Annons:
Etikettförlossningen
Läst 7842 ggr
[Urfokus94]
2019-04-30 18:20

Hur var insidan av ert underliv veckor/månader efter förlossning?

Jag har kollat med en spegel på insidan av mitt underliv, det ser sig ganska likt ut men Ett mer ”öppet” utseende utan att vara ngt extremt. Däremot ser det ut som Något sticker ut från insidan, en barnmorska har kollat och hon trodde det mest var svullet men svårt att säga till 100 procent då dem kollade bara ngn vecka efter förlossningen och nu har det gått cirka 2 veckor sen förlossningen så det är fortfarande nytt allting och jag hoppas det kommer bli bättre. Är rädd för framfall, har ganska bra knipförmåga har ingen inkontinens eller problem där bak sprack lite grad 2 men inte upplevt någon extrem effekt av det Ni som kollade efter er förlossning upplevde ni det sämre, blev det bättre?

Annons:
[Devya]
2019-04-30 18:47
#1

Jag har faktiskt aldrig tittat och tänker inte göra det heller. Hur det ser ut där nere intresserar mig inte.6 Det viktigaste för mig är att allt känns bra. Sex ha dock varit väldigt svårt och smärtsamt. Det är bra mycket mer trångt där nere än någonsin tidigare. Så här trång var jag inte ens då jag hade sex för första gången. Tamponger är obekväma och svåra att få in men för var månad som går tycks det bli lite bättre. Så jag hoppas på att det fortsätter på det viset åtminstone. Så länge det känns bra för dig behöver du ju inte oroa dig tycker jag då. :)

[Urfokus94]
2019-04-30 19:08
#2

Jag kollade efter jag hade vart hos barnmorskan på råd av henne att kolla själv, jag minns av ngn anledning knappt hur det såg ut innan är bara rädd för framfall och att bristningarna inte läker som dem ska (men får boka återbesök igen) och jag vill helst bara ha svar av dem som kollat själv eller kollat med en läkare eller kanske inte kollat men vet hur underlivet ändrades

[Urfokus94]
2019-04-30 19:12
#3

Bm kolla ju men dem sa det var svårt att säga för det är så svullet allt, men hon trodde inte de var ngt större problem där nere hon nämnde ngt om ngt ?löst? som skulle läka sig självt? Är fortfarande orolig för framfall

mollyt
2019-04-30 19:46
#4

Jag kommer mest ihåg känslan av svullnad efter båda mina förlossningar, jag minns att jag såg svullen ut efter min bristning (som syddes) efter första förlossningen och det var så ett bra tag (månader). Vid min andra förlossningen sprack jag inget och jag tycker jag ser ut som vanligt där nere.

oh-la
2019-04-30 20:42
#5

Jag var också svullen länge och hade en tung känslan i underlivet. Det gav sig efter något månader. Tänk på att det tar tid innan allt är återställt! Du har pressat ut en bebis där nere och kroppen har haft nio må sder på sig att ställa om i din kropp så det ska vara möjligt. Det tar lite tid att ställa tillbaka igen.

Upp till toppen
Annons: