Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 854 ggr
Igelblod
2019-06-02 15:45

Gravid med frågor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag plussade i lördags och är förmodligen mellan vecka 6-8 (oregelbunden mens) och jag har lite funderingar angående risken för missfall efter konisering på tappen. Vissa säger att risken för missfall blir större, andra säger att det blir oförändrat och jag vet inte riktigt vad som är sant. Jag har tidigare haft två koniseringar, första gången var det svåra förändringar och andra gången lätta. Någon som kan stilla min oro?

Annons:
mollyt
2019-06-02 16:24
#1

Jag tycker att det här är en vårdfråga så om du vill ha svar tycker jag att du ska vända dig till din gynekolog snarare än att fråga på internet. Det du kanske kan få här är ta del av andras erfarenheter dock, men de behöver inte vara lika för alla. 

Grattis till plusset, jag håller tummarna att det går bra hela vägen!

Igelblod
2019-06-02 17:02
#2

#1 det är ju just det, det är människor inom vården som säger olika, så deras svar verkar inte helt pålitliga heller. Tack! Det hoppas vi med 😊

Igelblod
2019-06-03 06:18
#3

Jag har en till fråga. För några månader sedan utreddes varför jag vätskade ur bröstvårtorna och det visade sig att mina prolaktonvärden är tre gånger så höga som de ska vara. Röntgen visade ingenting men jag fick medicin för att sänka det, medicin jag enbart kunde ta i 2-3 dagar pga förlamande illamående. Jag hade blivit gravid innan jag ens börjat ta medicinen men nu är jag lite orolig för om de höga prolaktonvärderna kan påverka fostret negativt. Någon som vet något om detta? (Ska försöka få tag på BM idag och ställa alla mina frågor.)

Upp till toppen
Annons: