Annons:
Etikettförlossningen
Läst 3586 ggr
[Urfokus94]
2019-05-01 18:32

Har jag framfall, har du?

Undrar om jag fått framfall eller vad kan det vara? Födde barn för cirka 2 veckor sedan Testade att trycka in ett finger nu, och är som något är ivägen för öppningen det är svårare att hitta hålet. finns en öppning o inget hänger ut utifrån dock, men tittat med en spegel och i insidan av vaginan ser man ngt där inne som ser väldigt svullet och rörigt ut.. jag har vart hos barnmorska, hon var ganska barsk o sa man kan inte ha framfall som 24 vilket inte stämmer, man kan ha det.. hon sa ngt var löst? Ville inte fråga vad.: men hon sa de läker sig. Har iaf medioker knipförmåga o ingen inkontinens, blev sydd andra graden. Ni som vet ngt om framfall låter detta som det? Eller är de vanligt vaginan är såhär ”konstig” veckor efter förlossningen?? Ska gå på återkontroll men mår så dåligt psykiskt av detta.. redan..

Annons:
[rumelle]
2019-05-01 18:34
#1

Om det bara har gått två veckor så lär du inte vara läkt på långa vägar.

[Urfokus94]
2019-05-01 18:46
#2

Kanske stressar över detta i onödan men aldrig sett min vagina se så misshandlad ut på insidan och är rädd det inte ska gå tillbaks

[Devya]
2019-05-01 19:15
#3

Min mormor har haft framfall och det kändes verkligen. Visst kan man ha framfall utan några symptom men då krävs det heller ingen behandling. Om du börjar tydligt känna av symptom som visar på framfall så bör du uppsöka hjälp. Jag tror dock att du oroar dig i onödan. Ta det lugnt bara. Din kropp måste få tid att återhämta sig. :) Du är troligtvis bara svullen. Knipförmågan är svag i början och vissa klarar inte ens av att knipa alls den första månaden efter att ha fött barn.

[Thiah]
2019-05-01 19:49
#4

2 veckor? Då såg jag ut som köttfärs där nere med båda barnen. Nu, 16 månader efter nr 2 så ser det annorlunda ut men inget är skadat. Så ta det lugnt. 9 månader gravid och 9 månader läkning är ett talesätt.

Sparven88
2019-05-01 19:59
#5

Efter min första förlossning fick jag, jaa vad ska jag säga, något liten hudflik som syns precis i slidöppningen. Den sitter kvar, såhär snart 4 år senare. (Födde mitt andra barn för snart 1 år sen). Det är klart att underlivet förändras efter en graviditet och förlossning. Men stressa inte, du är ju nyförlöst! Men känner du dig osäker så boka en ny tid hos någon annan mvc-sköterska.

LaSadie
2019-05-01 20:16
#6

Ta det lugnt, det tar tid att läka. Slappna av, släpp spegeln och låt kroppen läka utan att stressa upp dig. Jag var orolig som du över framfall för det kändes verkligen obehagligt, tog upp detta på återbesöket och min bm sa att allt såg ok ut men om det fortfarande kändes obehagligt efter sex månader efter förlossningen så kunde man göra en extra koll. Någon vecka efter återbesöket så kändes allt bra igen =D

Annons:
Upp till toppen
Annons: