Annons:
Etikettkänsliga-situationer
Läst 2738 ggr
Fröken900
2019-05-20 09:13

Lyckad graviditet efter missfall

Hej ! Jag sitter i den båten som många andra , gravid och orolig med ett missfall i bagaget. Jag är i vecka 13 nu och ska på ultraljud på torsdag.. jag trodde att när man kom in i vecka 13 så lättade det på att vara orolig.. men nej.. är nu jätte orolig att det kommer visa sig att barnet är dött eller har … Jag oroade mig aldrig på detta sätt när jag väntade mitt första barn , tanken slog mig aldrig att barnet skulle vara dött när jag gjorde ultraljud första gången .. Hur många här har haft ett missfall och sen fött ett friskt barn?!

Annons:
Missmagi
2019-05-20 10:36
#1

Jag har några missfall i bagaget så jag förstår din rädsla. Jag lyckades bli någesådär lugn när jag gick in i vecka 30 och tänkte "om han nu föds så här han chans att överleva utanför magen :) det var vårat första barn som överlevde efter många år av försök och måååånga missfall och utredningar etc. Chansen att få missfall nu är liten i vecka 13 men tyvärr inte till 100 procent så jag förstår din rädsla såväl. Jag håller tummarna åt att det går bra :) ❤

oh-la
2019-05-20 11:55
#2
Sparven88
2019-05-20 13:12
#3

Jag fick ett missfall i v 8 för snart 2 år sen. Det var min andra graviditet, och den första resulterade i en grabb på nu snart 4 år. Men som sagt, andra graviditeten gick inte vägen. Vi bestämde oss för att vänta lite med barn, men ödet ville annorlunda, för jag fick aldrig någon mens efter missfallet utan blev gravid direkt. Nu fyller dottern snart 1 år. Jag förstår din oro, jag önskar att jag också fått ett ul. Jag efterfrågade ett, dels för att jag inte visste i vilken vecka jag var i, och sen också för att stilla oron lite. Men jag fick bara ett otrevligt "du får minsann vänta till RUL, som alla andra". Lycka till på torsdag ❤

SuperLimm
2019-05-20 15:56
#4

Fick ett missfall i vecka 6.
6 månader senare blev jag gravid igen. Kände som du, en stor oro. Jag blev lite lugnare efter första ultraljudet när man såg det lilla hjärtat slå ordentligt. Men jag kände en liten oro genom hela graviditeten som sen fortsatte i en stor oro när sonen var född. Började gå över när han var 3 veckor men gick inte över helt fören efter han var 3-4 månader.

Mvh Linn

Fröken900
2019-05-20 16:43
#5

Tack för era otroliga svar! Känner en liten lättnad att det finns hopp efter ett missfall. ❤️

SuperLimm
2019-05-20 18:01
#6

Kan tillägga att jag just nu är gravid med nummer två och jag känner inte alls samma oro. Det beror säkert på att jag inte riktigt har tid på samma sätt att fundera på sånt nu. Dagarna går så himla fort nu ändå.

Mvh Linn

Annons:
mollyt
2019-05-20 22:38
#7

Två missfall i rad sen kom äntligen en fullgången graviditet - lillebror ör 6mån nu.

Surpan
2019-05-22 09:58
#8

Mina fyra graviditeter har blivit missfall, barn, missfall och barn.

/Surpan

Sparven88
2019-05-24 19:44
#9

Hur gick det igår? 💚

Fröken900
2019-05-28 07:19
#10

Allt gick jättebra i torsdags, låg en liten skrutt där med tickande hjärta ☺️ . Men oron sitter kvar, fast inte lika mycket

Sparven88
2019-05-28 07:55
#11

#10 Åh så härligt! Grattis igen! 💕 Jo, jag förstår dig mycket väl. Men som så många säger "man väntar barn, inte missfall". Det tankesättet hjälpte mig väldigt mkt faktiskt. Lycka till! 💐

Sava
2019-06-04 18:41
#12

Grattis! Vad härligt:-D Jag förstår att du är orolig. Rädslan sitter ju kvar. Jag fick missfall innan första barnet och den rädslan sitter kvar än idag, två barn och dryga tre år senare. Jag är inte ens gravid men jag har för vana att titta så det inte är blod på pappret när jag varit på toaletten. Det sitter inpräntat… Jag håller i alla fall tummarna och önskar dig lycka till:-D

Upp till toppen
Annons: