Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 12024 ggr
Mara-Bell
2019-04-17 12:16

Vi som planerar barn 2020

Nu har vi äntligen bestämt oss för att skaffa en nummer två, och den resan ska precis börja. Vår förhoppning är att nummer två tittar ut under nästa år (2020). Och jag vill dela förhoppningar, motgångar och upplevelser med er andra som hoppas på att få en liten under 2020. Så välkomna att göra mig sällskap i den här tråden, ni som är intresserade. Berätta gärna lite om er själva, om det är första eller andra barnet osv. 😊

Annons:
Mara-Bell
2019-04-17 14:26
#1

Jag kan ju börja med mig själv 😊 vi har sedan tidigare en dotter som fyller 3 år 1 maj. Jag har precis slutat med p-piller, och sista pillermensen tog slut igår. Nu hoppas jag såklart att jag tillhör skaran som blir gravid fort, även om jag vet att det kan ta sin tid. Men har två gravida arbetskamrater, en gravid kompis, och en kompis som försöker bli gravid, så lite avundsjuk blir man såklart 😉 Med dottern blev jag gravid fyra månader efter jag slutat med pillren.

NinniH
2019-04-20 18:59
#2

Här gick sista försöket för en 2019-bebis precis åt skogen, så jag gör dig sällskap i hopp om en 2020-bebis. Har en son sen tidigare som fyller 6 år i augusti. Fick hormonspiralen urtagen i mitten på januari 2017 och vi har försökt sen dess, med flertalet motgångar (tidiga missfall). Vi fortsätter kämpa på själva, med tanke på hur icke behjälpliga vården brukar vara när man redan har barn.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Emmmm
2019-04-20 21:18
#3

Hänger också på här :) hoppas så på en bebis 2020! Har en son på snart två år och fick ett missfall i november och det har tagit lite tid för kroppen att hämta sig men nu hoppas jag verkligen det blir bebis snart!

Mara-Bell
2019-04-21 09:49
#4

Kul att fler hänger på 😊 #2 Tråkigt att det gick åt skogen 😕 har haft lite koll inne på sajten sen min förra graviditet, så har ju sett att ni kämpat ett bra tag. Nu håller jag tummarna att 2020 är ert år 😊 #3 Tråkigt med missfallet, men nu hoppas vi det går bra nästa gång 😊 Det svåraste när man har småbarn hemma tycker jag är att få tiden för varandra, och det behövs ju för att få till en till lite bebis 🙈

Svart ängel
2019-04-21 15:18
#5

Jag hakar på här! Har försökt i ett år nu. Blev gravid i augusti, men fick MA i september och inte blivit gravid igen sen dess. Jag skulle haft BF igår om jag inte fått MA. Vi kämpar på, äter vitaminer, dragit ner på kaffet och vi har även börjat med LCHF de senaste 2 veckorna. Nu jäklar ska det väl ändå hända nåt!

eklundisch
2019-05-01 09:18
#6

Hänger på 😊 Har ett barn sen innan, en dotter på 3,5 år. Försöker skaffa barn med min nya kärlek, som har två barn sen innan (tonåring samt vuxen). Tog ut spiralen 28 mars detta år så det är ganska färskt 🙈 Tog 3 veckor att bli gravid med dottern, från pillerstopp. Så hoppas detta tar sig fort också 😄 Har ingen som helst koll på min cykel då jag alltid haft p-medel men har jag räknat någorlunda rätt så ska mensen komma denna vecka 🤔 Men har inga tecken alls på att den är på väg..

Annons:
Anonym
Anonym
2019-05-01 12:33
#7

Försökt i cirka ett år nu och aldrig haft minsta tecken på graviditet men idag är BIM och jag fick ett supersvagt streck i morse och det är första gången det händer! Är så uppvarvad just nu samtidigt som jag inte vågar hoppas! 

Har dessutom fått tid för att påbörja fertilitetsutredning 31/5 och redan lämnat förberedande prover inför detta. Hoppas verkligen att det blir bebis 2020. Har inga barn sedan tidigare och längtar så otroligt mycket. ❤️

Anonym
Anonym
2019-05-01 15:55
#8

Vi planerar syskon till våran treåring, tänkte börja försöka nu i sommar. Vi får se hur snabbt det tar sig, vi hoppas på en vår/försommarbebis :) /M

Mara-Bell
2019-05-01 17:51
#9

#7 Spännande med ett svagt sträck 😊 hoppas verkligen det blir starkare och håller i sig. Har en app på telefonen som räknar ut ungefärlig tid för ägglossning, men det är ju inte exakt. Om den stämmer hade jag ägglossning i lördags, men har inte märkt någon förändring i flytningar eller så, så vet inte om jag haft det eller inte. Enligt appen är BIM den 11 maj, så nu är det bara att vänta och se 😊

Mara-Bell
2019-05-02 11:45
#10

Öm i tjejmagen idag, 5 dagar efter ev. ägglossning. Hoppas såklart på att det betyder att något skett under ägglossningen, men är inte troligt då det är första försöket efter piller. Är väl mer troligt att det bara är kroppen som håller på att återgå till det normala igen 😊

NinniH
2019-05-02 12:00
#11

Har ungefär 3 dagar kvar till när jag brukar ägglossa (runt dag 16) och är förvånad över att monitorn fortfarande visar på låg fertilitet. Även fast den helst vill ha morgonurin, blir det nog andra urinet i fortsättningen. Brukar nämligen dricka en kopp te på kvällen när sonen somnat, så det blir ganska utspätt på morgonen. 🤐 Första cykeln jag provar Borago, efter att ha blivit tipsad om den förut. Inte för att jag tror den utför några mirakel, men känner det är värt att prova. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Svart ängel
2019-05-02 13:37
#12

#11 Vad är Borago? Nyfiken på allt som kan vara till hjälp :)

Göttsnack97
2019-05-02 14:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Hej alla! Kul att vara här. Hänger också på här då vi just nu håller på att försöka för en -20 bebis☺️ Är bim-3 och igår fick jag detta testresultat,vad tror ni? Jag tycker ja ser något lite svagt, kanske för tidigt för ett mer tydligare svar? Vill höra era tankar :)

Annons:
idah88
2019-05-02 15:01
#14

#13 Jag ser ett svagt streck ☺️ Har du känt av några symptom?

Mara-Bell
2019-05-02 15:39
#15

#13 Jag anar också något jättesvagt, håller tummarna för att det ökat i styrka om några dagar 😊

Göttsnack97
2019-05-02 22:18
#16

Känns skönt att någon mer än mig ser något iaf, då är jag inte helt ute o cyklar ☺️ Ska göra ett test ikväll innan jag lägger mig så vi får se vad det blir, enligt Flo ska jag har mens den 5e maj, alltså är jag bim-3.

NinniH
2019-05-03 09:00
#17

#12: Borago syftar till att bidra till normal hud och även till att reglera hormoner. Den kan dock skjuta på ägglossningen för vissa, så det kan vara bra att sluta ta dem 2-3 dagar innan beräknad ägglossning. Märker av detta själv faktiskt. Är 2 dagar innan beräknad ägglossning och min monitor känner fortfarande inte av något alls, vilket den brukar göra vid det här laget.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[Linnea96]2
2019-05-03 13:09
#18

Hej. Jag och min sambo bestämde oss i Januari för att försöka skaffa barn. Ingen av oss har barn sedan tidigare så detta har varit helt nytt och främmande för oss. I April bestämde vi oss för att testa ägglossningstest advanced digital från clearblue. Bifogar en bild hur den har visat mina fertila dagar.(haft samlag alla dagar som smileyn har visat sig) Hade 4 teststickor över efter den visat maximal fertilitet som jag provade använda och fick återigen utslag på högfertilitet efter 2 dagar. Har läst att den kan indikera på graviditet och visa ägglossning om man är gravid, men tycker det gått så kort tid emellan? Eller finns risken att jag har en till ägglossning igen? Har inte provat göra något graviditets test då jag tycker det känns för tidigt och beräknad mens är 11-12 maj. Kan även flika in att jag endast har 1 äggstock då sjukhuset ”råka” få med ena äggstocken under en operation, så jag har sedan jag var 19 år varit helt övertygad om att jag aldrig någonsin kommer kunna få barn. Så blev paff när ägglossningstesterna indikerade.

[Linnea96]2
2019-05-03 13:09
#19
[Linnea96]2
2019-05-03 13:11
#20

Verkar inte som att det går att lägga upp bild?

Annons:
[Linnea96]2
2019-05-03 13:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21
Anonym
Anonym
2019-05-03 15:18
#22

Idag på BIM +2 kom mensen utan minsta förvarning så strecket jag skrev om i #7 var ingenting ändå.. Har läst nu i efterhand att många verkar få svaga streck på gravidkollens stickor utan att  vara gravida. 😕

Men har ju fertilitetsutredningen att "se fram emot" så det är bara att kämpa vidare, 🙂

Mara-Bell
2019-05-03 22:30
#23

#22 Vad tråkigt att höra 😔 hoppas verkligen utredningen ger något, eller att du blir gravid under tiden utredningen pågår 😊

eklundisch
2019-05-04 06:47
#24

Jag har ingen koll på min cykel då jag ätit p-medel sen tonåren. Med dottern slutade jag med piller 15/2, plussade 30/3 och var då i vecka 4. Hann aldrig få någon mens innan pluset. Jag tog ut spiralen den 28/3 och ska enligt mina beräkningar ha mens ungefär exakt nu. Hade sådana smärtor i svanken igår och molande värk i magen, men ingen mens. Tog test igår eftermiddag som var negativt, såklart.. Men har verkligen ingen som helst mens i sikte öht. Jag är medveten om att det kan ta tid för kroppen men ändå inte då hormonerna var lokala i och med spiralen 🤔 Önskar det bara vart ett plus snart eller att mensen kommer så jag kan få mer koll åtminstone hur min cykel är och inte bara behöva gå efter teorier och gissningar..

Mara-Bell
2019-05-05 13:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Då jag sitter med ett storpack graviditetstest, kunde jag inte hålla mig, precis somså många andra 🙈 BIM -6 idag, ej morgonurin. Jag kan tydligt se ett streck, men kan inte avgöra om det är färgat eller grått. Så nu är det bara att vänta med spänning några dagar till 😊

idah88
2019-05-05 15:16
#26

#25 Jag ser ett svagt streck, så spännande ☺️ Har du fler barn sen innan? Jag ska också testa om ett par dagar 🙈

idah88
2019-05-05 15:22
#27

Såg precis vad du Mara-Bell skrivit sen innan ☺️

Annons:
em92
2019-05-07 07:42
#28

Hej! Jag och min sambo bestämde oss förra månaden för att försöka skaffa barn, vi har inga barn sedan innan. Så den här månaden är vårt första försök. Hade ÄL 3/5 så kan knappt vänta tills det är dags att ta gravtest! 🙂

76:a
2019-05-07 20:14
#29

Hej! Jag och min kärlek har försökt i 1,5 år men det går tyvärr inte som vi vill… Varje ny månad har jag hoppet trots den långa väntan. Denna gång känns det annorlunda…ska försöka förklara och se om någon annan känt lika samt kan ge mig ännu mer hopp :). ÄL var enligt stegring på stickan den 27 april på kvällen. Vi har haft sex alla dagar 27 april - 1 maj. From igår 6 maj har jag känt att det molar i nedre delen, lite som mensvärk men mer koncentrerat på vänster sida, typ vid äggstocken. Igår var jag även sjukt trött. Idag cirka en vecka efter ÄL har jag mer molande värk samt att jag känner mig uppsvullen. Fick klara lite sega flytningar idag men annars känner jag inga andra symptom. Haft lite halsbränna men ibland blir man ju nästan knäpp av att känna minsta lilla avvikande sak :) Ni känner säkert igen er ;) Vad tror ni?

eklundisch
2019-05-08 11:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Understa var måndagens morgontest. Översta var måndagens eftermiddagstest. Jag ser absolut två streck på båda, svaga såna. Köpte Clearblue digital som visade negativt med tisdagens morgonurin. Så besviken 😔 Jag vet att man inte ska läsa av ett test efter ca 30 min. Men måndagens morgontest hade samma resultat på morgonen som på eftermiddagen. Tog ut spiralen 28/3, som sagt. Ingen mens i sikte och ingen graviditet heller. Dock massa hormoner i kroppen som ger en falska förhoppningar.. Suck.

Karlsson369
2019-05-08 21:50
#31

Min man och jag kör mer om det händer så händer det men jag vill gärna ha 2020 för då är det 2 år mellan mina barn 😍 har alltid velat ha 2-3 år mellan 😊 Så får se om mensen kommer nu dom närmsta dagarna eller inte 😁

Mara-Bell
2019-05-09 06:02
#32

Dagens test med morgonurin på BIM -2 såg tyvärr helt blankt ut 😔 Så nu ställer jag in mig på att mensen kommer under helgen, och efter det blir det nya försök 🙂

Svart ängel
2019-05-09 08:18
#33

#32 Ge inte upp än, du har fortfarande 2 dagar kvar till BIM 😊 Det är inte alltid man får ett plus innan BIM, många måste vänta till BIM eller efter BIM för att kunna se nåt på stickan. Håller tummarna!

Karlsson369
2019-05-09 09:21
#34

#32 ge inte upp! Jag visste inte att jag va gravid med sonen förrän v 6 och då hade jag tagit test innan det med som vissar neg 😁

Annons:
Mara-Bell
2019-05-09 13:40
#35

#33 & 34, Tack för uppmuntran, vet bara att jag plussade BIM -5 med dottern. Men det kan säkert variera från graviditet till graviditet med 🙂

Mara-Bell
2019-05-09 13:40
#36

#33 & 34, Tack för uppmuntran, vet bara att jag plussade BIM -5 med dottern. Men det kan säkert variera från graviditet till graviditet med 🙂

Karlsson369
2019-05-09 16:28
#37

#36 Ja varje graviditet är olika! Min graviditet innan min son så plussa jag jätte tidigt hade nog bara gått 8-9 dagar efter ägglossning och det är väldigt tidigt. men med min son så va jag v 6 innan jag fick ett plus 😊

Ballerina1
2019-05-09 19:30
#38

Hej tjejer, jag hänger gärna också med här! :) Jag har en son som snart fyller 1, har inte tagit preventivmedel sedan många år men vi har fram tills nu försökt undvika att sexa till det runt när jag har ÄL. Sonen blev till efter många missfall och då vi gärna vill ha tätt mellan barnen och räknar med ett par missfall till (hoppas såklart vi slipper det den här gången) så tänkte vi börja försöka lite smått :) Hade ÄL igår, kände den mycket tydligt, och vi fick till det natten mot tisdag samt igår kväll.. vet inte om måndagens mys var för tidigt och igår var för sent? Tar det inte ett par timmar innan simmarna når upp till ägget så att säga? Någon som är lite mer insatt i ämnet? :D Håller tummarna för att vi alla får något att se fram emot 2020 nu, heja! 😊

NinniH
2019-05-09 22:09
#39

#38: Det låter varken som för tidigt eller för sent. 🙂 Spermier kan under gynnsamma förhållanden leva i flera dagar och ägget i något dygn.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Ballerina1
2019-05-09 22:19
#40

#39 Jaså vilken tur 😊 trodde att ägget bara var befruktningsdugligt i 24 timmar men vet att jag läst lite olika på olika ställen. Blir spännande nu tiden fram till BIM då, eller denna tiden har man ju en liten hatkärlek för vill jag minnas haha. när har du BIM?

Karlsson369
2019-05-09 22:34
#41

Nu är min mens försenad men en eller 2 dagar😊 tänkte jag ska vänta till på lördag innan jag tar ett test så håller tummarna nu 😊

Annons:
Ballerina1
2019-05-09 22:36
#42

#41 håller tummarna! 😊

NinniH
2019-05-09 22:40
#43

#40: Hatkärlek är ett ganska bra ord för att beskriva väntan fram till BIM. 😎 Har BIM om sisådär 15 dagar, ägglossar just nu.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Karlsson369
2019-05-09 22:41
#44

#42 tack 😊 tror inte hade sån tur denna gånge men man får hoppas 😍

Karlsson369
2019-05-10 09:34
#45

Vi hade inte sån tur… Fick mens här nu på morgon kvisten…

Mara-Bell
2019-05-10 11:02
#46

#45 Tråkigt, men då blir håller vi tummarna att det kanske blir något nästa gång 😊

Ballerina1
2019-05-10 14:29
#47

#43 spännande, då har vi BIM nästan samtidigt 😊 #45 vad tråkigt, men håller tummarna för er nästa månad också 👍👍

Karlsson369
2019-05-10 15:34
#48

Ja det får vi verkligen och så får vi hoppas att vi kan passa in bra på förlossningen😊 kan få den lite när som nu för tiden 😫

Annons:
Tessie123
2019-05-10 22:41
#49

Hej! Hänger gärna med här också! :D Vi körde första försöket för två veckor sedan vid ÄL efter jag väntat i vad som känns som en evighet på att sambon ska känna sig redo. Nu är han det äntligen och lika taggad som jag! Har BIM på måndag eller tisdag, tog test i måndags som visade svagt streck och ett nytt test idag som visade neg. Får nog vänta in mensen. Men känns som min kropp spelar mig ett spratt. Har haft molvärk i över en vecka, känt mig uppblåst och idag kom halsbränna (vilket jag aldrig brukar ha)! Nästan känner mig gravid men försöker intala mig själv att det bara är inbillning.. någon annan som haft det så? :)

Tessie123
2019-05-10 22:41
#50

Hej! Hänger gärna med här också! :D Vi körde första försöket för två veckor sedan vid ÄL efter jag väntat i vad som känns som en evighet på att sambon ska känna sig redo. Nu är han det äntligen och lika taggad som jag! Har BIM på måndag eller tisdag, tog test i måndags som visade svagt streck och ett nytt test idag som visade neg. Får nog vänta in mensen. Men känns som min kropp spelar mig ett spratt. Har haft molvärk i över en vecka, känt mig uppblåst och idag kom halsbränna (vilket jag aldrig brukar ha)! Nästan känner mig gravid men försöker intala mig själv att det bara är inbillning.. någon annan som haft det så? :)

idah88
2019-05-11 08:18
#51

Tessie23, Det låter ganska likt min situation :) Har också BIM nästa vecka tis eller onsdag. Det är första försöket för oss också. Jag har känt molvärk bara några dagar efter ägglossning, framförallt på kvällarna. Jag gjorde ett test i morse på BIM —3/-4, det visade så svagt så jag kan inte avgöra om det är ett andra streck eller inte. Ska testa i morgon bitti igen :) Ska du testa idag?

Tessie123
2019-05-11 08:29
#52

#51 åh va skönt att jag inte är ensam 🙈 tänker att nej jag kan inte känna något såhär tidigt men ändå känner jag mig nästan säker på att det är något 😂🙈 Ska försöka hålla mig ifrån testen tills nästa vecka tänkte jag 😆

idah88
2019-05-11 08:47
#53

#52 Haha ja jag håller med, försöker tänka bort alla symptom så man inte blir besviken om det är inte är någon graviditet. Spännande, du får uppdatera hur de går ☺️

Tessie123
2019-05-11 08:51
#54

#53 haha ja eller hur! Men man blir ju lite knäpp på detta och går ju inte sluta tänka på det hela tiden heller 🙈 Absolut, du också! 😄

[Ellenpellen]
2019-05-11 09:11
#55

Hoppar på och skriver här jag också! Jag och sambon bestämde oss i januari för att försöka få en liten, vårat första barn. I april använde jag mig av clearblues advanced digital ägglossningstest för att lära mig när jag har min ägglossning då det inte blivit något dom tidigare månaderna. Men nu längtar jag nå fruktansvärt till att få plussa. Är på BIM idag, men tog ett test igår som va svårtolkat så bad sambon gömma testen så jag inte kan testa förens på måndag i hopp om att hCG halterna har ökat. Har haft symptom sedan 1 vecka tillbaka där jag känner mig trött och slö, inte sugen på mat som jag i vanliga fall älskar. Molande värk nedåt i magen, mest på kvällarna. Men har aldrig varit gravid förut så har inget att jämföra med. Stort lycka till er alla som försöker få en 2020 bebis!😀

Annons:
Anonym
Anonym
2019-05-11 11:38
#56

Det här med "gravidsymtom" som molvärk, ömma bröst, illamående osv efter ÄL och fram till mens har jag aldrig upplevt innan jag började försöka bli gravid men nu har jag haft det vid alla 12 försök och det har aldrig varit annat än spöksymtom för mig… Kroppen är helt otrolig på att luras när det kommer till detta. Nu senaste gången, när jag dessutom fick spökstreck på två gravtest, var det värre än någonsin, det kom till och med vitaktig vätska ur mina bröst vilket aldrig hänt förut! Men det var inget den gången heller. 😕

Säger absolut inte att ni som har dessa "symtom" inte är gravida, för det kan ni såklart mycket väl vara! Men det är extremt svårt att märka på kroppen innan BIM att man verkligen är gravid… Men jag vet precis hur det är, man vill så gärna och känner efter så himla mycket och det går bara inte att låta bli! Som sagt så känner jag fortfarande så efter ett helt års försök! Man ger liksom aldrig upp. 🙂

Håller tummarna för alla er som närmar sig BIM!

Ballerina1
2019-05-11 12:25
#57

#56 Ja tyvärr så är ju symtomen så lika på både graviditet och innan mens, progesteronhalten höjs ju oavsett om man är gravid eller inte och det ger liknade symtom som vid hcg. Jag har nästan alltid ömma bröst och molvärk innan mens men minns vid mina tidigare graviditeter att själva graviditetssymtomen börjat vid BIM, som illamående och trötthet och den rejäla växtvärken. Så innan BIM skulle jag inte lita på några symtom, speciellt inte när man försöker bli gravid och känner efter :)

Mara-Bell
2019-05-11 15:17
#58

Jag har haft gravidsymtom eller vad man ska kalla det före varje mens, de månader jag inte ätit p-piller. Skillnaden när jag blev gravid med dottern var att jag ca en vecka innan BIM började få svårt att äta, jag mådde illa av att äta en normalstor portion. Tyvärr var det början på 9 månader med illamående och dagliga spyor 🙈 BIM idag då, på dag 32 enligt appen. Ingen mens i sikte, men inte heller några gravidsymtom för ovanlighetens skull 🤔 brukar vara dålig i magen, ha ömma bröst och småkramper i magen 1-2 dagar före BIM.

Anonym
Anonym
2019-05-11 16:09
#59

#58 Spännande! Håller tummarna för att mensen inte kommer! 🙂

[Ellenpellen]
2019-05-12 12:11
#60

Mensen kom som en raket idag, en dag senare än vanligt. Men men, Nya försök om några veckor!

eklundisch
2019-05-12 13:55
#61

Min mens kom nyss 😔 Nytt försök denna månad då..

Mara-Bell
2019-05-12 14:14
#62

#60 & 61 Tråkigt, men det är bara att fortsätta kämpa ❤️ blir förvånad om jag inte tillhör er skara inom de närmsta dagarna. Mensen är en dag sen än sålänge, men känner inte minsta antydan till att jag skulle vara gravid. Tror mer på att kroppen inte rättat till sig riktigt efter p-pillrerna. Dag 33 idag, normal cykel är 31-32 dagar.

Annons:
eklundisch
2019-05-12 14:29
#63

#62 Ja det är ganska ok ändå. Har inte haft mens på 11 år så har helt glömt bort hur min cykel är. Med min dotter hann jag aldrig få någon mens innan jag var gravid.. Så det är rätt skönt att ha koll nu, även om det är trist att det inte vart något

[Ellenpellen]
2019-05-12 15:36
#64

#62 jobbig väntan…. men håller endå mina tummar att det är något. Någon här som vet om glidmedel kan påverka spermier? Det slog mig att vi har använt samma glidmedel i flera år, och använder det vid varje samlag. Kan inte hitta nån specifik information om just den sorten vi har, däremot hittar jag en massa glidmedel som rekommenderas att använda när man försöker skaffa barn?

[Ellenpellen]
2019-05-12 15:36
#65

#62 jobbig väntan…. men håller endå mina tummar att det är något. Någon här som vet om glidmedel kan påverka spermier? Det slog mig att vi har använt samma glidmedel i flera år, och använder det vid varje samlag. Kan inte hitta nån specifik information om just den sorten vi har, däremot hittar jag en massa glidmedel som rekommenderas att använda när man försöker skaffa barn?

Duddi89
2019-05-12 15:51
#66

Hej Har en dotter på snart 2 år, har försökt att bli gravid sedan juni förra året, blev gravid i juli och fick missfall i september. Har sedan dess kämpat på med ett skitjobb, dagistider och en man som pluggar. Nu är min mens sen, skulle fått den i torsdags men testar neg på alla gravtest. Har haft humörsvängningar, ont i magen, svullna och ömma bröst, läckande bröst, yrsel och allmän trötthet. Känner mig så gravid men testar ändå negativt.

Duddi89
2019-05-12 15:51
#67

Hej Har en dotter på snart 2 år, har försökt att bli gravid sedan juni förra året, blev gravid i juli och fick missfall i september. Har sedan dess kämpat på med ett skitjobb, dagistider och en man som pluggar. Nu är min mens sen, skulle fått den i torsdags men testar neg på alla gravtest. Har haft humörsvängningar, ont i magen, svullna och ömma bröst, läckande bröst, yrsel och allmän trötthet. Känner mig så gravid men testar ändå negativt.

Anonym
Anonym
2019-05-12 15:52
#68

#65 Det finns glidmedel som är mindre bra för spermierna, vill man bli med barn kan det därför vara bra att använda ett som är garanterat spermievänligt. 🙂

Svart ängel
2019-05-12 16:06
#69

#65 Jag läste nånstans att glidmedel kunde göra miljön därnere mindre gynnsam för spermierna, så jag och min man slutade använda det (klicks glidmedel) och blev faktiskt gravida vid nästa försök. Det slutade dock i MA och 8 månader senare har vi fortfarande inte blivit gravida, trots att vi inte använder glidmedel längre. Så det var nog bara en slump att vi blev gravida den gången när vi slutade med glidmedel.

Annons:
Mara-Bell
2019-05-12 16:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Ge mig tålamod, kunde inte hålla mig🙈 men blev inte mycket klokare 😔 svagt svagt sträck, men kan lika gärna vara spök. Har bara hållit mig i ca 3 timmar innan jag tog testet, men har varit borta hela helgen, och huvudet är såklart fullt av en massa tankar 🙈 ska ta ett test imorgonbitti om inte mensen kommer till dess. Och har jag inte fått mensen innan onsdag får det bli ett digitalt, känns som om de är säkrare bara man gått förbi BIM. Jag trodde verkligen jag skulle ha mer tålamod i väntan på barn nummer två, men är precis lika otålig som med nummer ett.

Mara-Bell
2019-05-13 05:57
#71

Gjorde ett digitalt test idag, då jag läste på om dem, och de ska gå bra att använda från BIM. Men tyvärr så visar testet ej gravid 😔 BIM +2 idag.

Karlsson369
2019-05-13 11:08
#72

#70 jag ser 2 streck! Digitalt vissa fel på mig med sonen så lita inte på det till 100. Måste gå längre för att vissa på det 😊

em92
2019-05-13 12:09
#73

Jag tog ett graviditetstest igår morse som visade negativt, BIM -5. Det var ett clear blue early som man ska kunna ta fem dagar innan beräknad mens (tror jag att det stod). Jag hade sagt till både sambon och mig själv att det inte gör något om det är negativt, både pga att det är första försöket och pga att det kan visa fel eftersom det fortfarande är lite tidigt. Men jag blev ändå jätteledsen. Blev så förvånad över min reaktion. För två månader sen tänkte jag att det kanske var flera år tills jag skulle vilja ha barn. Men det är som att nu när vi har bestämt oss så vill jag att det ska hända på en gång.

Har beställt fler tester som jag ska hämta ut efter jobbet idag. Tänkte ta ett imorgonbitti, vilket då är BIM -3. Om det också skulle visa negativt så ska jag nog försöka vänta på mensen.

NinniH
2019-05-13 12:34
#74

Alltså, den där väntan på BIM känns som en halv evighet. 😎 Var mer tålmodig när vi försökte med första. Känns som att tålamodet blir mindre och mindre för varje månad som går. 😃


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Svart ängel
2019-05-13 17:13
#75

Denna månad har vi försökt bli gravida i ett år, med ett MA i höstas. Jag kände verkligen att jag behövde ta en paus ifrån barnverkstaden denna ägglossning. Är så otroligt trött på att hålla koll på fertila dagar, försöka få till ligg på alla fertila dagar (när jag egentligen inte ens har lust!) och testa med ÄL-stickor och gravidtest, för att inte tala om att leta ”gravsymptom” för att sedan återigen bli besviken när mensen kommer. Så denna månad bestämde vi (mest jag) att vi hoppar över denna gång. Vi ”fick till det” ett par dagar innan ÄL och dagen efter ÄL så visst kan vi ha lyckats ändå, men denna månad ställer jag in mig till 100% att mensen kommer. Besvikelse på besvikelse månad efter månad. Hur orkar ni som försökt i flera år? Vi anmälde oss till utredning men fick då till svar att eftersom vi fått ett MA så måste vi vänta tills det gått ett år från MA. Ännu en besvikelse alltså, och tiden bara går. Är 38 år, har bara en fungerande äggstock och oroar mig för att det kommer att vara försent för oss snart. Kan någon ge mig några peppande ord?

[Ellenpellen]
2019-05-14 17:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Sambon insisterade på att han ville kolla upp sig så det inte är honom ”felet” ligger hos. Sagt och gjort beställde vi hem ett spermatest från babyplan. Som visade negativt….. Just nu känns allt hopplöst och skit. Vad gör man liksom nu? Kan även tillägga att vi är 23 och 26 år, så det enda svaret vi fick ifrån vården var att vi var för unga för att en utredning ska startas.

Annons:
[Devya]
2019-05-14 18:17
#77

Så då hoppar jag in hit. Vi vill gärna ha en till nu. Vår lilla flicka är strax 6 månader så det blir väldigt snabbt inpå om vi lyckas i år. Det tog över ett år för mig att bli gravid med min flicka så vi vill gärna inte vänta för länge. Jag blir 33 i år så klockan tickar!:)

Det blir då vårt andra och sista barn för vår del. :)

em92
2019-05-14 21:49
#78

#76 Tråkigt med det negativa testet… Hoppas att ni får den hjälp ni behöver. Låter ju jättekonstigt att det ska bero på åldern om man får hjälp eller inte? Det enda jag har hört är att man kan söka hjälp när man har försökt i ett år. Men det kanske skiljer sig mellan olika landsting?

Karlsson369
2019-05-15 00:18
#79

#76 Min sambo vissa också negativt på sånt test och ett till som vissa att han inte hade många fungerande spermie. Vi hade försökt ett tag men gav upp efter det svaret men efter 3 eller 4 månader så fick vi äntligen ett positivt på stickan. Så bara för dom vissar neg så betyder inte det att det inte kommer att gå utan bara att han inte har jätte många simmare bara in den satsen. Så ge inte upp och sök efter professionell hjälp istället för att lita på dom testerna.

[Ellenpellen]
2019-05-15 02:04
#80

#78 super tråkigt, när vi ringde idag för att höra så fick vi bara till svar att det är super långa köer och att vi kommer behöva vänta minst tills jag är runt 28-29 innnan vi kan räkna med att få hjälp från landstinget (är idag 23 år) Så efter det svaret började vi faktiskt kolla runt på olika fertilitetskliniker, så vi får helt enkelt ta kontakt med en sån och söka hjälp privat när vårdsystemet i detta land inte fungerar. Men håller tummarna att han åtminstone har några simmare så det hela kan gå vägen ändå.

Mara-Bell
2019-05-15 06:03
#81

Ingen förändring här, BIM +4, och morgonens test var negativt. Tar nytt test på lördag om inte mensen dykt upp.

[Devya]
2019-05-15 06:35
#82

#80 Kanske du har skrivit det redan någonstans men hur länge har ni försökt nu? De där testen är nog inte så pass tillförlitliga så ta det med en nypa salt.♡

[Ellenpellen]
2019-05-15 06:47
#83

#82 jag slutade med p-piller i december, och hade första riktiga ägglossningen i januari och har försökt sedan dess. Det är inte super länge jag vet, men har varit i kontakt med flera gynekologer då jag för något år sedan tvingades operera bort ena äggstocken och då har dom alltid kommit in på det här med barn och att det inte borde vara några som helst problem för mig att bli gravid, och avslutar oftast alltid med ”unga människor har ju så lätt för att bli gravida, så du behöver inte oroa dig” men tanken på att problemet faktiskt kan ligga hos min sambo har aldrig slagit mig, då jag varje månad kissat negativt har jag hela tiden känt att det är mig det är fel på och att det måste vara pga alla mina tidigare cystor osv. Fick även den känslan igår när vi ringde, att dom inte tror på att det kanske är hos min sambo felet är då jag fick till svar att det endast är ca 20% av alla män som infertila, och att vi är så pass unga och anses inte behöva någon hjälp. Vill verkligen inte behöva vänta i flera år för att få hjälp, är livrädd för det, min sambo vill absolut inte hinna bli 30 innan första barnet :/

Annons:
JonnaB
2019-05-15 07:28
#84

Hoppar in här jag med. Många av er känner kanske igen mig. Vi fick vår första son maj 17 en liten ängel. Sedan fick vi vår andra son juni - 18. Nu 11 mån. Sedan fick vi våra ängla pojkar mars - 19. Nu kämpar vi med att få levande syskon till sonen.

Ballerina1
2019-05-15 08:38
#85

#84 fy vilken mardröm ni måste gått igenom, kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas. All lycka till till er 🤗 Äl+7 här, första riktiga försöket med syskon till sonen som är 11 månader nu. Har väl inga större förhoppningar på att det ska ta sig nu, men tänkte ta ett test på äl+9 då jag alltid plussat den dagen vid tidigare graviditeter :)

NinniH
2019-05-15 09:11
#86

#76: Vad tråkigt att de resonerar så. När jag och maken startade vår utredning var vi också 23 respektive 26 år och det var inget snack om saken. Huvudsaken att vi var över 20 år, bott tillsammans i ett år och försökt bli gravida över ett år. Vi sitter dock i liknande sits som er nu med andra barnet. För då resonerar landstinget att man inte behöver hjälp alls utan får klara sig själv. Så tråkigt när vården ignorerar ett inte helt ovanligt problem - ofrivillig barnlöshet, oavsett om den är primär eller sekundär.

#84: Vad tufft ni haft det. Håller tummarna att det går er väg snart.

Själv går jag mest runt och "bara är" just nu. Ett par dagar efter ägglossning och det är på tok för tidigt för att ens tänka på att testa. Fick plus på ÄL+11 med sonen, så tänker testa däromkring. Inga förhoppningar på att det ska visa något dock.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Ballerina1
2019-05-15 09:45
#87

#86 har ni vänt er privat? Det gjorde jag när jag inte fick tillräckligt med hjälp från landstingen iom mina upprepade missfall.. hittade en privat gynekolog och fick verkligen den bästa hjälpen som ledde till att jag till slut fick min son. Fick även göra vul/ul så ofta jag ville under den graviditeten och alla besök gick även på högkostnadsskydd. Ett tips om ni inte redan provat det förstås :)

[Devya]
2019-05-15 09:48
#88

#83 Då förstår jag din oro mycket väl. Tyvärr måste man dock ändå ha hållt på i ett år innan man blir tagen på allvar och får hjälp. Det är frustrerande att vänta men alternativet är att bekosta allt själv och det har jag hört kan vara väldigt dyrt. För min väninna tog det 8 år innan hon blev gravid med sitt första barn. Förra året då deras flicka blev 1,5 år så ville de försöka igen men hon fick missfall. Nu försöker de igen men utan resultat och min vän blir ju ändå 35 år i sommar. De vill dock ändå att hon väntar ett helt år innan de tänker hjälpa, så tidigast i september får de hjälp. :/ Hon hade velat få hjälp innan hon blir 35 år men det gick inte. Jobbigt som sagt att vänta och ännu värre om man misstänker att något är fel. För mig och min man tog det ca 13-14 månader. Vet inte om det var en slump men då jag började ta d-vitamin och göra egna nyttiga smoothies som jag drack en gång om dagen, dröjde det bara en månad och så blev jag gravid :p Så för min del kanske det berodde på att jag inte fick i mig ordentligt med vitaminer. D-vitamin brist kan ju förorsaka hormonobalans. Så det är sen ett tips!

[Devya]
2019-05-15 09:48
#89

#83 Då förstår jag din oro mycket väl. Tyvärr måste man dock ändå ha hållt på i ett år innan man blir tagen på allvar och får hjälp. Det är frustrerande att vänta men alternativet är att bekosta allt själv och det har jag hört kan vara väldigt dyrt. För min väninna tog det 8 år innan hon blev gravid med sitt första barn. Förra året då deras flicka blev 1,5 år så ville de försöka igen men hon fick missfall. Nu försöker de igen men utan resultat och min vän blir ju ändå 35 år i sommar. De vill dock ändå att hon väntar ett helt år innan de tänker hjälpa, så tidigast i september får de hjälp. :/ Hon hade velat få hjälp innan hon blir 35 år men det gick inte. Jobbigt som sagt att vänta och ännu värre om man misstänker att något är fel. För mig och min man tog det ca 13-14 månader. Vet inte om det var en slump men då jag började ta d-vitamin och göra egna nyttiga smoothies som jag drack en gång om dagen, dröjde det bara en månad och så blev jag gravid :p Så för min del kanske det berodde på att jag inte fick i mig ordentligt med vitaminer. D-vitamin brist kan ju förorsaka hormonobalans. Så det är sen ett tips!

Ballerina1
2019-05-15 09:53
#90

#86 har ni vänt er privat? Det gjorde jag när jag inte fick tillräckligt med hjälp från landstingen iom mina upprepade missfall.. hittade en privat gynekolog och fick verkligen den bästa hjälpen som ledde till att jag till slut fick min son. Fick även göra vul/ul så ofta jag ville under den graviditeten och alla besök gick även på högkostnadsskydd. Ett tips om ni inte redan provat det förstås :)

Annons:
NinniH
2019-05-15 10:21
#91

#87: Har funderat på att gå privat, men det verkar inte finnas någon inom rimligt avstånd. Finns privat klinik som hjälper med IVF och fertilitetsutredningar och sånt, men då kostar det därefter också eftersom de inte är "landstingsknutna". Hittar jag ingen i närheten så blir det troligen att ta blodprover via werlabs, de har mer fertilitetsinriktade blodprover. Men det får bli till hösten.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Ballerina1
2019-05-15 12:56
#92

#91 synd att ni inte har något i närheten, men werlabs är ju också bra.. värt att kolla vitaminnivåer också när man ändå håller på, speciellt D :)

NinniH
2019-05-15 13:04
#93

#92: Jag kollade mina D-vitaminnivåer för ca 1½ år sedan och det låg snäppet under rekommenderade nivåer trots vanliga D-vitaminer. Så numer äter jag starkare D-vitamin och det märks, för min trötthet är bättre. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[Devya]
2019-05-15 13:22
#94

#93 Det är ju jättebra att du har den biten under kontroll. Många är dåliga på att ta d-vitamin och vissa har ingen aning att de kanske skulle behöva ta d-vitamin. Jag har en starkare dos d-vitamin som jag tar då jag har haft så otroligt lågt värde. Under förra graviditeten tog jag d dock bara två ggr i veckan då man måste vara lite försiktigare.

Mara-Bell
2019-05-16 05:51
#95

BIM +5 idag, och idag kom mensen. En besvikelse såklart, men är även lättad, då vi nu kan göra ett nytt försök om några veckor.

Svart ängel
2019-05-16 21:43
#96

#95 Så trist! :( Håller tummarna för dig nästa månad istället.

[Ellenpellen]
2019-05-17 01:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

#95 åh nej vad trist, hoppas det går bättre om några veckor. Var i kontakt med livio igår som förstod min och sambons oro, men hon jag fick prata med lugna ner mig och berätta att dessa hemma test för spermier inte är något att lita på helt och hållet. Hon berätta att många fått positiva spermatest men sedan visat sig att spermierna varit dåliga simmare och tvärtom att det gett utslag negativt där det varit mindre mängd spermier men som varit ypperliga simmare. Så hon tipsa mig om detta glidmedel, som ska hjälpa spermierna på traven. Har ÄL om ca 10 dagar, så ska använda mig av clearblue advanced digital för att jag litar inte helt på min kropp och så får jag hålla tummarna att det går vägen denna gång. Annars så skulle vi boka in oss för utredning. :)

Annons:
Emmmm
2019-05-17 10:39
#98

#97 det glidmedletbytte vi också till :) första gången tog det 2 månader innan vi plussade i nov men blev tyvärr missfall och nu plussade jag för en vecka sen igen. Vet inte om det är tack varje glidmedlet men det har i alla fall fungerar :)

gothinika1
2019-05-17 11:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Hade planerat att försöka skaffa barn till hösten, men de gick visst snabbt :) första barnet för mig och sambon har två sedan innan.. om jag räknat rätt så blir de början av januari…

Karlsson369
2019-05-17 11:25
#100

Ska testa för ägglossning idag så nu håller vi tummarna 😍

Göttsnack97
2019-05-17 11:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

Hej igen hörrni! Har använt CB ägglossningstest, idag fick jag max fertilitet = ägglossning, morgonurin. Vi hade samlag nu på morgonen. Min fråga är, är det bra att ha samlag ikväll igen tror ni? Vi planerar för att ha det men vill höra era åsikter och erfarenheter. ❤️

Svart ängel
2019-05-17 19:36
#102

#99 Grattis! Vilket starkt och fint plus på stickan! 😊

Svart ängel
2019-05-17 19:43
#103

#97 Spännande att flera verkat bli gravida med conceive plus. Blir själv nyfiken på att testa. Men ni som testat, har ni använt vanligt glidmedel innan ni bytte eller har ni kört utan? Är det conceive plus i sig som underlättat att bli gravid eller blir folk gravida för att dom slutar med ”dåligt” glidmedel?

Ballerina1
2019-05-17 20:44
#104

äl+9 idag och tog ett cb plus som endast visade en liten skugga som de brukar göra, så där dog nog hoppet om ett frö denna månad då jag alltid pussat på äl+9 förut… det skulle vara om jag inte hade ÄL en dag senare som jag borde haft enligt längd på min cykel, men tyckte jag kände av ÄL så tydligt för 9 dagar sedan. Får nog hoppas på nästa månad istället :)

Annons:
Ballerina1
2019-05-17 20:45
#105

#99 Grattis! Vad avis man blir 😀

Ballerina1
2019-05-17 20:48
#106

#101 skadar ju inte att få till det så mycket som möjligt nu när testet visar på maximal fertilitet, såklart :)

[Ellenpellen]
2019-05-17 22:06
#107

#103 så som jag förstått det så ska conceive plus hjälpa spermierna på traven. Så hår står det om den på nätet Conceive+ Plus är ett glidmedel som ökar chanserna att bli gravid på naturlig väg. Glidmedlet är spermievänligt och innehåller bland annat kalcium och magnesium som förlänger och förstärker spermiens förmågor. Conceive+ Plus ökar både njutningen och chansen att bli gravid och rekommenderas av läkare, apotekare och fertilitetskliniker. Godkänt av FDA och säljs receptfritt. Om du inte är i fasen att skaffa barn så går Conceive+ Plus mycket bra att använda tillsammans med kondom. Så jag tolkar det som att det inte bara är ett ”glidmedel ” utan är mer som något hjälpreparat vid ”dåliga” spermier.

Svart ängel
2019-05-17 22:48
#108

#107 Då ska jag beställa det 😊 Skadar inte att testa!

[Ellenpellen]
2019-05-18 00:50
#109

#108 så tänkte jag också, och sen när dom på fertilitetskliniken livio rekommenderade den så känns det som att det är Något vettigt och inte något ”hittepå” Så nu är det bara denna eviga väntan tills ÄL är, och sen ännu mera väntan tills antingen pluset eller mensen kommer.

Karlsson369
2019-05-18 01:16
#110

Jag hade det glidmedelet när vi försökte på sonen men funka inte för oss tyvärr… va 2 månader efter vi sluta med den vi fick ett plus på testen 👍

Jaguar_
2019-05-18 17:33
#111

Jag tog ut p-staven i början av februari, men vi började inte skjuta skarpt förrän första maj då vi aldrig mött någon som varit lycklig över att födas sent på året. Så vi planerar en bebis som kommer i början av året och fram till och med augusti.

Jag plussade den 14e och gjorde ett test till den 15 och samma där. Gick in på en sida för gravida och där fanns ett räkna ut när det hände och när förlossningen kommer ske. Den 4e Maj ska det ha skett och födsel beräknad till den 25 Januari 2020. Lyckades hyfsat snabbt och man få hoppas att det inte blir missfall. Är första barnet för mig. Känns skumt!😊

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Annons:
[Devya]
2019-05-18 17:55
#112

#111 Seriöst?🤣 Jag är född i mitten av december och jag är inte olycklig för det. 😂 En av mina bästa vänner är också född i december och oxh gladare tjej får man leta länge efter. Vi har åtminstone inte haft några problem med att fylla sent om året. :)

Jaguar_
2019-05-18 18:02
#113

#112 Japp seriöst, men de flesta jag mött har också gått i klasser som de flesta fyller tidigt och få t ex göra massor av saker före dem. Sen har jag pratat med andra (och hört andras historier om att födas sent) som inte uppskattar att fylla nära jul för det tar udden av ens egen födelsedag som inte alls blir lika speciell. Min pappa är även född sent, den 15 december och aldrig någon bra födelsedag då det snart var jul och massa annat stök. Han typ hatar fylla år pga dessa tråkiga minnen. Hade en klasskompis som fyllde i November och hon var inte heller så lycklig över detta sena då hon missade allt kul alla andra gjorde unders sommaren t ex köra moppe. Så nej, vi satsar på en första halvåret bebis om vi kan 😃

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

[Devya]
2019-05-18 18:19
#114

#113 Firandet av födelsedagar borde nog tas bort helt och hållet och så lär man sig att uppskatta varandra året runt och kanske ger en present när man känner för det. ;D Så gjorde vi i min familj! Vi firade aldrig födelsedagar eller julen och vi alla var nog väldigt glada och tacksamma för det. Jag saknar faktiskt den tiden för nu då jag är tillsammans med min man så har vi tagit över de traditioner som han är van med. Det blir då alltså att fira födelsedagar, påsken, julen och dylikt. Det är inte riktigt min grej då jag tycker mest om spontanitet och att överraska varandra med något kul då man känner för det. Det känns liksom mera äkta och uppriktigt på det viset. Nåja, det här är nog en helt annan diskussion. Ursäkta för OT!

Jag bryr mig nog inte om när jag blir gravid och när barnet sen vill komma ut så länge bebisen är frisk. Om man vill göra en födelsedag speciell så ser man till att göra den speciell oberoende om den råkar infalla nära jul eller ej.  Lite så tänker jag kring hela grejen. Jag blir bara jätteglad om jag nu råkar bli gravid då det tog över ett år senast att bli gravid! Så jag känner att jag inte har tid med att försöka planera när jag borde bli gravid. Annars skulle jag ha velat pricka in december faktiskt! :D

Sen ser jag förstås inga problem med att vilja planera lite när man vill bli gravid.  Fint om man faktiskt lyckas pricka in den månad man vill ha. :) Hoppas att det går som ni vill! <3

Susan-ohlin
2019-05-18 19:45
#115

Hej,  jag och min sambo planerar att få utökning men har MA i mars i bagaget. Nu så försökte vi igen och vi plussade eller jag gjorde han vet ingenting än att det har blivit pluss. Jag är så rädd för MA igen och vi är väldigt tidiga än och jag har mina symptom som illamående kan knappt köra bil och så har jag ömma bröst samt flytningar. Men vi hoppas vi har en gemensam dotter på snart 8 år som längtar efter syskon.

Jaguar_
2019-05-19 10:04
#116

#114 Jag tycker inte man ska ta bort födelsedagar. Det är en speciell dag då man drog sitt första andetag och fick möta världen och sin familj. Och alla fick möta en till slut. Tycker den ska firas. Dock är jag inte inne på jul och påsk och sånt. Det kan jag gärna ta bort… men tyvärr funkar det inte så för det är ett sånt inrutat system hos alla.🤓

Nej, det är inte lätt att pricka in en graviditet. Det tar så olika tid innan det tar. Vi hade tur att det tog direkt. Få bara hoppas det fortsätter positivt. Man blir lite oroad när man inte får t ex ömma bröst som det står man ska få. Jag har haft ytterst få dagar med illamående och var jättekass i magen i två dagar. Har flytningar, men inte mycket annat. Inte någon blödning som det står att man ska få när det fäster.  Antar jag inte ska oroa mig… men det är första graviditeten för mig så är ju helt nollställd på hur det ska fungerar. Man litar ju på det man läser på nätet. Det är lite så man undrar om det har gått över och jag är inte gravid haha.😛

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Svart ängel
2019-05-19 15:01
#117

#116 Lugn, alla har olika symptom och vissa har inga symptom alls de första veckorna. Det stämmer inte att man ”ska” få en fästblödning, det är ytterst få som får det. Tänk alla som är gravida i flera månader utan att veta om det, de har ju förmodligen inte haft några symptom. Tro inte allt du läser på nätet.

NinniH
2019-05-19 15:50
#118

#116: Ingen orsak att oroa dig, precis som #117 skriver. 🙂 När jag var gravid med sonen hade jag så gott som inga symtom alls när jag fick mitt plus, bara att jag var lite varmare. Det tog någon vecka eller två innan jag fick några andra symtom alls. Ingen nidblödning eller annat sånt heller hade jag. Varje graviditet är unik och så är symtomen för alla.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Jaguar_
2019-05-19 17:02
#119

#117 Haha nä, jag tror nog inte allt som står där, men lite tänker man ju på det när jag saknar de flesta symptomer 🤪

#118 Tack! Det är kul och lärorikt att läsa om hur ni andra har haft det. Vad som är det verkliga utanför informationstexten så att säga. Förstår ju att informationen man hittar via böcker och nätet måste täcka allt basic och kanske också det vanligaste viktigaste. Veckan innan jag fick reda på att jag var gravid så fick jag världens utslag över hela magen. Små prickar som inte kliar eller något (kliade kanske lite om tröjan råkade glida över på något vis). Antar nu att det kan ha varit en reaktion med hormoner på den tidiga händelsen med graviditeten? De försvann av sig själva efter en vecka.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

NinniH
2019-05-21 08:02
#120

Är på ÄL+11 idag och igår fick jag se ett svagt streck på testen. Hade verkligen hoppats på något tydligare idag, men än så länge är det precis lika svagt eller nästan svagare. Det ger mig inte direkt mycket hopp om att det inte kommer sluta precis som det alltid gör.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

em92
2019-05-21 08:39
#121

#120 håller tummarna för dig!

NinniH
2019-05-21 09:43
#122

#121: Tack. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Karlsson369
2019-05-21 09:50
#123

Tror jag missa ägglossningen denna månaden 😣 fick ett halv starkt när jag börja testa nu är det bara neg när jag testar 😕 så kan ha kommit en dag tidigare denna månaden 😣 men har kramper hela tiden som om jag ska få den men verkar inte så 😔

Mara-Bell
2019-05-21 22:29
#124

#120 Hoppas, hoppas det blir tydligare 😃 Min mens upphörde helt idag, så nu får vi se om vi lyckas pricka in ägglossningen den här månaden, beräknad ägglossning är 3 juni 😊

Karlsson369
2019-05-22 07:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#125

Jag gissar att jag skulle haft ett posetivt ägglossningtest i torsdag. jag tog testet på fredag morgon å kväll och då va det halv starkt så jag trodde den va på väg men nu blir det bara svagare och svagare. Jag och min sambo hade sex på natten mellan fredag-Lördag. Tror ni ändå att det finns en chans att det kan ha satt sig? Har haft som en ägglossning känsla sen i fredags. En är från i fredag morgon och en idag. Den som är mörkare brukar jag få innan eller efter dom brukar vissa positiva😕

Annons:
NinniH
2019-05-22 07:14
#126

Den där känslan bak i huvudet som tyckte det verkade för bra för att vara sant verkar ha rätt.. Det blir inte starkare alls. 😐 Så tyvärr slutar det säkerligen som det alltid gör.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Karlsson369
2019-05-23 02:49
#127

Jag har fått rosa flyttningar och haft ägglossning kramper/mens kramper sen i torsdag kväll/fredags morgon. Han jag hoppas på att det kanske är något för hade så på min första graviditet. Den sluta dock i tidigt missfall…

Rydén91
2019-05-23 20:31
#128

Jag och min man har försökt sen nov 2017 och går fertilitetsutredning ska vidare till Sahlgrenska för vidare utredning. Detta är vårat första gemensamma när de väl blir. Han har 2 barn sedan innan träffas dock aldrig och jag har en abort bakom mig. Vi planerade 2 barn till en början men får se hur allt går med just den biten vi har inte ens lyckats med första ännu

NinniH
2019-05-24 19:27
#129

Där körde blödningen igång, så bara att ställa om för ytterligare en månad. 😕 Kör nog en till månad med Borago, för den minskade ner min pms rejält och istället för 2-3 dagar med spotting innan har jag bara haft knappt 1. Alltid något positivt i alla fall. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Karlsson369
2019-05-25 09:15
#130

Känns som om jag har ägglossning kramper hela tiden men ingen ägglossning 😣 Har tagit test morgon och kväll nu 10 dagar 😣 Tror jag missa denna månaden och får försöka igen nästa månad 😟

Rydén91
2019-05-25 11:45
#131

#130 Har inte alltid ÄL varje månad tyvärr vart så för mig några gånger förra året

Jennifer H
2019-05-25 18:51
#132

Hej! Jag följer gärna med i denna tråden då jag nyligen plussat och håller tummarna att fler av er gör det! För mig och min sambo är det första barnet, oplanerat och väldigt omtumlande. Gjorde ett äggutplock när jag var 16 då det visade sig att jag hade dåliga äggstockar och att min chans till biologiska barn skulle börja sjunka vid 25års ålder, något som funnits i mitt bakhuvud i flera år… Idag är jag 24 år och var nyligen på ett nytt besök för att prata om ännu ett utplock och de visade sig att mina äggstockar fortfarande är väldigt snåla. Då jag inte haft något preventivmedel på över 2 år hade mitt hopp om att skaffa barn den "normala" vägen eller överhuvudtaget få biologiska barn, börjat försvinna. Men ca 1 vecka efter besöket hos kvinnokliniken uteblev min mens och det visade sig att jag är gravid. Läskigt, oroligt men förväntansfullt! Nu är jag bara i v. 6 så allt kan fortfarande hända. Men jag håller tummarna för er alla och hoppas på många glädjande besked i denna tråden.♡

Annons:
Jaguar_
2019-05-25 19:56
#133

#132 Vad kul att det lyckades till slut! Glad för din skull! Blir en efterlängtad liten plutt kan jag tro😉

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Jennifer H
2019-05-25 20:04
#134

#133 

Det blir det verkligen! Såg högre upp i tråden att du (ni) med plussat, grattis! Såg även att din bf är 25 januari, min är beräknad till den 20 januari. Så spännande! Du får jättegärna uppdatera hur det går, ska bli roligt att följa! :)

Jaguar_
2019-05-25 20:23
#135

#134 Yes, det gick snabbt. Vi började inte försöka någon förrän första maj och enligt uträkningar så hände något redan den 4 maj så 😃 Jag skriver om min väg under graviditeten på Twitter(Camilla18427317)  då jag har lite att gå igenom för att lyckas och tycker det är underlättande att skriva av mig lite. Plus på så sätt kan jag följa det lite själv med så man inte glömmer något. Kommer klart skriva här med hur det går! Samt kan man få andras kommentarer så som tips och trix och så klart heja på rop. Andras historier är välkomna där med.

Haha vi har typ samma b day med bebisarna!😎 Kul!

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Jennifer H
2019-05-25 20:51
#136

#135

Ja, att skriva av sig är oftast väldigt skönt! Brukar vara mitt sätt att bearbeta tankar och känslor, samt att man kan dela med sig med andra som kanske sitter i liknande situationer. Tänkte själv skaffa en blogg när jag passerat den största oron, efter v. 12 för att dela med familj och vänner, men också för andra som kan ta del av en graviditet som inte gav ett glädjerop när man plussade på stickan. Är självklart superglad nu över att jag är gravid, men av många anledningar reagerade jag inte som jag trodde jag skulle göra. Jag bröt ihop totalt!   

Haha, ja! Ska till barnmorskan om 1 vecka så får förhoppningsvis mer konstaterat då att mina beräkningar stämmer, men jag är 99% säker på när den lilla krabaten blev till.

Jaguar_
2019-05-26 09:13
#137

#136

Jag ska in nu på tisdag första besöket. 🙂 Spännande, men det är ju bara information denna gången.. Nästa besök blir ytterst mer spännande! 😎

Ja, jag skriver för min egen skull men också för andra som är i min situation som inte äger en sköldkörtel mer och lever pga ett litet piller varje morgon. Så om någon där ute är i en liknande sits, gravid och hittar vad jag skriver så kanske deras oro blir mindre och de får mer hopp om att det kommer ordna sig. Jag har ju hört massor om de som tar Levaxin och det har gått bra så varför skulle det inte bli bra för mig. Dock jag tar ju en annan sort då jag inte tål Levaxin.. Har inte läst något om någon som går på Euthyrox samt att jag troligt inte kommer få föda naturligt även om jag vill det och kan det kroppsligt. Har ett förlamat stämband som hänger i vägen sen operationen så andas en hel del sämre vid ansträngning. Tråkigt, för jag vill så gärna klara av en födsel själv, men inser själv att jag troligt inte ens kommer få försöka och om jag går igenom det kommer jag troligt få problem med tal och andning långt efter. 😐

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

[Ellenpellen]
2019-05-27 12:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#138

Äntligen kom denna glada gubbe fram igen! Håll tummarna att det går bättre denna gång!

em92
2019-05-27 13:18
#139

#138 lycka till! Håller tummarna 😃 Min ÄL borde vara nu på lördag, så vi får vänta några dagar till innan försök nummer 2 😊

Annons:
Cissiky
2019-05-27 20:07
#140
Cissiky
2019-05-27 20:07
#141
Cissiky
2019-05-27 20:08
#142

Hejsan jag o min sambo planerar att få en liten bebis Tog en tidigt 6 dagar innan mens test då det känns som att det är ett väldigt ljust streck eller är det bara jag?

Cissiky
2019-05-27 20:08
#143

Hejsan jag o min sambo planerar att få en liten bebis Tog en tidigt 6 dagar innan mens test då det känns som att det är ett väldigt ljust streck eller är det bara jag?

Cissiky
2019-05-27 20:08
#144
Cissiky
2019-05-27 20:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#145
Cissiky
2019-05-27 20:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#146
Annons:
em92
2019-05-27 22:29
#147

#146 Jag kan också se nåt svagt! Hoppas det blir starkare 😊

Hoppaspåbebis
2019-05-27 23:13
#148

Hej! Jag hoppar med in här! Hoppas på ett småsyskon till vår 3-åring..! Bim-4 idag, tog ett ”testa-tidigt-test” från clearblue idag som inte hade en tillstymmelse till spökstreck ens.. Det är första månaden i försöken för ett syskon. Har egentligen ingen koll på min menscykel, den verkar variera från 27-33 dagar enligt hur jag trackar den i p-Tracker så ingen egentlig aning om ÄL heller. Får nog skaffa lite koll på det, känner jag. Enligt appen var iaf ÄL den 17e och vi hade sex den 17 och en dag efter.. borde väl haft lite mer men livet kom emellan😝 Jag hade ömma bröst runt ÄL och efter men de ömmar inte längre. Tror nog inte det tog den här gången men får på’t igen till nästa gång igen. Och läsa på lite om hur jag kan få koll på äl…!

Hoppaspåbebis
2019-05-27 23:17
#149

Cissiky, jag ser också ett svagt streck! Tog ju samma test själv idag men det såg inte ut sådär utan var helt neg..! Håller tummarna för er!:)

Cissiky
2019-05-27 23:25
#150

Hoppaspåbebis, Tack så mycket ska avvakta och ta ett till test om några dar , Håller tummarna för er med !! Hade själv p-stav tog ut den för 2 månader sen sen på min ägllosning efter mensen som var beräknad den 16de hade vi samlag och en vecka innan. Blev så chokad över strecket trodde att jag hade inbokat mig :///

Cissiky
2019-05-27 23:25
#151

Hoppaspåbebis, Tack så mycket ska avvakta och ta ett till test om några dar , Håller tummarna för er med !! Hade själv p-stav tog ut den för 2 månader sen sen på min ägllosning efter mensen som var beräknad den 16de hade vi samlag och en vecka innan. Blev så chokad över strecket trodde att jag hade inbokat mig :///

Karlsson369
2019-05-28 02:35
#152

Asså jag vill inte hurra för tidigt för jag trodde till 99% att det inte skulle funka denna månaden 😱 nu är jag 50 50 😅 jag har haft kramper i äggstockarna hela förra veckan, jag hade rosa flyttningar och jag är sugen på choklad 😅 ALLTID innan men så är det bara salt så gäller för min. Så jag tog några test igår och jag ser typ en skugga på 2 av dom men den tredje som är ett tidigt test ser jag ett svagt streck utan att ens stirra sig blind. Så nu kan jag knappt sova 😅 Jag vet att jag inte ska hoppas för mycket men jag kan inte hjälpa det och vill att det ska bli morgon så jag kan åka och handla och köpa mer för att testa 😅 Jag håller tummarna så hårt just nu😣 fast det är tidigt så kan ju vissa fel med 😣 ska få mens på torsdag om appen har rätt 👍

Karlsson369
2019-05-28 10:59
#153

Jag tog ett tidigt cb test och det vissar en skugga så tog ett Rufus och det va samma där… vill ha ett rakt svar nu istället för att tänka på det att de bara är ett kanske😢 Är 2 eller 3 dagar kvar till mens får väl vänta på det…

Annons:
Hoppaspåbebis
2019-05-28 11:15
#154

Karlsson369, en skugga på båda tester med 2-3 dagar innan BIM låter ju väldigt hoppfullt iaf! Men förstår att du vill ha ett starkt plus för att kunna slappna av. Dagar kan vara så långsamma🙄

Karlsson369
2019-05-28 12:50
#155

Hoppaspåbebis ja det är en evighet 😰 tog en till hör nu med en kompis så hon kunde se med 😅 hon ser något med som en skugga så det är inte bara jag som ser något i alla fall 😁

[Devya]
2019-05-28 14:32
#156

Det här kommande veckoslutet börjar min fertila vecka. Jag kör inte med ägglossningstest då det ha aldrig tidigare fungerat fö mig. Testen ha alltid varit svaga eller visat absolut ingenting. Istället har vi regelbundet sex i ca en veckas tid, ett par dagar före jag borde ha ägglossning och ett par dagar efteråt. Åt heeelsicke med alla onödiga ägglossningstest. 🤣 Tror numera att d e bara extra stress kring dem.

Tezsy
2019-05-28 14:55
#157

Hej! Försöker med syskon här till våran dotter har pcos och tog 4år att bli med dottern, 2år av piller/sprutor mm innan hon kom. Har kört första omgången med letrozol och hade ägglossning den 17maj. Haft mens värk och ont i brösten från och till i ca 1vecka och så otroligt trött! Tog ett test från RFSU i morse(gillar from ej) men fanns bara dom här i byn. Såg ett svagt streck som vanligt, tog ett från restlagret som kom med posten samma dag men 4 h senare. Såg negativt ut men ca 1h senare så kunde jag se ett svagt färgat streck. Vet man ej ska kolla efter tiden men man blir ju fundersam. Hatar denna tid mellan ÄL och BIM när man lever i ovisshet och kastas mellan hopp och förtvivlan! Blir ett nytt test imorgon för att se om de syns något då annars blir det väl att vänta in mens och nästa omgång med letrozol😩

Anonym
Anonym
2019-05-28 16:59
#158

ÄL igår så nu blir det två veckors outhärdlig väntan igen. Är på försök 13 så har inte jättemycket hopp, men man vet ju aldrig. 🙂

eklundisch
2019-05-28 20:30
#159

Hade ägglossning i söndags, håller tummarna att det händer något nu 😍

Karlsson369
2019-05-28 22:18
#160

Tog en för 15 min sen och den är starkare än dom andra men syns fortfarande jättedåligt på bild 😱

Annons:
Karlsson369
2019-05-28 22:21
#161

Det är inte bara en skugga utan det är ett svagt streck 😁 håller tummarna att det blir starkare 😁

Nataliem
2019-05-29 08:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#162

Hoppas på en 2020 men i februari verkar det i bli någon.. invänta mens och vänta ännu en månad på sitt plus nu då. Är ny här så kör väl en liten ”presentation” med. Har en son som blev 1år i mars och vi är nu redo för syskon. Han var en ops och blev till på avbrutet sex så första gången jag går igenom detta med att försöka pricka ägglossning och VÄNTA. Man hoppades ju på att man hade extremt lätt att bli gravid och det skulle hända på första försöket efter hur sonen kom till men ack nej! 🙈

Karlsson369
2019-05-29 09:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#163

Tog idag igen och det är starkare än dom andra men vet inte om det är starkt nog för att räknas som pos eller om det är något 🙈 Ska ha mens om 1-2 dagar så vet inte om det är normalt att det är såpass svagt då som det är 🙈 syns typ inte på bild men det är inte bara jag som ser det heller i verkligheten så vet att dom finns där. Men det är bara inte starkt nog för min smak 😟 Dålig bild jag vet men har en kass kamera på mobilen😣

Karlsson369
2019-05-29 10:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#164
Karlsson369
2019-05-29 12:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#165

Har hållit mig i några timmar och tog ett till. Ser ni det jag Ser? Tror ni jag kan ta ett digitalt imorgon? Eller inbillar jag mig? Jag läste av den efter 7 min och tog bilden då.

Tezsy
2019-05-29 12:10
#166

Jag ser! Ser starkare ut än det jag tog när jag väntade dottern:) så borde kunna ta digitalt imorgon✊🏻

Tezsy
2019-05-29 12:10
#167

Jag ser! Ser starkare ut än det jag tog när jag väntade dottern:) så borde kunna ta digitalt imorgon✊🏻

Annons:
Karlsson369
2019-05-29 12:14
#168

Tezsy ååå så glad jag blir att jag inte inbillar mig 😭

Hoppaspåbebis
2019-05-29 12:37
#169

Här kom mensen igår tre dagar tidigare än appen visat. Än runt den 10e igen men har som sagt inte 100% koll. Inte redo för att börja med stickor för att prova osv, blir andra försöket den här månaden så får vi se..!

Hoppaspåbebis
2019-05-29 12:38
#170

ÄL skulle det stå, inte än😎

Hoppaspåbebis
2019-05-29 12:39
#171

Karlsson369, det där sista såg ju verkligen pos ut!🤗💪🏾

em92
2019-05-29 12:40
#172

#165 Grattis!! 🎉

Karlsson369
2019-05-29 12:55
#173

Tack så mycket! Jag kan knappt tro det! Jag sitter och gråter för jag kan knappt tro det 😭 jag trodde verkligen det inte fanns någon chans denna månaden 😭 detta gav mig verkligen hop för att det är något ❤

Karlsson369
2019-05-29 13:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#174

Jag vet att man inte ska titta efter tiden har gått ut men kunde inte låta bli att kolla igen 😭

Annons:
Karlsson369
2019-05-29 14:05
#175

Det är väl ändå ett rakt av pos va och inte fel på testet? 🙈 jag kan knappt tro det för att det har blivit så starkt 😰

em92
2019-05-29 14:38
#176

#175 jag hade tolkat det som positivt! 🤗

Cocogirl
2019-05-29 15:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#177

Hej första gången jag gör ett sånt här rsfu test, förra grav gjorde jag med clearblue digital test. Betyder detta gravid? Har ju haft min mens 5 dagar sen. :S tacksam för svar.

Karlsson369
2019-05-29 16:17
#178

#177 Ja det är pos❤

Cocogirl
2019-05-29 16:21
#179

😍😍😍😍😍😍 jag ber till gud att det stämmer. Ska se om jag kan prova en till på morgon urinet imorgon, denna togs på eftermiddag idag.

Karlsson369
2019-05-29 17:22
#180

Cocogirl ska också ta ett till imorgon 😍

Cocogirl
2019-05-29 17:35
#181

Åh lycka till, har du några känningar nu eller ? Alltså tidiga grav symptom?

Annons:
Karlsson369
2019-05-29 17:40
#182

Det enda som jag har som jag hade samma med sonen va att jag kan börja gråta hur lätt som helst 😅 annars känns det som om det ska komma mens när som helst och det gjorde de också med sonen 😅 Mina gravidetet symtomer kommer inte förrän mycket senare i graviditeten 😊 Du då?

Obalem
2019-05-29 18:05
#183

Hej hänger också med i tråden! Äntligen är sambon med på noterna med att skaffa en liten 😍😇 Jag tog ut min spiral 23/4 och hade mens 3 dagar efter så enligt min vanliga cykel så borde nästa mens kommit 22/5 men ingen tant röd.. jag hade dock massa skumma symptom hela ”mensveckan” som uppstötningar, illamående, kissnödig, molvärk, huvudvärk och yr. Inget ja känner igen sen förr. Dessa försvann nu igår då ”’mensveckan” är över? Konstigt.. fortfarande ingen mens och inget plus på stickan 😰

Obalem
2019-05-29 18:05
#184

Hej hänger också med i tråden! Äntligen är sambon med på noterna med att skaffa en liten 😍😇 Jag tog ut min spiral 23/4 och hade mens 3 dagar efter så enligt min vanliga cykel så borde nästa mens kommit 22/5 men ingen tant röd.. jag hade dock massa skumma symptom hela ”mensveckan” som uppstötningar, illamående, kissnödig, molvärk, huvudvärk och yr. Inget ja känner igen sen förr. Dessa försvann nu igår då ”’mensveckan” är över? Konstigt.. fortfarande ingen mens och inget plus på stickan 😰

Cocogirl
2019-05-29 19:35
#185

Karlsson369 jag har väl molande värk från och till nertill och ömma bröst säkert i 2-3 veckor. Och blir lätt arg. Med sonen för snart 5 år sen kände jag stickningar i äggstocken och 2 dagar sen mens då gjorde jag testet. Men nu har jag endå haft mens och så får jag ett svagt rosa streck, kan inte förstå det.

Karlsson369
2019-05-29 19:45
#186

Cocogirl Jag har haft kramper i äggstockarna hela förra veckan också och ner stickningar och kramper denna så hoppas verkligen det är något nu och inte fel på testet 🙈

Cocogirl
2019-05-29 20:12
#187

Ja du får berätta vad testet visar imorgon. Stickningar brukar vara rätt säkert tecken 😁

Karlsson369
2019-05-29 20:39
#188

Cocogirl det får du göra med 😁 tror jag ska ta en sticka innan jag lägger mig ikväll och se vad det visar med innan jag tar en cb och slösar den om det verkligen inte är något 😟 hoppas och ber att det är något dock och inte ett dåligt test 🙈

Annons:
Karlsson369
2019-05-29 22:19
#189

Nu syns det bara skugga igen 😣 är det för jag bara kunde hålla mig i 1 timma? Är det inte tillräckligt koncentrerat då kanske? 😢 Håller tummarna att det vissar starkt igen imorgon på morgonen 😢

Cocogirl
2019-05-29 23:44
#190

Ja häng inte upp dig på den, kör ett nytt imorgon när kisset är som bäst så håller vi tummarna, kan inte heller hålla mig för imorgon

Cocogirl
2019-05-29 23:44
#191

Ja häng inte upp dig på den, kör ett nytt imorgon när kisset är som bäst så håller vi tummarna, kan inte heller hålla mig för imorgon

Karlsson369
2019-05-30 09:18
#192

Tog testet nu fast av ett annat märke och det vissar svagt igen så det förra testet måste ha varit fel… så ropade hurra för tidigt…

Rydén91
2019-05-30 09:30
#193

Här fick man mens igår och har såå ont. Jobbigt med misslyckanden hela tiden

Cocogirl
2019-05-30 09:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#194

Då kanske finns endå tendens att du är tidigt gravid eller ? Så här såg mitt ut nu på morgonen. 😁

Karlsson369
2019-05-30 10:32
#195

Cocogirl Grattis! 😁 Ja jag hoppas men det är bara att se om mensen kommer idag som den ska eller inte 😔

Annons:
Mara-Bell
2019-05-30 10:39
#196

Grattis till er som plussat!, och lycka till till er med svaga streck, håller tummarna för att det blir starkare 😊 För mig själv börjar det närma sig ägglossning. Enligt min app ska det vara på måndag, men vet inte riktigt hur väl det stämmer. Vi lyckades få till det en gång nu på förmiddagen, och min förhoppning är att det kan bli en gång till under helgen, men vi får se 😊 sen kommer den långa väntan fram till BIM.

Rydén91
2019-05-30 10:55
#197

Någon här som går på fertilitetsutredning och blivit vidare skickat till sahlgrenska?

Anonym
Anonym
2019-05-30 11:07
#198

#197 Jag ska påbörja fertilitetsutredning imorgon! Men inte på Sahlgrenska, lite fel del av landet för mig. 🙂

Cocogirl
2019-05-30 11:36
#199

Karlsdon365 Jag är rätt så rädd att jag inte haft MF när jag hade "mensen" o att det är htcg som är kvar i urinet efteråt för jag har nu mörkbruna flytningar i 6 dagar. Jag är endå inte 100 trots testet.

Karlsson369
2019-05-30 12:25
#200

Cocogirl Jag hade en kompis som hade mens fram till v 16 och en graviditet så hade hon ingen så kan kanske vara så för dig 🙂 tycker dina har blivit starkare och inte svagare ☺

Karlsson369
2019-05-30 12:25
#201

Cocogirl Jag hade en kompis som hade mens fram till v 16 och en graviditet så hade hon ingen så kan kanske vara så för dig 🙂 tycker dina har blivit starkare och inte svagare ☺

Karlsson369
2019-05-30 12:52
#202

Jag tog ett nytt och det är ett starkare streck nu och man ser det 😭 hoppas det blir starkare 😊

Annons:
Karlsson369
2019-05-30 19:09
#203

Det blir starkare 😍

Karlsson369
2019-05-30 19:35
#204
Karlsson369
2019-05-30 19:35
#205
Karlsson369
2019-05-30 19:46
#206
Karlsson369
2019-05-30 19:46
#207
Karlsson369
2019-05-30 19:47
#208

Min bild vill inte komma upp 😣

Karlsson369
2019-05-30 20:23
#209

😍

Annons:
Karlsson369
2019-05-30 20:24
#210

Asså varför vill inte min bild komma upp 🤔

Karlsson369
2019-05-30 20:27
#211

Sista försöket

Karlsson369
2019-05-30 20:28
#212
Karlsson369
2019-05-30 20:31
#213
Karlsson369
2019-05-30 20:34
#214

Va ledsen man blir när man inte kan vissa 😅

Karlsson369
2019-05-30 22:37
#215

Försöker igen då

Karlsson369
2019-05-30 22:38
#216

Vet någon varför inte det funkar?

Annons:
LaSadie
2019-05-30 22:43
#217

Man måste vänta lite innan man publicerar för att bilden ska komma med.

LaSadie
2019-05-30 22:43
#218

Man måste vänta lite innan man publicerar för att bilden ska komma med.

Cocogirl
2019-05-30 23:12
#219

Hej karlsson365 såg i den andra tråden din bild GRATTIS !!!! Så roligt!😍

Karlsson369
2019-05-30 23:13
#220

Cocogirl tack så mycket! Kan knappt tro det 😍

Cocogirl
2019-05-30 23:14
#221

Karlsson365 om jag ska vara helt ärlig känner jag mig gravid de molar o har sig där nere samt lätt illamående emellanåt , lite yrsel och trött som faanken idag!

Karlsson369
2019-05-31 00:12
#222

Cocogirl Typ exakt samma här fast inte yrsel utan är sjukt sugen på salt gurka och ost 😂

[Marmelaad]
2019-05-31 01:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#223

Den första testen är från igår och den lite starkare gjorde jag precis. Har haft ”mensvärk” hela dagen så jag kände på att något var på gång. Är testet positiv? (ägglossningstest från babyplan). Kan inte mysas förrän imorgon för att sambon är borta och kommer tillbaka imorgon? Har jag fortfarande en chans? Cykeldag 16 BIM -14

Annons:
Anonym
Anonym
2019-05-31 15:31
#224

Varit på första besök på fertilitetsmottagningen idag och man hittade inget fel på varken mig eller sambon, gjort spermatest och VUL bland annat och allt såg bra ut. Det negativa är mina långa cykler på cirka 40 dagar men prickar jag in ägglossningen (vilket jag gjort varje gång enligt ÄL-test) så borde vi ha goda chanser att bli gravida på egen hand enligt gynekologen. Så vi får kämpa vidare helt enkelt. 🙂

Sava
2019-06-01 12:41
#225

Hej! Jag har velat ha en tredje sedan vårt andra barn kom, jag har talat för det här i ett och ett halvt år nu och efter att jag och barnen har varit iväg ett par dagar på semester och mannen saknat oss så sa han ”Vill du att vi skaffar ett barn till så gör vi det!”. Åh, vad jag blev glad! Han har länge grunnat på det praktiska, vi bor i en fyra och har ju två barn, ett på tre år och ett på ett och ett halvt år men det ordnar ju sig, folk har väl fler barn på mindre kvadrat, kan jag tänka mig:-) Åh, jag är så glad nu!

Karlsson369
2019-06-01 17:36
#226

Nu har illamående kikat in som bara den här i alla fall 🤢 känns som om man ska spy när som helst 🤢

em92
2019-06-02 07:19
#227

#225 Åh vad kul! Roligt med stor familj 😍 #226 lider med dig 😞 hoppas det går över snart! Jag hade ÄL i förrgår eller igår, så nu är det bara att vänta tills det går att testa 🙄

Cocogirl
2019-06-02 21:41
#228

Hej Karlsson365 jag har än idag 8 dagar efter den där "mensen" bruna flytningar mina grav symptom har avtagit. Känns som jag haft ett missfall(utan smärta). Fick bokat ett besök hos BM då den 12 juni men känns onödigt ta sig dit när jag ej känner mig gravid.

Cocogirl
2019-06-02 21:41
#229

Hej Karlsson365 jag har än idag 8 dagar efter den där "mensen" bruna flytningar mina grav symptom har avtagit. Känns som jag haft ett missfall(utan smärta). Fick bokat ett besök hos BM då den 12 juni men känns onödigt ta sig dit när jag ej känner mig gravid.

Mara-Bell
2019-06-02 22:09
#230

Ägglossning någon av de närmsta dagarna då, om appen stämmer. Känner ändå att vi försökt den här månaden, fick till det en gång i torsdags och en gång idag😊 Nu börjar väntan, och om ca två veckor får vi se vad resultatet blir den här månaden.

Annons:
Mara-Bell
2019-06-02 22:28
#231

#228 Låter väldigt jobbigt med ovissheten 😔 om jag var du så hade jag väntat med att avboka tiden, och tagit ett nytt gravtest ca 3 dagar före besöket. Är det lika starkt som tidigare, då hade jag gått dit och berättat om mina farhågor. Är det mycket svagare eller rent av negativt, då skulle jag avbokat tiden. Men det är bara hur jag själv hade hanterat situationen, du kanske känner på något helt annat sätt. Jag håller ändå tummarna för att det inte är ett missfall du råkat ut för.

Karlsson369
2019-06-02 23:35
#232

Cocogirl tänkte precis skriva och säga att jag gissar på att jag håller på få missfall med för mina test har blivit svaga igen… Får små Hugg i livmodern men blöder inte än så väntar bara på det nu… 😔

Dobido95
2019-06-03 14:07
#233

BIM idag då. Ingen mens ännu. Kan vara sen då jag aldrig haft regelbundet mer än någon månad förr. Enligt appen hade jag ÄL 20/5, hade sex 18-19/5. 24/5 blodblandad flytning. Haft lite ömma bröst samt känt mig uppblåst/svullen på nåt konstigt vis även lite molvärk. Tog 4 rfsu gravtest förra vecka (senaste lördes morse) som alla visade neg. Beställt hem ägglossningstest nu för att verkligen pricka in rätt dag om de inte tagit sig nu. Känns som jag har svårt för att bli gravid. Hade oskyddat med exet i 2år och inget hände. Känns som något hände vid aborten för 8år sedan (jag var 16 och mådde skit) Vi längtar ju så efter en bebis här…

Ninenleo
2019-06-03 19:18
#234

Hej :) Vi tänkte försöka med barn 3 nu i sommar :) tänkte köpa ÄL stickor inte haft förut, funkar dom? Har man ÄL samma dag varje månad?

NinniH
2019-06-03 19:23
#235

#234: Hur pass ÄL-stickor funkar är lite olika från person till person. Överlag fungerar dem, men på vissa kan det vara svårt att hinna få ett positivt. Kan bero på kort stegring av hormonet som gör att man missar det.

Det är väldigt sällan man ägglossar på exakt samma dag varje månad. Även om cykeln är regelbunden, kan ägglossning ändå variera med någon dag eller så. Är man inte regelbunden varierar det ännu mer. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Susmus
2019-06-03 22:13
#236

Hej alla! 

Hoppar in för måste få skriva av mig! Vi försöker skaffa syskon till liten på 22 månader ❤️

Har BIM imorgon 4/6. Har denna månad tempat och tempen är på väg nedåt nu sista två dagarna (ÄL 12-13) men är fortfarande hög, 37,2 grader. Har haft sjukt mycket molvärk och hugg i magen speciellt 7-10 dgr efter ÄL.  

Sambon känner ingen stress, utan tänker vi hinner ta ett test om vi märker att mensen inte kommer nästa vecka… Jag ville testa i helgen som var, kliar ju i fingrarna! 😅😅 Är rädd att tempen sjunkit imorgon bitti. Men tänk om den fortfarande är hög…..🤗

Mara-Bell
2019-06-03 22:30
#237

#236 Håller tummarna för dig 😊 Jag har aldrig testat att tempa, man ska ta tempen innan man går upp på morgonen va? Nin gubbe hade bara tyckt att jag överdrev om jag gjorde något sådant, för han känner då ingen stress, och bryr sig inte om vi blir gravida fort eller inte 🙈

Annons:
Susmus
2019-06-04 07:50
#238

#237 Hihi, jag tar tempen i "smyg" för han sover alltid vidare med lillan när jag vaknar/kliver upp för jobb. Han skulle också tycka jag överdrev eller bli stressad, så är lugnaste att ha det för mig själv 😅🤭 Men man måste ju hjälpa naturen på traven liiiite iaf tycker jag 😄 Jo tempen ska vara fortsatt förhöjd vid BIM vid graviditet. Min temp sjönk imorse så inväntar mensen ☹️😔 Hoppas på bättre lycka för er! 😃

NinniH
2019-06-04 09:48
#239

Dag 12 och nu tog jag sista boragon, så får vi se när ÄL sker. Förra månaden kom den en vecka efter att jag slutade med boragon. Förhoppningsvis blir den inte lika sen denna gången. Fick åtminstone mindre PMS-besvär tack vare den, även om den inte tog bort mina spottings helt. Tempen gick ner under 36 grader idag, så då är ÄL inte alltför långt bort i alla fall. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Susmus
2019-06-04 11:22
#240

#239 Vad spännande! Har tempat för första ggn denna månad. Det är som spännande att följa tempen ! 😃 Själv hade jag 37,7 på BIM 11, men nu har den dalat till 36,7. Så inväntar tant röd. Eller kan den om man är gravid dala under coverline för att sen stiga igen? 🤔 Hoppet lever tills mensen kommer 😄

NinniH
2019-06-04 14:38
#241

#240: Var tvungen att räkna och se hur många cykler det är som jag tempat nu, fick det till 31 cykler. 🙂 Tempade 9 av månaderna när vi försökte med sonen (snart 6 år) och även tempat majoriteten av månaderna den här gången. I början var det ett sätt att lära känna kroppen bättre och få lite bekräftat vilka symtom som kanske hörde till ägglossningen eller annat. Nu har det mest bara blivit en rutin. 😂

Vad gäller temp under coverline så är min erfarenhet att om den sjunker så lågt precis vid BIM brukar det allt som oftast betyda mens. Innan dess kan det väl hända att den hamnar någon gång. Jag tycker Fertility Friends galleri med tempkurvor är ganska intressant att kika i och har man inga problem med att skriva och läsa på engelska så finns det en bra grupp på facebook också. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Susmus
2019-06-04 16:15
#242

#241 Tack för tips och egna erfarenheter! Då ställer jag mentalt in mig på att få mens. Har BIM idag och låg temp. Nya tag nästa cykel 😊

Sava
2019-06-04 18:11
#243

Jag har börjat tänka på praktiska saker som möblering och var jag har packat ner barnens gamla kläder… Jag har precis haft mens men jag är SÅ redo:-D

Hoppaspåbebis
2019-06-04 18:37
#244

#243, samma här! Börjar tänka på vilka kläder som finns kvar efter sonen, hur det är att kanske få barn i mars… allt sånt!:P Det blir andra försöket den här månaden. ÄL i helgen, början av nästa vecka ungefär…! Tempar inte och tar inga äl-test, tänkte bara ha koll på förändringar runt ÄL och ha sex runt när p-Tracker säger att jag har äl… så får vi se!:D efter den 11e typ börjar väntan på bil igen😬

Annons:
Hoppaspåbebis
2019-06-04 18:38
#245

Nä, väntan på BIM ska det stå förstås!😝

Cocogirl
2019-06-04 21:51
#246

Karlsson365 Tror att hugg är tecken på att det växer är nog rätt possitivt… Men skriv gärna hur det går för dig. Jag har forrfarande bruna flytningar o efter samlag igår fick jag ljusröda/rosa flytningar på pappret o imorse mörkröd fläck "stort som en 5 krona" min kropp beter sig jätte konstigt.

Karlsson369
2019-06-04 22:35
#247

Cocogirl mina test vissar bara en skugga typ nu så tror missfall… Men får se va mvc säger på torsdag 😭

Mara-Bell
2019-06-04 22:47
#248

#246 & #247 Låter inte alls roligt för någon av er 😔 men kan inte låta bli att ändå hoppas för er skull. Ni som tempar, hur mycket påverkas tempen om man går upp och ner för en trappa innan man kollar den? Förstör det själva grejen helt och hållet? Eller kan det fungera ändå? Funderar nämligen på att testa i smyg 🙈

Susmus
2019-06-05 06:28
#249

# Håller tummarna för er #246 och #247! Och alla andra här såklart! Jag fick nu imorse tempökning till 37,5! Hoppet lever! Kanske var en "felmätning" igår morse? Kände mig gravid igår kväll med frossa, illamående, oförklarlig trötthet. Testade negativt på kvällen dock 😏 För tillförlitligast resultat ska man ju ta tempen direkt man öppnar ögonen, men jag har gått upp till toaletten och tagit där. För mig har det funkat, men är ju bara 1:a månaden jag tempat 😊

Susmus
2019-06-05 06:47
#250

Eller så är jag ett bevis på att det inte funkar med tanke på konstig temp sista dagarna… 😂 Men resten av cykeln (innan BIM) har följt "handboken" med tempdipp på ÄL och rejäl temphöjning efter ÄL 😄

Mara-Bell
2019-06-05 07:48
#251

Testade för skojs skull att tempa idag på morgonen (på toan då). Och jag hade 36,4. Vet inte om det är hög eller låg morgontemp, och att börja mitt i en cykel är väl inte då tillförlitligt 🙈 men är lite nyfiken på att se hur det fungerar, så blir det inget denna månaden ska jag nog testa att tempa framöver, så får vi se vad det visar 😉

Annons:
Susmus
2019-06-05 09:47
#252

Spännande # 251! Man fastnar lätt i det och blir lite tempgalen… 🙈 Jag har fortfarande inte fått mens på BIM +1. Är trött, frusen och spänner/svullen i magen. Ingen mensvärk? Om inte mensen dyker upp så testar vi igen lör eller sön morgon 🤗 Testade igår på kvällen - negativt.

em92
2019-06-05 14:24
#253

Hade ÄL i fredags och känner nu ilningar kring äggstockstrakten, men kan ju lika gärna vara inbillning 🤷‍♀️ hur långt efter ÄL börjar ni testa? Har två stycken CB som man kan ta 4 dagar innan förväntad mens, så borde egentligen hålla mig till söndag men vet inte hur jag ska lyckas med det 🙈

Sava
2019-06-05 15:19
#254

Skulle någon vilja förklara lite hur det funkar att tempa? Visar det högre vid ägglossning och graviditet eller vad är normalt? Finns det någon app där man kan föra in resultatet och få en kurva eller hur gör ni?:-)

Susmus
2019-06-05 15:34
#255

Ja jag använder fertility friends app för att registrera temperaturen och få en kurva. Den är gratis, men har en premium variant också med fler finesser om man vill betala. Gratisvarianten funkar mer än väl. Appen går efter dina inmatade temperaturer och beräknar när ÄL var, vad medeltempen är, samt när BIM beräknas bli 🙂 Vid ÄL så dippar oftast tempen något för att dagen EFTER ÄL stiga markant (i minst 3dgr tror jag). Sedan håller sig tempen hög, över en medellinje ända fram till BIM, då tempen sjunker under medellinjen..då brukar mensen komma samma dag eller nån dag senare. Vid graviditet så skiljer det sig på att tempen aldrig sjunker vid BIM. Den fortsätter att vara hög efter BIM pga progesteronet som produceras i kroppen 😃 Därför är jag nojjig när tempen sjönk vid BIM 🙄

Susmus
2019-06-05 15:35
#256

Ja jag använder fertility friends app för att registrera temperaturen och få en kurva. Den är gratis, men har en premium variant också med fler finesser om man vill betala. Gratisvarianten funkar mer än väl. Appen går efter dina inmatade temperaturer och beräknar när ÄL var, vad medeltempen är, samt när BIM beräknas bli 🙂 Vid ÄL så dippar oftast tempen något för att dagen EFTER ÄL stiga markant (i minst 3dgr tror jag). Sedan håller sig tempen hög, över en medellinje ända fram till BIM, då tempen sjunker under medellinjen..då brukar mensen komma samma dag eller nån dag senare. Vid graviditet så skiljer det sig på att tempen aldrig sjunker vid BIM. Den fortsätter att vara hög efter BIM pga progesteronet som produceras i kroppen 😃 Därför är jag nojjig när tempen sjönk vid BIM 🙄

Susmus
2019-06-05 15:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#257

Så här ser min cykel ut. ÄL vid rött lodrätt streck, temphöjning efter ÄL, vågrätt röd linje är "coverline" och dipp under coverline vid BIM. Men dagen efter BIM en temphöj som gör mig lite förbryllad och förhoppningsvisfull…..☺️

NinniH
2019-06-05 16:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#258

Använder också Fertility Friends app, men även Kindara. Fertility Friend kan vara bra till en början innan man får kläm på det här med tempning. 🙂 Det finns för övrigt jättebra information på Fertility Friends hemsida under FAQ, dock på engelska. Med Kindara så får man själv sätta ut när ägglossning skett, därav att FF kan vara en fördel att använda som nybörjare.

Som ovanstående förklarat är tempen låg mellan mens och ägglossning och en del får en dipp innan, medan andra inte får det. Därefter gör det ökande progesteronet vid ägglossning att tempen stiger. Den bör stiga med minst 0.2 grader och fortsätta hålla sig hög fram tills mensen kommer, eller en graviditet sker. Kan visa skillnaden mellan min graviditetskurva med sonen och en icke-gravid kurva. Kurva 1 är gravidkurvan och den andra är en helt vanlig kurva.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Sava
2019-06-05 16:53
#259

Okej, då känner jag att jag har fått lite mer klarhet i det! Just nu har jag feber så det funkar ju inte att börja nu men snart så:-) Förändras tempen vid graviditet också eller bara vid ägglossning?

NinniH
2019-06-05 17:29
#260

#259: Den förändras både vid graviditet och efter ägglossning. 🙂 När ägget släppt stiger progesteronet i kroppen och ger en tempökning. När mensen sen kommer sjunker progesteronet och tempen sjunker. Men vid graviditet sjunker inte progesteronet och tempen fortsätter alltså vara hög.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Sava
2019-06-05 19:20
#261

När febern är borta ska jag prova :-) Hur ligger folk till? Har ni försökt länge? :-)

NinniH
2019-06-05 19:51
#262

Är i min fertila vecka just nu, så får vi se när ägglossning sker. Normalt sett brukar den ske runt dag 16 (dag 13 nu), men med boragon vet jag inte. Det blev ju förskjuten med en vecka förra månaden, så få se. Insåg att vi börjar närma oss 2½ år av försök nu och även om sonen tog 17 månader att få till trodde jag inte att det skulle ta längre tid nu. Nackdelen med att redan ha barn är det faktum att man oftast inte får någon hjälp utan att gå privat.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Hoppaspåbebis
2019-06-05 20:05
#263

#261, vi är inne på andra försöket den här månaden. Jag blir 31 i år, fick en son 2016. Det var oplanerat även om vi inte aktivt förebyggde det, sonen fick vi efter 1 år utan skydd eller försök, försökte undvika fertila dagar bara. Jag vet inte alls om det kommer ta lång tid den här gången men jag är inställd på det. Jag lever iaf sundare nu, innan jag blev oplanerat gravid med sonen rökte jag ca 1 paket cigaretter om dagen och hade gjort i 10 år. Rökning försämrar ju chanserna. Jag slutade tvärt så fort jag plussade med sonen och har inte rökt sen dess så där är ju förutsättningarna iaf bättre för att bli gravid iaf, tänker jag. Jag är också inne i min fertila vecka nu, har inte koll på BIM men den är nog runt helgen eller tidigt nästa vecka. Jag läste att ni börjar den här månaden va? #262, vad tufft att vänta och längta så länge som ni gjort. Hoppas det tar den här månaden! Vad är borago?:)

Sava
2019-06-05 20:32
#264

Jag håller tummarna för er alla! Ja, jag hade mens för bara ett par dagar sen. Det känns som lång tid till ägglossning! Jag har inte riktigt koll på min cykel heller men jag försöker använda en app för att hålla koll på mensen.

Hoppaspåbebis
2019-06-05 20:40
#265

Ja, samma här. Jag har p-tracker. Förra månaden skulle min cykel vara 30 dagar men visade sig vara 27.. Vi fick bara till det när p-tracker visade på ÄL och dagen efter så det kan hända att vi missade den helt därför.. Den här månaden står det att cykeln är 28 dagar men då den varit 27 tre månader i rad (30 och 33 två månader innan) så chansar jag och tänker att den kanske blir runt 27 nu istället.. svårt att veta. Men tänkte att jag ska försöka vara uppmärksam på kroppen runt när appen visar ÄL och se om vi prickar in det den här månaden och om det isf också går vägen.. håller med dig om att det är en lång väntan efter mens. Och även efter äl🙄

Annons:
NinniH
2019-06-05 20:53
#266

#263: Tack. 🙂 Borago är ett kosttillskott som ska vara bra för huden och även hormonbalansen. Jag tar det från mens och sen till några dagar innan ägglossning. Det minskade min PMS förra månaden, så effekt hade den i alla fall.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Hoppaspåbebis
2019-06-05 20:56
#267

#266, åh ok, spännande! Får läsa om det!:)

Mara-Bell
2019-06-06 09:55
#268

Hmm… blodstrimmiga flytningar idag. Kan bero på vad som helst. Antingen har jag ägglossning senare än beräknat, eller så har jag haft det tidigare än beräknat, så det är en nidblödning (hoppas såklart på det)😉 Men det kan lika gärna vara en vanlig meningslös mellanblödning, vi får se om det kommer mer under dagen.

Susmus
2019-06-06 11:09
#269

#268 Hoppas på nidblödning! 😀 Idag har alla mina gravidsymtom försvunnit helt och hade rosastrimmig flytning när jag kände på tappen….så ställer in mig på att vänta på mens nu :( Är på BIM +2.

Karlsson369
2019-06-06 21:03
#270

Min mens är 7 dagar sen hade pos på grav test innan när mensen va beräknad men nu är dom neg eller en skugga bara och har varit så sen i måndags…. Väntar på att missfallet ska komma igång eftersom jag inte plussar längre och är väldigt ledsen just nu… Är det någon som vet hur allt blir efter missfall? Hur lång tid tig det innan eran cykel va okey igen eller blev gravida igen?

Sava
2019-06-06 21:45
#271

Vad tråkigt, jag beklagar verkligen:-( För min del var mensen som vanligt efteråt och jag fick tips om att vänta två cykler för att kroppen skulle hinna återhämta sig. Jag fick missfallet i februari och jag blev gravid på midsommar samma år.

Sava
2019-06-06 21:45
#272

Vad tråkigt, jag beklagar verkligen:-( För min del var mensen som vanligt efteråt och jag fick tips om att vänta två cykler för att kroppen skulle hinna återhämta sig. Jag fick missfallet i februari och jag blev gravid på midsommar samma år.

Annons:
Hoppaspåbebis
2019-06-06 22:00
#273

#269, vad tråkigt. Hoppas att det inte var mensen och att det inte kom något er idag..! #270, usch, förstår att du känner dig ledsen💔

Hoppaspåbebis
2019-06-06 22:00
#274

#269, vad tråkigt. Hoppas att det inte var mensen och att det inte kom något er idag..! #270, usch, förstår att du känner dig ledsen💔

Mara-Bell
2019-06-07 00:10
#275

#269 Hur har det gått idag? Har mensen kommit? Eller går det fortfarande att hoppas? #270 Verkligen tråkigt att höra 😢 Jag hoppas du börjar blöda snart, så ni kan få gå vidare i era försök.

Karlsson369
2019-06-07 00:21
#276

#275 Ska ringa mvc idag och se om jag kan få en tid för prover och hjälp om det inte kommer ut innan helgen är slut. Känns som om min kropp försöker stöta ut det men det går inte så bra utan tar bara på mina krafter så jag är sjukt trött hela tiden. Vill gärna få det överstökat med så jag kan slippa känna så här och gå vidare 😣

Sava
2019-06-07 06:53
#277

Det är jobbigt, både fysiskt och mentalt. Ring och be om hjälp om det inte kommer igång. För min del var det lite trassligt, allt kom inte ut, jag fick tabletter som skulle hjälpa till på traven men jag plussade nog i två veckor efteråt också. I samband med detta trodde de på utomkvedshavandeskap, de såg någonting på ultraljudet men visste inte riktigt vad. Men till slut, efter många besök så fick jag minus på testet. Fem månader efter missfallet plussade jag igen, den gången med min fantastiskt underbara dotter. Det låter kanske konstigt men jag är glad att det blev som det blev, hade jag inte fått missfallet hade min dotter inte varit just hon. Och inte sonen heller. Det känns svårt att tänka så nu, det vet jag, men det kommer en dag då ni förhoppningsvis också kan tänka så❤️

Susmus
2019-06-07 07:51
#278

#Marabell och #Hoppaspåbebis: Imorse kom mensen. Laddar om nu. Känns sådär att ha kännt mig sååå gravid och så var det falskt alarm 🤥🙈 Nästa cykel tar jag symtomen med en nypa salt och går enbart efter försenad mens tror jag 🤭 Hoppas allt går bra #Karlsson369! 💜

Sava
2019-06-07 10:27
#279

Jag beklagar:-( Hoppas verkligen att det går nästa gång!

Annons:
eklundisch
2019-06-07 11:55
#280

Ska ha mens på söndag. Ska bli spännande att se 👀 Jag mår så sjukt illa och känner för att bryta ihop här och nu. Återstår att se vad anledningen är: gravid eller kass dag 😂👍🏻

Hoppaspåbebis
2019-06-07 12:16
#281

#Susmus, känner såväl igen det där med att vara nästan säker men så kommer mensen. Har också tänkt att jag ska strunta i sådana tankar och inbillade tecken till nästa gång men de dyker upp ändå…😝 hoppas du lyckas bättre med din nypa salt😁 #280, vad spännande!!

Sava
2019-06-07 13:24
#282

Som jag skrivit innan tycker jag att tiden går så sjukt långsamt, ägglossning beräknad om en och en halv vecka… Jag litar dock inte riktigt på det, känns lite väl långt fram. Hur ser era cykler ut? Min ör inte riktigt att räkna med tyvärr så vi för väl se om vi lyckas pricka in det:-D Jag hade blivit överlycklig om det tar sig på första försöket… Vad blir det då? Mars typ:-D Dottern blev till på midsommar, det kanske blir så igen, vem vet:-D Men jag räknar inte med att det tar sig så fort, hade dock varit skönt att inte vara gravid över sommaren. Been there, done that, och det var ingen lek i värmen (då hade jag ju visserligen en ettåring att ta hand om också):-p

Mara-Bell
2019-06-07 14:19
#283

Inget mer blod i flytningarna igår, men idag var det där igen, men bara på förmiddagen…skumt…🤔

eklundisch
2019-06-07 17:18
#284

#281 Ja 🙈 Ska ta test imorgonbitti

Anonym
Anonym
2019-06-07 17:29
#285

Enligt min beräkning så är BIM imorgon  men idag kom mensen med en rasande fart. 😕 Så har försök 13 också gått i stöpet. Orkar snart inte längre… Hade hoppats på att få svar på fertilitetsmottagningen men de sa bara att chanserna var stora att vi skulle lyckas på egen hand… Men med över ett års misslyckade försök så känns ju inte chansen direkt stor… Är så less just nu. 💔

Karlsson369
2019-06-07 17:40
#286

Mara-Bell hoppas det är ägget som kanske har fäst sig som har med blödningarna att göra!

Annons:
Mara-Bell
2019-06-07 17:50
#287

#284 Jag håller verkligen tummarna för att du får ett plus 😊

eklundisch
2019-06-07 18:36
#288

#287 tack 🌸

Susmus
2019-06-07 19:17
#289

Håller tummarna för alla! 🙋✊

Susmus
2019-06-07 19:17
#290

Håller tummarna för alla! 🙋✊

Sava
2019-06-08 07:06
#291

Min vanliga mensapp visar ägglossning den 19/6 men det kändes jättekonstigt så jag tig hem en annan app som visar ägglossning den 10/6. Alltså fertil nu:-D Jag tror att den vanliga appen räknar något slags genomsnitt men eftersom jag glömt fylla i vissa månader har det ju blivit lite oregelbundet. Hoppas att den nya appen stämmer och att morgonmyset tog sig:-D

Sava
2019-06-08 07:09
#292

Och en tredje app visar ägglossning den 12/6. Jag tror mer på de två nya nu och räknar med fertila dagar nu, wiii:-D

Hoppaspåbebis
2019-06-08 08:47
#293

Anonym, vad tråkigt att mensen kom, förstår att du blir besviken:( Sava, vad bra att kolla olika appar! Vilken var den första du använde, den som sa 19e? Och vilka var de andra två?:)

Annons:
eklundisch
2019-06-08 09:38
#294

Tog test imorse. Negativt 😔 Med dottern plussade jag inte förrän seeeent efter BIM (åt hormoner i 10 år och hade inte koll på min cykel, hann inte få mens utan prickade in på första försöket) och vid blodprov hade jag svaga halter av hormonet så antar jag är en låghormonare… Men hade hoppats på bättre resultat. Får väl se om mensen kommer imorgon eller om jag får gå i ovisshet ett tag till 🙄

Sava
2019-06-08 10:35
#295

#293, den första jag hade installerad sedan tidigare heter ”P tracker” och de två jag provade ta hem imorse heter ”Life” och ”Flo menskoll”. Flo är gratis första månaden men sen kostar den kring 500-600 kronor per år så jag plockade bort den😂🙈Jag har kvar ”P tracker” eftersom mins gamla cyklar finns registrerade där men jag kommer börja använda ”Life” nu:-)

Hoppaspåbebis
2019-06-08 11:36
#296

Sava, ok!:) jag skaffade life och Dot nu, båda visar att jag har ÄL den 10e medan p Tracker visar 11e.. två av apparna tyckte att jag hade fertil dag igår också men det tyckte inte Dot. Igårkväll hade vi iaf sex, det är 3 dagar innan två av aporna tycker att jag kanske har ÄL.. idag vet jag inte om det finns tid riktigt hehe. Men kanske imorgon eller på måndag då.. min ÄL verkar infalla när min sambo har extra långa heldagar på jobbet.. så typiskt😝

Hoppaspåbebis
2019-06-08 11:44
#297

Cykeldag 12 idag iaf av (troligtvis) 27..!

Sava
2019-06-08 12:24
#298

Hur ofta bör man ha sex under den fertila perioden? Är det varannan dag? Och hur länge överlever spermierna?

Hoppaspåbebis
2019-06-08 12:32
#299

Jag har läst att de kan klara sig upp till 5 dagar i väntan på ägget.. på 1177 står det att det är störst chans att bli gravid om man har sex från 3 dagar innan ÄL till en eller två dagar efter. Jag har också läst det du skriver om varannan dag..

[Ellenpellen]
2019-06-08 16:45
#300

Till er här ovanför som följer ÄL med app. Jag har använt mig av FLO som inte kostar nånting (om man vill ha utökat som det kostar pengar) jag litar inte på en app ska visa 100% när ÄL är, så jag körde med clearblue advanced digital ÄL test och stämde precis, enligt FLO hade jag ÄL den 27/5 och fick Maximal fertil på CB den 27. Så den appen skulle jag rekommendera, men det gäller ju att man har koll på exakt hur sin cykel är. Min är alltid 31 Dagar. Har BIM på på onsdag 12/6, så ska vänta med att ta test tills jag passerat det eller om mensen hinner före🙄

Annons:
Hoppaspåbebis
2019-06-08 17:10
#301

#300, tack för tipset, det ska jag kolla upp! Vad spänd väntan det måste vara för er nu. Håller tummarna för er!

Hoppaspåbebis
2019-06-08 17:44
#302

Jag fyllde i från januari 2018 och Flo visar på ÄL imorgon…! Spännande!

Sava
2019-06-08 17:56
#303

När jag laddade hem Flo kom det fram en text där det stod att det skulle börja kosta pengar efter en månad men det gör det inte då? Det var kanske en provmånad gratis först?

[Ellenpellen]
2019-06-08 18:21
#304

#302 hoppas det blir bebis! #303 När jag laddade ner flo i mars så fick jag bara upp förfrågan om jag ville testa på flo premium, men tryckte bort det och har inte betalat något :) så troligtvis är det de erbjudande du sett

[Ellenpellen]
2019-06-08 18:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#305

Detta är vad Flo premium kostar, men standard flo kostar inget😊

Sava
2019-06-08 18:35
#306

Vad bra, då kanske jag vågar mig på att ladda hem den igen:-p

Hoppaspåbebis
2019-06-08 21:34
#307

Någon av er här som har koll på livmodertappen inför ägglossning och hur den ska kännas? Läst att den ska kännas mjuka som läppar snarare än hård som en nästipp inför ägglossning eller var det under ägglossning?

Annons:
Sava
2019-06-08 21:45
#308

Det vet jag inte tyvärr… Jag minns en massa snack om tappen inför förlossningen bara men jag har inte hört något om ägglossningen…

Hoppaspåbebis
2019-06-08 21:52
#309

Ja, inför förlossningen är det massa med den ja..😝 En fråga till er som tempar eller håller koll med stickor och samtidigt är lyhörda för andra symtom; märker ni av tex större sexsug runt ÄL?

[Ellenpellen]
2019-06-08 23:37
#310

#309 jag märker stor skillnad på sexlusten innan och under ÄL

em92
2019-06-09 09:13
#311

Jag tog ett test igår som visade ett så svagt streck att det känns som att det lika gärna kan ha varit ett spökstreck. Nu har jag inga mer test och de jag beställt kommer förmodligen inte förrän tisdag så får nog vänta tills onsdag med att testa igen… men det kanske är lika bra, onsdag är BIM -2 😊

eklundisch
2019-06-09 11:22
#312

Och jag inväntar mensen 😩 har ett CB-test kvar, där man ser veckorna, men det vill jag spara så köpte Apotekets egna (mycket billigare). Så kommer inte mensen idag tar jag den imorgonbitti.. Igårkväll hade jag starka stickningar i livmodern dock, inget jag brukar få innan mens 🤔 Och idag "mensvärk" så får se vad som händer..

em92
2019-06-09 12:32
#313

Jag har också haft stickningar! Men vill inte hoppas på något ifall jag inbillar mig allt 😅

Sava
2019-06-09 12:36
#314

Håller tummarna för er! Jag har preppat nu med ett tiopack test, är mitt i fertila perioden nu och ligger knockad av feber och hosta… Kul! Blir nog ingen produktion den här månaden:-(

Annons:
eklundisch
2019-06-09 13:27
#315

#313 #314 Jag hoppas inte heller riktigt 😅 Eller lite hopp finns.. Men.. Är ändå beredd på mens

Susmus
2019-06-09 20:39
#316

Vad tråkigt #314. Man känner alltid lite oro att man ska hinna få till det kring ÄL.. #315 Spännande! Hoppas den inte kommer så du får testa imorgon 🙂 #309, nja ingen större skillnad tror jag…Men har inte funderat närmare på det riktigt 😊

Karlsson369
2019-06-09 20:43
#317

Trodde jag skulle få missfall för mitt streck försvann men nu efter några dagar så är den tillbaka! Hur ska jag tolka det 😱

Karlsson369
2019-06-09 20:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#318

Syns mer i verkligheten 😱

Mara-Bell
2019-06-10 07:25
#319

#318 Hoppas det håller i sig 😊 Missade tempning i lördags och söndags då vi var i husvagnen. Idag när jag tempade hade jag bara 36,1, mot tidigare 36,4-36,5, är det vanligt att tempen sjunker så? Eller har jag kanske gjort något fel? 🤔 BIM -7.

em92
2019-06-10 07:32
#320

#319 för mig kan tempen vara låg enstaka dagar lite när som helst. Igår hade jag tex 36,06 och idag 36,57 på BIM -4 😊

Karlsson369
2019-06-10 08:15
#321

Men betyder det att det inte är missfall eller vadå? 😣 känner mig så förvirrad just nu 😣 kan det finnas en chans att det är en bebis eller ska jag inte hoppas på något och förvänta mig det värsta?

Annons:
Sava
2019-06-10 08:23
#322

#321, jag vet att det är svårt att inte tänka på det och försöka få tiden att gå men tyvärr kan du ju inte göra något mer än att avvakta och se. Jag håller verkligen tummarna för att det är positivt! Ta ett digitalt test kanske?

Mara-Bell
2019-06-10 09:24
#323

#321 Hmm… ja lite skumt är det. Jag hoppas fortfarande på att det är något, men för din egen skull är det kanske bättre att ställa in dug på missfall, och ta ett digitalt test om några dagar. Själv tycker jag det är enklare att ställa in sig på det negativa, för skulle det bli positivt blir man dubbelt så glad 😊 ställer man in sig på det positiva blir man så väldigt ledsen om det visar sig vara negativt 😔

Susmus
2019-06-10 10:06
#324

#319 Kanske en implantationsdipp? 🙂 #321 Håller tummarna! Måste vara jobbigt att inte veta.

Karlsson369
2019-06-10 11:53
#325

324 vad är det 😮 har aldrig hört det innan 😮

Mara-Bell
2019-06-10 12:16
#326

#324 Jag vet inte heller vad det är 😆

Susmus
2019-06-10 14:42
#327

Jag är ingen expert alls, men har läst att vissa kan få en implantationsdipp när ägget fäster i livmodern, alltså omkring äl+7. En tempsänkning som åtföljs av en temphöjning dagen därpå 🙂 Håller tummarna det är en sån! 😃 Men inte alla gravida får en sån, och man kan även ha dippar i temp som ogravid också 😊 Jag hade en dipp ÄL +5, men var ej preggo 🙄

Mara-Bell
2019-06-10 16:20
#328

Oavsett vilket är det roligt att testa något nytt 😊 om jag är duktig och fortsätter, så kan det vara intressant att se skillnaden den månad man väl blir gravid 😊

Annons:
eklundisch
2019-06-10 18:03
#329

Åkte till Prag imorse. Mått så otroligt dåligt sen jag kom hit. Ett brutalt illamående, kan inte äta annat än salta chips för tillfället, en hemsk huvudvärk (som efter 11 timmar börjar gå över nu) och yrsel på det. Enda som hjälpt mot illamåendet är att röra på mig, att flyga och åka bil gjorde allt värre. Tog test imorse. Negativt. Men ingen mens eller ens spår av mens. Nada. Naaaaada. Hade BIM igår..

[Ellenpellen]
2019-06-10 20:46
#330

Idag kom en molande värk i nedre delen av magen (likt mensvärk) är inställd på att jag inte är gravid, just för att jag vill inte bli besviken nå mer när mensen kommer varje gång. Är på BIM -2. Det som skiljer sig den här gången är att jag alltid annars har mensvärk flera flera dagar innan mensen, som gör så ont att jag måste ligga med vetekudde, men denna värk är mildare. Aldrig varit gravid innan så vet inte hur det ”kan” kännas.

Susmus
2019-06-10 21:21
#331

Låter som misstänkta symtom #329? Blir det nytt test imorgon? #330, jag har varit gravid 1 ggr förr men var inte så uppmärksam på symtom då. Det jag iaf kommer ihåg (symtom innan BIM) är ömma bröst och en oförklarlig kvällströtthet… 🤗 Håller tummarna för dig!

eklundisch
2019-06-11 09:32
#332

#331 Kommer hem från Prag imorgon. Så är det ingen mens som kommit så blir det test på torsdagsmorgonen 🙈

Rydén91
2019-06-14 14:04
#333

Förskylning nu ngn vecka öronen hör ja knappt på sen fick ha pos ÄL för 2 dagar sedan. Vart lite små öm i brödrvårtorna lite till och från

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: