Annons:
Etikettlivet-efteråt
Läst 1981 ggr
[Urfokus94]
4/19/19, 1:16 AM

Mage viktnedgång osv efter grav!

När /fick ni tillbaks er ”vanliga” kropp eller ngt liknande efter förlossningen ? Eller blev den inte ”bra” igen? Ni som försökt Jag gick upp cirka 16 kg från 64 till 80 kanske, och har efter förlossningen utan att ha gjort något själv gått ner till 74 redan. Magen är sig inte lik sjukligt degig men det är mindre en vecka sedan förlossning! Slapp att få ränder på magen Räcker promenader och att börja gå ner i vikt eller ska man också gå till gym för att träna magen specifikt?

Annons:
oh-la
4/19/19, 4:06 AM
#1

Magen är ju lite degig efter en förlossning, så är det ju, och den behöver tid att dra ihop sig. Tänk på att man ska ta det lugnt med vissa typer av träning en tid efter förlossningen. Tänk också på att det måste få ta sin tid! Kroppen har ändå förändrats ganska mycket under 9 månader, försök inte hetsa tillbaks igen. Promenader är en kanonbra start, så promenera på nu i början. Ren magträning ska du vänta med.

Livingthelife
4/19/19, 12:15 PM
#2

Jag rasade i vikt 3v efter fl när svullnad och allt la sig. Men har nu i snart 2 månader legat stilla och under inskrivningsvikten. Går på promenader varje dag och de tar ett tag innan kroppen lär sig nya rutiner :)

Sarah
4/20/19, 12:54 AM
#3

Första barnet, ca 6 mån. Var vältränad innan graviditeten och tyckte att jag tog det i en lugn takt. Andra barnet är drygt 7 månader och jag är inte tillbaka ännu. Men jag har inte heller gjort så mycket för att det ska hända. Har några kilon kvar och lite styrka. Men räknar med att det kommer lösa sig under sommaren. Efter första barnet hann jag träna en hel del, nu med två är det såklart svårare :p Men jag tänker inte köpa nya kläder utan i höst ska allt gammalt passa.

mollyt
4/20/19, 7:45 PM
#4

Efter första barnet var jag riktigt nöjd med kroppen efter ett år, jag hade en del övervikt sedan före graviditeten som jag då dessutom promenerat bort. Sen gick jag upp typ 10 kilo under det år vi försökte bli gravid på nytt och lillebror är nu 5 månader och jag har tappat alla kilon från graviditeten men vill även gå ner de där 10 kg jag la på mig mellan barnen. Nu tränar jag inget speciellt utan rör bara på mig rent allmänt (typ leker och spelar boll med barnen) bär lillebror mycket i sjal så ”tränar” med att leka med extra kilon på kroppen jämt 🤪 Men jag känner ingen större stress. Jag är tacksam att min kropp producerat och fött två barn, försöker tänka positivt och vara snäll mot mig själv.

Upp till toppen
Annons: