Annons:
Etiketterinhandlapreparera
Läst 1472 ggr
pernillaa
2019-04-29 22:13

Placera babyskyddet

Vi har 2 st 6 åringar som har varsin stol (inte kudde) och ska in med babyskyddet nu. Sambon vill ha det fram men jag vill hellre sätta en av 6 åringarna fram och ha den andra till vänster bak och babyskyddet till höger så att en vuxen kan sitta i mitten bak. Vi är oftast 2 vuxna när vi ska längre bitar och det dagliga körandet består oftast av 5 minuters svängar på byn. Jag tycker inte att föraren ska hålla på med barnet ändå. Hur skulle ni ha gjort?

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
mollyt
2019-04-30 08:31
#1

Vi har bebis bak, vuxen i mitten och storasyster bak också. De gånger vi har bebis fram är det stressigt för mig som vuxen bak att inte kunna pilla med napp eller underhålla bebis. Jag tycker chauffören ska köra bil och inte försöka leta napp åt bebis i framsätet. Vi åker oftast bara 15-20min bil men då två vuxna (jag sitter också i baksätet)

jackiejohn
2019-04-30 10:03
#2

Barnen åker bak, det är säkrast för dom i baksätet. Trean som kommer fram i sommar här kommer åka bak med sina syskon, och vi vuxna åker fram. Jag kör mycket bil, närmsta lite större matbutik ligger 2,5 mil enkel väg bort och närmsta stad ligger drygt 6mil enkel väg bort. Kör mycket bil själv med barnen och har speglar så jag ser dom och stannar vid behov. Mitten bak är säkraste stället i hela bilen tyvärr kan inte alla tre sitta där men de får iaf sitta bak.

Busfröken
2019-04-30 10:32
#3

Vi har alltid haft babyskyddet i fram! Har provat alla konstellationer men kommit fram till att det varit allra skönast för oss om man åker ensam med bebisen alternativt om man åkt själv med barnen.. 😊

Bjallstal
2019-04-30 13:28
#4

Har i och för sig bara ett barn, men hos oss varierar det. Oftast åker hon bak även om det bara är hon och jag i bilen. Har spegel så jag kan se, men hon är oftast väldigt nöjd eller sover i bilen

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Upp till toppen
Annons: