Annons:
Etikettallmänt
Läst 1108 ggr
FörvirradKvinna
2019-06-07 21:05

Gravid men känner inte som att jag är det.

Är gravid 4+4 (V5) och känner enbart någon värk i magen/livmodern/ ibland på högt sidan. Känns som en värk jag inte brukar ha, har fattat att det är pga att saker flyttas i magen. Men känner mig verkligen inte gravid. Har plussat svagt och det har inte blivit starkare än, någon som är med om liknande vad ska man tro?

Annons:
SuperLimm
2019-06-07 21:09
#1

Jag tror det är väldigt vanligt att man inte känner sig gravid så tidigt. Jag började inte märka något fören runt vecka 6 då jag började må illa, under båda mina graviditeter.

Mvh Linn

FörvirradKvinna
2019-06-07 21:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Har du någon erfarenheter om när man börjar få starkare test? Får bara plus på test med känslighet 10. Alltså inte på vanliga test som mäter 15-25. Pratade med en barnmorska som sa att jag inte behövde testa mer för ett plus är ett plus, men hört alla säga att hcg ska stiga

Sava
2019-06-07 22:15
#3

Jag har också hört att ett plus är ett plus oavsett hur starkt det är. Jag förstår din oro men du har fått plus, du är gravid! Grattis:-D

SuperLimm
2019-06-07 22:22
#4

#2 Jag har ingen aning. Första gången jag blev gravidtestade jag bara en gång, sen fick jag missfall. 

Andra gången hade jag så ont i magen så jag trodde jag hade utomkveds så jag var på gyn för undersökning när de upptäkte att jag var gravid (visste egentligen inte om det, skulle ha mens samma dag men hade någon känsla) så dom tog blodprov varannan dag för att se så det steg ordentligt. Dom sa att det skulle dubbleras varannan dag ungefär för att vara en normal graviditet. Två veckor senare gjordes ett nytt vaginalt ultraljud och där låg den lille i livmodern som den skulle. Kan tillägga att testet som då togs var extremt svagt och syntes bara efter att kontrolltiden gått ut. 

Med tredje tog jag bara ett test någon dag efter(tror jag, hade inte riktigt koll på när den skulle komma) jag skulle haft mens. Nöjde mig med det.

Mvh Linn

FörvirradKvinna
2019-06-07 22:34
#5

Haft 3 missfall med svaga streck, dock svagare än vad jag har fått nu & de blev inte starkare. Kan vara där min oro sitter plussade för 4 dagar sen så det har inte hunnit gå långt tid för hcg att öka :/ men ser bara folk som skriver att deras test blev starkare typ dagen efter. #4 beklagar missfallet. Skönt att allt vad bra, vet jag egentligen skulle nöja mig med testen jag har tagit men har målat upp denna dagen över 1år, och tänkt att jag kommer spy och få ett starkt plus, kan bero på att hjärnan vet vad som är vanliga gravidsymtomer. #3 Precis det jag tänker att ett plus är ett plus oavsett men ja är lite orolig. Tack så mycket har inte fattat att jag ens är gravid och lär inte göra det förens jag får se ett hjärta.

Upp till toppen
Annons: