Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 921 ggr
Ellaann
4/10/19, 4:50 PM

NT

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Jag undrar lite över min nrural cycles kurva som dom säger ska hålla en jämn kurva men som ni kan se är min absolut INTE det. Mensen är kanske ca 3 dagar sen. Hur skulle ni tolka detta?

Annons:
Svart ängel
4/10/19, 7:27 PM
#1

Jag tycker det ser ut som du inte haft ägglossning denna cykel, eller har jag fel? Min temp går alltid upp långt över mittenlinjen när jag ägglossat och håller sig då hög fram till det är dags för mens då den sjunker igen. Är man gravid ska tempen fortsatt hålla sig hög.

Ellaann
4/10/19, 7:40 PM
#2

Jo haft positiva ägglossningstest i början där runt cykeldag 20. #svart ängel

Svart ängel
4/10/19, 9:10 PM
#3

Hm okej, ja då har du säkert haft ägglossning. Dock så visar ju ÄL-test bara att en LH-ökning skett och är inget säkert tecken på att man verkligen haft ägglossning. ÄL-test kan ju vara lite lurigt på så vis. Tempar du ungefär samma tid varje morgon och innan du snoozar eller kliver upp?

Ellaann
4/10/19, 9:27 PM
#4

Jaså? Men ökningen av LH hormon ska väl indikera att ett ägg faktiskt lossnat eller är påväg att lossna? Jag tempar direkt när jag vaknar ungefär samma tid varje dag kan skilja 30 min kanske.

Svart ängel
4/10/19, 10:29 PM
#5

Äl-test känner av att LH har ökat, vilket är det hormon som signalerar till kroppen att det är dags att släppa ett ägg. Men trots att LH ökar och du får positivt äl-test så är det inte säkert att ett ägg släpper. Det är såna cykler som ägglossningen uteblir och det är helt normalt att ett par cykler per år har utebliven ägglossningen.

Ellaann
4/11/19, 5:20 AM
#6

Ah okej det va mer än jag visste :) Idag har tempen skjutit från 36,51 till 36,83

Annons:
messypanda
4/11/19, 8:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag hade en cykel som varade i 49 dagar. (Har normalt 34-38 dagar) den såg ut enligt bifogad bild. (Dvs oregelbunden) Ta alltid temperaturen det första du gör på morgonen. Och ungefär vid samma tid. jag tog mellan 6.25-7 (8 under helgen) beroende på när klockan ringde.

Ellaann
4/11/19, 9:57 AM
#8

#7 tar alltid ca samma tid varje dag :) Min cykel brukar vara 30-32 dagar och nu är det 36 dagar.

Ellaann
4/11/19, 11:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Tog nyss ett test och detta visade sig med CL som man kan ta 6 dagar innan misssd mens

Svart ängel
4/11/19, 5:21 PM
#10

Grattis!

Upp till toppen
Annons: