Annons:
Etiketthälsa
Läst 1905 ggr
cissi_1993
2019-04-13 04:22

hur länge jobbade ni?

Hej på er, 

jag undrar hur länge jobbade ni?

jag jobbar bara 60% men det är natt och jag börjar känna att graviditeten tar ut sin rätt nu. Jag jobbar som receptionist så någon måste ju stå i repen och jag tycker att min chef har varit lite seg med att söka en ersättare till mig så nu står jag här och senast om 2 veckor går jag hem och han som skulle ta över mitt jobb har fått ett annat jobb. detta innebär att min förhoppning om att få gå redan om en vecka troligen gick i kras. Han som skulle ta över gick för en vecka sen och vi har inte börjat upplärning av någon ny (bara det kan ta 5-6 pass)och eftersom att dom både bör gå dag och natt så tar det typ 2 veckor.

Jag har dessutom sagt i 3 månader att vi borde lägga ut en annons då vi oftast inte träffar rätt på första försöket och jag kunde ju ha stött på komplikationer som gjort att jag inte kunnat jobba såhär länge. Annonsen har nu legat ute i 4 veckor och som sagt ingen vikarie.

Annons:
Maria
2019-04-13 07:23
#1

Jag jobbade i affär och det var allt från plocka upp varor som anlände till att stå i kassan.

Jag jobbade till en fredag och på tisdag därefter så föddes sonen. Jag hade hoppats på att gå över tiden någon vecka för att få en vecka "ledigt" hemma men det blev bara måndagen😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

blorp
2019-04-13 09:00
#2

Jag jobbade heltid till runt 5e månaden med den första och fick sen fruktansvärd foglossning, var sjukskriven i 3 veckor för att sen gå tillbaka och köra halvtid. Fick full graviditetspenning då jag har ganska fysiskt jobb så gick två månader innan BF. Är nu i vecka 26 med andra och fick foglossning redan i vecka 6, försökte jobba halvtid i någon månad men det funkade verkligen inte så har vart hemma sen dess. Börjar bli lite långtråkigt att bara ligga hemma…

oh-la
2019-04-13 09:22
#3