.😆

Hoppaspåbebis
6/28/19, 10:09 PM
#225

#223 och 224 tack för att ni delar med er av era erfarenheter..! Hoppas att det blir lika för mig nu då..! Hade ni något illamående då eller var det typ bara mensvärk?:)

Djurälskaren87
6/29/19, 6:42 AM
#226

225 mensvärk endast sen efter plusset ömma bröst

Sava
6/29/19, 7:46 AM
#227

Finns det någon tråd ”Vi som ska ha barn 2020”? Jag ser ingen men tänker att det ju borde vara gravida med bf i januari, februari och mars nu…

Djurälskaren87
6/29/19, 8:11 AM
#228

Idag plussade jag på digitala

em92
6/29/19, 8:13 AM
#229

#228 GRATTIS!! 😍

Svart ängel
6/29/19, 8:17 AM
#230

#228 Grattis! 🌺👏🏻

Annons:
Djurälskaren87
6/29/19, 8:18 AM
#231

Tack! Är fortfarande orolig för missfall som man alltid är men hoppas de går vägen

Hoppaspåbebis
6/29/19, 9:06 AM
#232

#228, grattis! Vad roligt!🥰 Jag tog ett test imorse med 10mlu känslighet, det var helt negativt, inte tillstymmelse till streck. Kroppen spelar mig alltså ett spratt. Retsamt😤

Djurälskaren87
6/29/19, 9:20 AM
#233

232z hur sen va mensen

Hoppaspåbebis
6/29/19, 9:32 AM
#234

Den kan skilja 27-33 dagar, vanligtvis är den typ 28. Idag är cykeldag 33. Med det här testet skulle man kunna testa på morgonen på bim-4. Min app säger att jag är på bim+4 nu… så jag hoppas mensen kommer igång nu. Tröstar mig med nu att allt som händer behöver hända precis så som det händer, med besvikelser och allt, för att just det barnet som blir lillebror/lillasyster ska kunna komma sen. Precis som alla tillfälligheter ledde till att jag har just min fina son idag.

Djurälskaren87
6/29/19, 9:36 AM
#235

234. Så länge mensen är sen så finns det hopp. Dessutom vet jag flera som plussat några dagar till några veckor tom ibland! :) Beror på hormonhalten hur hög /låg man har.

Hoppaspåbebis
6/29/19, 9:44 AM
#236

#235, ja men jag vågar nog inte ge efter för hoppet nåt mer nu😕 jag har också läst att vissa plussar sent, vad olika det kan vara! Jag tror inte att jag är det låghormonare dock, med sonen plussade jag jättetydligt på bim+6 ungefär (testade inte förrän då) och två dagar senare visade ett cb att jag var 3+ veckor gravid. Nu hade ju verkligen inte minsta skugga till streck:/

Djurälskaren87
6/29/19, 9:51 AM
#237

236 Ja de kan vara så olika med graviditeterna. Mer vanligt man plussar egter bim

Annons:
Djurälskaren87
6/29/19, 9:51 AM
#238

236 Ja de kan vara så olika med graviditeterna. Mer vanligt man plussar egter bim

Susmus
6/29/19, 11:01 PM
#239

Stort grattis Djurälskaren 87! 😀🤗🎉 Så roligt! #234 Vad fint och klokt skrivet! 😍 Så ska jag börja tänka också. Att allt händer av en anledning och nån gång kommer vår lillasyster/lillebror och vi kommer vara tacksamma att vi behövt vänta, för att det skulle bli precis han/hon! ☺️

[Kijsen]
6/29/19, 11:49 PM
#240

228 Åh grattis!!! ❤️❤️ håller tummarna att det håller sig så!

Katstad
6/30/19, 9:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#241

Är detta ens möjligt 😭 Är detta sant? Det är inte efterdyningar av ett missfall? 😭 12 dagar efter positivt ÄL test och direkt efter missfall? Det är liksom bara 18 dagar sedan jag slutade blöda helt? Vet inte ens hur jag ska räkna nu eftersom jag blödde i 10 dagar i sträck men började "småskvätta" typ 3 dagar innan med en blodfläck för att sedan stanna av för att sedan komma igång igen med rosa flytningar 😔 Jag har ju fått positivt ÄL test efter detta och öven tvärnegativa gravtest när missfallet var klart. Men bara sjukt svaga aningar på vanliga stickor när jag testat nu i dagarna på morgonen. Om jag känner mig gravid? Eh ja. Det eller en sjuk pms som jag aldrig haft förut, känner mer igen mig som jag var vid förra grav 😭❤

Susmus
6/30/19, 9:59 AM
#242

Åh grattis Katstad! 🤗🎉 Det låter ju som du är gravid eftersom gravtest visat negativt efter missfallet!

Djurälskaren87
6/30/19, 10:58 AM
#243

241: Stort grattis ❤️❤️❤️

em92
6/30/19, 11:04 AM
#244

Grattis!!! 😍

Annons:
Katstad
6/30/19, 11:52 AM
#245

Åh tack allihopa ❤

Dobido95
6/30/19, 10:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#246

Stickningar/lite känningar i magen nu senaste timmen. Tog ägglossningstest. Snälla säg att vi inte misssar detta nu… pojkvännen är utomlands och vi får inte till de förrens tisdag kväll! (Kanske sent sent imorgonkväll) Blir vårt 3dje försök nu. Och jag vet inte hur de brukar kännas runt ÄL för jag brukar inte tänka spec på de, har inte haft "trådiga flytningar" idag. ÄL enligt app Flo: Idag Enligt app p-tracker: tidag Enligt app life: torsdag. Första cykeln jag testar ägglossningstester ochså.

Anonym
Anonym
7/1/19, 9:40 AM
#247

#246 För mig är det några dagar kvar när testet blir som det längst till höger så i mitt fall hade det inte varit panik. Dessutom blir det ju positivt 24-48 timmar innan ÄL och ditt test är ju ganska långt från positivt i mitt tycke. Men alla är olika. 🙂

Hoppaspåbebis
7/1/19, 10:10 AM
#248

Min mens har fortfarande inte kommit och jag är på cd 35, sex dagar efter BIM. Och jag är inte gravid. Verkar som om det inte gjort mig så gott att fundera på att bli gravid sen lite innan ÄL fram till BIM. Jag har aldrig såhär annars, den enda förändringen är just tankeverksamheten på att bli gravid, i övrigt har jag semester och är helt utan stress liksom, inte gått upp eller ner i vikt, tränat ovanligt hårt eller annat. Tråkigt att kroppen reagerade såhär, men nu är det som om även mensvärken försvunnit och brösten ömmar inte heller längre. Hoppas att mensen kommer snart nu när jag vet att jag inte är gravid.

Susmus
7/1/19, 11:46 AM
#249

#248 Vad segt! Hoppas den kommer snart då. Tror våra kroppar kan spela många spratt när man tänker mycket på graviditet 😌 Kanske hade du senare ÄL denna månad?

Hoppaspåbebis
7/1/19, 1:25 PM
#250

Ja, det verkar så😫 jag tror inte jag hade så mycket senare ÄL, inte så det förklarar ett helt negativt test iförrgår morse, tyvärr. Det var 10mlu känslighet på testet, tog det direkt på morgonen och det har helt negativt 14 dagar efter senast möjliga äl… så det är bara ett spratt detta…😑

mollyt
7/1/19, 8:20 PM
#251
Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: