Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 1008 ggr
Ninenleo
2019-06-05 08:05

Ni som bakade en dotter

Hej, Har 2 grabbar och nu ska vi försöka få ett till barn. Några tips på hur man bakar en tjej? Bisolvon har jag hört? Hur många dagar sex innan ÄL? Finns det mer tips dela gärna :)))

Annons:
[Devya]
2019-06-05 13:26
#1

Vi hade sex innan jag skulle ha ägglossning och vi fick en flicka. =P Det är det enda som jag tror kan påverka och även då är det ingen garanti.

teezan
2019-06-05 14:09
#2

Mitt tråkiga svar är att jag är övertygad om att det är slumpen som avgör. Även om spermierna för x eller y sägs vara snabbare/långsammare , mer eller mindre uthålliga, är det ändå väldigt svårt att påverka då många andra faktorer spelar in med ägglossning och så vidare. Förstår att man kan längta efter ett visst kön, men tror man får acceptera att det blir vad det blir.

[Devya]
2019-06-05 14:20
#3

#2 Håller med. Problemet med att ha sex ett par dagar innan ägglossningen, om man får allt att gå bra med timing, så blir risken större för att man inte ens blir gravid, så det är något man även bör ha i åtanke.

Det är nog bättre att bara köra på och hoppas på det bästa.

Jag kan dock förstå att man längtar efter ett visst kön men jag tycker man ska vara tacksam om man ens blir gravid. Jag tycker det är svårt som det är att bli gravid! Tog 13-14 månader första gången och nu har vi kört på med oskyddat sedan februari och än så länge har nu inget hänt och jag förväntar mig inte ens att det kommer att hända i år trots ivriga försök.😃

Jag önskar dock att ts får det som hon vill. Har man redan två pojkar så kan det säkert vara kul med en flicka men jag tycker även att det är ganska häftigt med familjer som har tre pojkar eller tre flickor. :D

jackiejohn
2019-06-05 14:20
#4

Har två flickor och väntar nu enligt ultraljudet en pojk. Vi har gjort likadant alla gånger, dvs sex var varannan dag runt ägglossning med start ett par dagar innan beräknad ägglossning till och med ett par dagar efter beräknad ägglossning. Tror inte du kan påverka vad det blir för kön utan det är nog slumpen som avgör i slutändan. Jag kan väl säga att visst är det kul att vi (troligtvis) väntar en son nu men det absolut viktigaste är att barnet är friskt och välskapt, vad som sitter mellan benen är egentligt ganska oväsentligt.

Sava
2019-06-05 15:32
#5

Jag har aldrig hört att några faktorer kunde spela in! Jag tror dock inte att man kan påverka det… Men teorierna är ju intressanta att höra:-) Jag har en dotter och en son:-)

Livingthelife
2019-06-05 19:39
#6

En kollega tipsade om att köra "doggy" /bakifrån då tjejspermier tydligen är snabbare än pojkarna och på så vis får en extra skjuts 🙈.

Annons:
[Devya]
2019-06-06 05:50
#7

#6 Hahaha, det är nog det löjligaste jag ha hört. :D Din kollega kunde väl inte ha varit seriös, eller hur? Det finns väl ingen som faktiskt tror på något sånt. :D

Livingthelife
2019-06-06 10:15
#8

#7 ingen aning 😂 han har så roliga teorier denna karl! Men de var hans tips iallafall då jag fick en tös och han började spekulera direkt att vi måste kört doggy 🙈

Upp till toppen
Annons: