Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 764 ggr
Obalem
2019-05-30 12:28

Efter spiral

Hej allihopa! Jag och min sambo har precis börjat bebisverkstad här hemma (äntligen)🤩😇 . Jag tog ut min spiral 23/4 och fick igång min mensvecka efter 3 dagar. Tjoho! Tänkte jag i hopp om att min cykel återhämtade sig direkt men så fel ja hade… nu är jag enligt tidigare beräkningar på BIM+7, utan mens i sikte och ännu mindre ett + på stickan 😢 jag undrar nu om de är fler som haft spökande kropp efter spiral? Att tillägga så har jag haft olika symtom hela ”mensveckan” som molvärk, huvudvärk, illamående, uppstötningar, kissnödigare och annat.

Annons:
blorp
2019-05-30 13:07
#1

Min mens kom igång ganska direkt efter spiralen men det tog ändå ett tag för kroppen att komma helt i fas igen. Vi började försöka direkt efter jag tog ut den och sen tog det ca 4 månader med regelbunden mens innan jag blev gravid. Jag gick även till en gynekolog under den tiden för att kolla läget och för att jag aldrig någonsin fick positivt på några ägglossningstest och hon sa i princip att det är bara att ge upp på ägglossningstesten för att dom kommer inte funka? Förstog dock aldrig riktigt om det var för att jag inte hade fått tillbaka ägglossningen eller någon annan anledning. Men jag har hört att det kan ta upp till ett år för vissa medan för andra så går det på direkten, omöjligt att säga hur det kommer vara för dig så det är bara att jobba på. Lycka till! 🙂

SuperLimm
2019-05-30 13:45
#2

Jag hade regelbunden mens under alla 7,5 år jag hade hormonspiral. Dock väldigt lite mens men den kom som en klocka varje månad. Den fortsatte så efter efter jag tog ut spiralen. Tog 6 månader så fick jag ett missfall. Sen tog det ytterligare 6 månader innan ja blev gravid igen. Sonen är ett år nu i juni. 

Jag vet ju dock inte hur ägglossningen var efter att jag tagit ur spiralen men regelbunden mens hade jag direkt. Minns inte hur jag mådde efter dock.

Mvh Linn

Rydén91
2019-05-30 15:19
#3

Jag har inte haft spiral men p stav. Börja nov 2017 försöka. I början uteblev ÄL några gånger osv

Obalem
2019-05-30 17:25
#4

#1 konstigt dedär med ägglossningen.. får absolut börja kolla de regelbundet! Tack :)

Obalem
2019-05-30 17:26
#5

#2 beklagar missfallet och gratulerar till sonen! Tack för svar :)

Upp till toppen
Annons: