Annons:
Etikettlivet-efteråt
Läst 1302 ggr
mollyt
6/3/19, 6:38 PM

Mens efter förlossningen

Jag födde mitt andra barn i november och förra månaden fick jag mens (blödning 3-4 dagar vilket är som min mens brukade vara förr), nu är denna månads mens en vecka sen om jag jämför med min ”vanliga cykel”. Jag har tagit ett graviditetstest idag som var negativt. Har haft som mensvärk nu i flera dagar men ingen mens ännu. Sonen ammas. Med dottern född 2016 så kom mensen tillbaka efter 7 månader (ammades) och sen fortsatte den att komma regelbundet med samma intervall som tidigare. Hur har det varit för er andra? När ni fått tillbaka mensen - har den följt sin tidigare cykel eller har det ändrats?

Annons:
Hoppaspåbebis
6/3/19, 7:20 PM
#1

Jag fick tillbaka min mens när sonen var 8 månader (ammade också). Det var en vanlig mens och månaden efter den hoppade mensen över en gång för att sedan komma tillbaka och varit tillbaka sen dess. Jag var 100% på att det inte var pga graviditet för hade inte haft sex efter mensen som var innan. Ställde en fråga liknande din i min mamma-grupp när det hände och det var fler mammor som erfarit liknande, alltså att mensen hoppat över någon månad efter den väl kommit igång.

SuperLimm
6/3/19, 9:39 PM
#2

Jag blödde ca 6 veckor efter förlossningen. Sen fick jag min mens 8 veckor efter förlossningen och den fortsatte vara regelbunden tills jag blev gravid. Jag ammade också.

Mvh Linn

mollyt
6/4/19, 7:59 PM
#3

Okej! Tack för era erfarenheter, om inte annat får jag lugna mig i att det kan vara olika helt enkelt. Som med så mycket annat med mina graviditeter/barn som skiljer sig åt så är det väl egentligen inte konstigt om hur mensen efteråt också kan skilja sig.

Bjallstal
6/6/19, 10:04 AM
#4

Nu har jag i ocj för sig stoppat in en pstav för att undvika syskon tills vi känner att vi faktiskt vill ha ett till, om det ens händer, men min mens innan staven var inte alls som innan graviditeten. Då hade jag 28 dagars intervall ocj sedan tre dagars mens. Med lite mensvärk första dagen. Efter bebis mens 5-14 dagar och galen mensvärk. Har fortsatt så efter staven med. Förhoppningsvis så trillar det tillbaka i sina gamla rutiner så småningom. Så här betedde sig min mens när jag var tonåring

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

mollyt
6/7/19, 5:42 PM
#5

Igår kom mensen, en vecka och 3 dagar senare än vad jag trott 😱

Upp till toppen
Annons: