Annons:
Etikettkänsliga-situationer
Läst 6563 ggr
Alohdar
4/30/19, 6:19 PM

Varför blir inte positiva gravtestet starkare?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är på bim+1. Är inte detta test för svagt för att vara normalt? På bim+1 har jag alltid haft väldigt starka streck, men det här verkar inte bli starkare. Känner på mig att jag kommer få mf eller x. Bör jag uppsöka bm eller liknande om strecket fortfarande inte starkare inom några dagar?

Annons:
Babyplans
4/30/19, 6:28 PM
#1

Tycker inte att de e svagt för att va BIM + 1, alla graviditeter är olika. Men ja, Blir det inte starkare om någon dag borde du kontakta BM

mollyt
4/30/19, 8:18 PM
#2

Ägglossningen kanske inte var precis då när du tror, det räcker att den kom några dagar senare eller att det dröjde innan det befruktade ägget fäste (och hormonet börjar produceras) för att du ska få ett lite ljusare streck - men det är ju fortfarande positivt! Men ja, visst borde strecket vara starkare om några dagar i takt med att hormonnivån stiger men det är inget du ska känna att du behöver göra!

Alohdar
5/3/19, 5:00 PM
#3
Alohdar
5/3/19, 5:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Nu har det gått 3 dagar och det händer fortfarande ingenting med strecket, blir ej starkare. Varit likadant streck i ca 5 dagar nu. Bör vara på bim+ 4 idag. Tog även ett digitalt test idag som visar gravid v2-3. Bör jag ringa vårdcenralen på måndag eller ska jag vänta på att det sätter igång av sig själv? Tänker att det ändå är så tidigt så de lär väl inte se om det skulle sitta utanför livmodern?

Alohdar
5/3/19, 5:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Så här svagt ska ju inte ett test visa om man v.4+4

Aftonstjärna
5/3/19, 6:18 PM
#6

#5 Tycker inte stickor är så pålitliga. Fick inte lika starka streck förrän över vecka 5+0 med stickor. Är i vecka 29+0 nu. :)

Annons:
Busfröken
5/3/19, 7:35 PM
#7

Men gravid 2-3 stämmer ju om du är i vecka 5? RFSU testerna är jättekluriga.. Skulle inte lita på dem…

mollyt
5/3/19, 7:59 PM
#8

Du behöver inte ringa eller göra någonting. OM det skulle bli ett missfall så kan varken du eller sjukvården göra något åt det. Dina tester är positiva - så sålänge du inte börjar blöda så skulle jag fortfarande tänka att du är gravid. En del är låghormonare och då ser testen svaga ut längre.

Alohdar
5/4/19, 4:49 AM
#9

Men jag är inte låghormonare, har några graviditeter bakom mig och såhär svagt brukar de visa på bim-3 kanske och ökar rejält i styrka på några få dagar. När bör jag uppsöka sjukvård? Är orolig att det kanske växer i äggledaren. Vilken vecka bör de kunna se om det skulle sitta i äggledaren?

Alohdar
5/4/19, 5:28 AM
#10

Jag har nog dock alltid testat med mig clearblue, ska köpa ett idag och testa så får vi se.

oh-la
5/4/19, 6:04 AM
#11

#9, uppsöka sjukvården är nog tyvärr samma som alltid när man är i tidig graviditet, alltså om du får väldigt ont eller börjar blöda kraftigt. När det gäller hcg och att det inte höjer sig som det ska är missfall bra mycket vanligare än utomkvedshavandeskap. Oavsett är inte graviditetstesten bäst att använda för att avgöra om hcg ökar, så tills annat skulle ske skulle jag tänka att du är gravid. du kan ju däremot kontakta din barnmorska, så kan du prata om din oro och dom kan avgöra om det är något som borde kollas upp, men uppsöka vård är nog ingen större idé tyvärr.

SuperLimm
5/4/19, 12:02 PM
#12

#9 I vecka 6 ungefär brukar det gå att se var det sitter. Men då bara via ett vaginalt ultraljud. Men jag vet inte hur lätt/svårt det är att få ett sånt utan några direkta smärtor eller liknande.

Mvh Linn

teezan
5/4/19, 12:20 PM
#13

Man kan alltid söka sig privat annars, om de har lediga tider, gjorde det själv för att se hur långt gången jag var & även för att jag haft ett missfall innan dess. Betalade 300 kronor för besöket.

Annons:
Alohdar
5/4/19, 1:37 PM
#14

Testade med clearblue och fick ett starkt plus. Sjukt att det skiljer sig så mycket mellan rfsu om man tittar på sista bilden där stickan är bredvid digitala testet, hur svagt det är jänfört med pluset på clearblue😮

Alohdar
5/4/19, 1:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Så här starkt blev det med clearblue. Aldrig mer rfsu..

N
2/17/23, 12:16 PM
#16

#15: Hej hur gick det med graviditeten? har liknande rfsu tester…

Upp till toppen
Annons: