Annons:
Etikettförlossningen
Läst 1841 ggr
[Urfokus94]
4/11/19, 1:24 AM

Vecka 40 förlossningen?slempropp

Slemproppen har gått antar jag i förrigår kom blodblandat slem Sedan har det i två dagar nu kommit blodblandat slem mörkrött och ljusare rosa, har vart klarare rött men inte bara rent blod Fått mer intensiva smärtor men dem kommer o går.. både i livmoder och underliv. Undrar när bebis kommer är vecka 40+ Så länge man inte har några extrema smärtor är det ingen idé att besöka förlossningsavdelningen antar jag? Det är vad jag fått höra

Annons:
Sarah
4/11/19, 8:35 AM
#1

Kommer nog snart :) ring förlossningen när du får regelbundna smärtor, om inte ngt oförutsett händer :)

Livingthelife
4/11/19, 2:04 PM
#2

Inte bara extrema smärtor. 3 värkar på 10 min och blödning så kan du även ringa. Sen kan du alltid ringa fl och rådfråga :) Jag fick en liten blödning när mina värkar började vid 2.30 på natten, ringde och rådfrågade. Vid 5.20 fick jag 4 värkar som låg på 2,5 min mellan. Fick komma in på undersökning och blev kvar, samma kväll kom hon :)

[Urfokus94]
4/12/19, 9:48 AM
#3

Kom Mycket av slemproppen imorse nu på toaletten men fortsätter o lossna går ganska segt detta Vet samtidigt inte om jag uppskattar det lite då jag får mer tid o förbereda mig, men börjar kännas som kroppen börjar ge sig för att föda snart lite som när man vet man ska ha mens utan att ha koll på sin kalender

Upp till toppen
Annons: