Annons:
Etiketthälsa
Läst 1905 ggr
cissi_1993
2019-04-13 04:22

hur länge jobbade ni?

Hej på er, 

jag undrar hur länge jobbade ni?

jag jobbar bara 60% men det är natt och jag börjar känna att graviditeten tar ut sin rätt nu. Jag jobbar som receptionist så någon måste ju stå i repen och jag tycker att min chef har varit lite seg med att söka en ersättare till mig så nu står jag här och senast om 2 veckor går jag hem och han som skulle ta över mitt jobb har fått ett annat jobb. detta innebär att min förhoppning om att få gå redan om en vecka troligen gick i kras. Han som skulle ta över gick för en vecka sen och vi har inte börjat upplärning av någon ny (bara det kan ta 5-6 pass)och eftersom att dom både bör gå dag och natt så tar det typ 2 veckor.

Jag har dessutom sagt i 3 månader att vi borde lägga ut en annons då vi oftast inte träffar rätt på första försöket och jag kunde ju ha stött på komplikationer som gjort att jag inte kunnat jobba såhär länge. Annonsen har nu legat ute i 4 veckor och som sagt ingen vikarie.

Annons:
Maria
2019-04-13 07:23
#1

Jag jobbade i affär och det var allt från plocka upp varor som anlände till att stå i kassan.

Jag jobbade till en fredag och på tisdag därefter så föddes sonen. Jag hade hoppats på att gå över tiden någon vecka för att få en vecka "ledigt" hemma men det blev bara måndagen😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

blorp
2019-04-13 09:00
#2

Jag jobbade heltid till runt 5e månaden med den första och fick sen fruktansvärd foglossning, var sjukskriven i 3 veckor för att sen gå tillbaka och köra halvtid. Fick full graviditetspenning då jag har ganska fysiskt jobb så gick två månader innan BF. Är nu i vecka 26 med andra och fick foglossning redan i vecka 6, försökte jobba halvtid i någon månad men det funkade verkligen inte så har vart hemma sen dess. Börjar bli lite långtråkigt att bara ligga hemma…

oh-la
2019-04-13 09:22
#3

Jag jobbade med första till v 35, sedan gick jag på semester. Då jobbade jag skift, natt och dagpass uniformerade på tullverket, så jag var ute mycket, klättrade på lastbilsflak och stötte på lite allt möjligt. Sista veckorna innan jag gick hem anpassade man mitt schema så jag fick förskjuta pass där jag aldrig hade senare pass än 12 på natten. Otroligt skönt, och väldigt tillmötesgående arbetsgivare som verkligen gjorde allt för att jag skulle kunna jobba så länge som möjligt. Nu andra gången sitter jag i inre tjänst så då kunde jag jobba längre, till v38. Jag har ju tack och lov mått bra in i det sista nästan.

Cilla89a
2019-04-13 10:37
#4

Jag jobbade till vecka 32. Kände större delen av graviditeten att jag inte ville jobba, utan bara få vara i fred. Mådde hur bra som helst och har ett kontorsjobb, men jag stod bara inte ut. Så jag tog tjänstledigt. Trodde typ att jag inte trivdes på jobbet och funderade på att sluta, men Nora är 9 mån nu och jag jobbar 60% sedan en tid och trivs som vanligt igen :) Så det var nog bara graviditetshormoner som spökade ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Madde
2019-04-13 13:50
#5

Första graviditeten var jag sjukskriven i 4,5 månad då gick jag över med 17 dagar totalt efter igångsättningen. Blev kejsarsnitt efter tre dagar. Andra graviditeten jobbade jag till dagen innan förlossningen och då gick jag 11 dagar över tiden och ett planerat kejsarsnitt. Så helt skilda graviditeter.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

jackiejohn
2019-04-13 15:42
#6

Första graviditeten jobbade jag fram tills hon föddes hade två arbetspass kvar innan jag skulle gå på havandeskapspenning men inget hanns med då hon förlöstes med akutsnitt v 31+1 med misstänkt påbörjad moderkaksavlossning. Andra graviditeten blev jag sjukskriven i v 19 pga svår smärta i högra sidan av magen vid fysisk ansträngning samt mycket och regelbundna sammandragningar. Tredje graviditeten blev jag sjukskriven i v 22 (är i v 24 nu) har två veckors sjukskrivning kvar men läkaren och sjukgymnasten tror det blir tiden ut då jag denna gången blev sjukskriven pga svår foglossning så hankar mig fram med bälte och kryckor… Mitt bäcken har enligt sjukgymnasten inte gått tillbaka i rätt läge efter graviditet nr 2 därav denna förlamande smärta denna gången.

Annons:
Surpan
2019-04-13 20:21
#7

Om du har meddelat din ledighet i tid och fått den beviljad så kan inte din ledighet påverkas av att ni inte har en vikarie, det får ju din chef lösa. Du går ju hem när du går av en anledning, du har beslutat att det är vad som är bäst för dig. Prata med din chef och se till att du får gå när det var planerat. Ta hand om dig. För att svara på frågan så gick jag tre veckor innan BF med bägge barn. I praktiken innebar det sedan att jag var ledig tre veckor första gången och en vecka andra gången.

/Surpan

Sarah
2019-04-13 21:00
#8

Första, sjukskriven några månader innan. Andra jobbade jag in i kaklet med. Hon föddes på en måndag och jag jobbade fredagen innan.

cissi_1993
2019-04-14 02:48
#9

nej på 2 veckor så går jag oavsett om jag fått en vikarie eller inte det kommer bara bli väldigt tunga veckor känner jag och hade väll önskat att det åtminstone fanns en plan.

[Devya]
2019-04-14 08:53
#10

Jag jobbade som städare (väldigt tungt och fysiskt jobb med tunga maskiner där man måste bokstavligen gå ner på knäna varje gång för att laga i ordning maskinerna…) Jag arbetade tills jag nästan var 7 månader gravid tills de upptäckte att de hade gjort ett stort misstag. Jag skulle varit tvungen att sluta då jag var 6 månader in. =P Det är lag på det här där jag bor.

Jag skulle dock kunnat jobba längre än så kände jag.

Livingthelife
2019-04-14 15:33
#11

Jag ville jobba fram till jul 2018. Men fick arbetsförbud från 24 nov, men gick hem början på okt pga foglossning. Hade bf 23 jan i år, men tösen kom 1 feb :)

[Kijsen]
2019-04-15 08:39
#12

Gick hem två månader innan bf pga tungt jobb :) så jag fick graviditetspenning de månaderna.

cissi_1993
2019-04-15 14:47
#13

jag ringde och skulle kolla hur det fick för dom idag igen och när min chef sa dåligt började jag storgråta så vi kom överens om att det bara blir denna vecka och jag började storgråta igen av tacksamhet trodde inte jag var såhär trött men uppenbarligen är det på tiden att jag går hem.

Annons:
mollyt
2019-04-15 19:23
#14

#13 skönt att det löste sig bra!

Upp till toppen
Annons: