Annons:
Etikettallmänt
Läst 592 ggr
Smilla81
6/2/19, 11:34 AM

Nidblödning eller annat

Hej! Försökt läsa på i forumet här men blir inte klokare så chansar på skriva ett nytt. Jag började blöda igår lite. Knappt märkbart i trosskyddet men när jag torkade mig var det blod fast lite ljusare. Höll på så hela dagen igår. Bara när man torkar sig. Imorse pulsade jag svagt men blodet har övergått till att vara brunt till ljusrosa. Inga klumpar. Men det känns som det rinner som mens men när jag går på toa är det inget där i trosan. Hur ser nidblödning ut alt hur vet man ev att det kan vara missfall?? Ska det vara rött som blod eller kan det även vara rosa? Skulle kunna lägga in bild. Svårt att förklara. Har direkt inte ont i magen. Mer som att det stramar. Detta är 6:e graviditeten om det nu är en och jag har aldrig haft det så här.

Annons:
mollyt
6/2/19, 4:28 PM
#1

En nidblödning får man när det befruktade ägget fäster, alltså tror jag inte att det är en nidblödning du har nu eftersom du redan fått ett positivt resultat på stickan så ska ägget ha fäst sedan tidigare för att börja producera hormon som nu nått nivå för att ge utslag på stickan. Däremot kan man ha blödningar av många andra orsaker som sköra slemhinnor osv utan att det behöver vara ett missfall. Du får helt enkelt vänta ett par dagar och ta ett nytt test för att se om det fortfarande är positivt eller om det blivit svagare. Att ha i åtanke är dock att en del kan ha hormon kvar länge så att det kan dröja innan testet blir negativt. För mig personligen har jag fått negativa test i princip dagen efter jag börjat blöda.

Smilla81
6/2/19, 9:41 PM
#2

Tack för ditt svar. Nu blöder jag inte alls varken rött eller rosa. Inte ens när jag torkar mig så jag hoppas på det bästa men kan inte låta bli att vara nojig ändå eftersom det här är nåt jag aldrig upplevt med de andra graviditeterna. Men får avvakta och se. Mensen ska komma (om den är punktlig) på torsdag.

Upp till toppen
Annons: