Annons:
Etikettlivet-efteråt
Läst 1552 ggr
[Urfokus94]
2019-04-19 03:09

Hjälp knipövningar

Hur gör man knipövningar? På enklaste sätt! Och hur många gånger per dag? Jag har fött för mindre än en vecka sedan och antar jag borde börja

Annons:
Sparven88
2019-04-19 08:14
#1

Enklast tyckte jag var att prova knipa när jag kissade, då lärde jag mig hitta rätt muskler. Men stressa inte med det, du är ju nyförlöst liksom! Jag vet att jag provade strax efter förlossningen, men det hände liksom inte ett skvatt där nere.. blev lite nervös då att något hade hänt; men musklerna var helt enkelt inte redo än. Du hinner knipa! Jag tog för vana sen att knipa några gånger när jag ammade, då blev det att man kom ihåg det och det blev gjort.

Livingthelife
2019-04-19 14:38
#2

Tänk dig att du håller inne en fis. Tipsar om appen tät :) där har du knip övningar som bygger upp svårigheten efter tiden.

[Urfokus94]
2019-04-20 19:07
#3

Hur ofta per dag ska man göra dem?

LaSadie
2019-04-20 19:27
#4

#3 så ofta du kan skulle jag säga

[Urfokus94]
2019-04-24 16:00
#5

Så.. så ofta jag kan per dag ska jag bara knipa mellan bena? Typ som när man kniper när man ska hålla inne något? Ska fråga på Bvc sedan men ville börja nu

Livingthelife
2019-04-24 20:52
#6

#5 du kan börja knipa direkt, inga problem. De sa de till mig på fl och även min bm innan bebis kom. Så kör på :)

Annons:
SuperLimm
2019-04-24 21:53
#7

Jag fick ett jättebra häfte på BB, tyvärr har jag inte kvar det. Där stod det iaf att i början var det bra att ligga/sitta skönt så man kan slappna av. Sen knipa från analen och framåt. Det tyckte jag var enklast i början, då hittade jag knipet igen. 
Jag hade jättesvårt att knipa efter förlossningen. Provade någon vecka efter och det gick inte alls. Jag blev så ledsen över det (mycket känslor efter förlossningen) så vågade inte prova igen fören efter en eller två månader. Nu är det 10 månader sen och jag är fortfarande inte tillbaka men jag försöker träna varje dag och det blir bättre hela tiden. Nu väntar jag barn igen och tänker försöka fortsätta träna varje dag och hoppas det blir lättare efter nästa förlossning. Då vet jag också att kroppen läker sig själv väldigt bra efter en förlossning och att jag inte behöver tro att jag ska bli helt inkontinent resten av livet. 

Jag har använt mig av en app som heter tät. Där kan man ställa in påminnelse tre ggr/dag. De har också beskrivit de olika knipen väldigt bra tycker jag. 
Finns även en app som heter knipträning tror jag, men har inte använt den.

Mvh Linn

LaSadie
2019-04-24 22:15
#8

Jag googlade och det fanns tips på övningar på 1177.se och diverse hemsidor så där kan man kolla :)

Upp till toppen
Annons: