Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 4288 ggr
Svart ängel
4/9/19, 10:58 PM

Mens 1 dag?? Vad händer?

Jag hade BIM i torsdags, tog då ett gravtest som visade negativt. På fredagen kom mensen med besked, blödde ganska rikligt och fick byta tampong varannan timme. Dagen efter var mensen praktiskt taget som bortblåst, och följande dagar hade jag pyttelite blödning, så lite att det hade räckt med trosskydd. Min mens brukar normalt räcka 5 dagar och då blöder jag ganska rikligt de 3 första. Jag och min man försöker bli gravida sedan 1 år tillbaka. Blev gravid i slutet av sommaren 2018 men råkade tyvärr ut för en MA och vi har försökt att bli gravida igen sedan dess utan lycka. Tog ännu ett gravtest igår då mensen var så kort och konstig men fortfarande negativt. Är det någon som haft likadant med sin mens? Alltså att den plötsligt blivit superkort, typ 1 dag? Blir orolig att något är fel! Är 38 år gammal.

Annons:
RoxannaS
4/10/19, 9:18 AM
#1

Ingen erfarenhet av din situation. Men har ni varit in och kollat via gyn att allt ser bra ut?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Devya]
4/10/19, 9:37 AM
#2

Samma hände mig en gång och inget var fel i mitt fall åtminstone. Oo

Svart ängel
4/10/19, 2:19 PM
#3

RoxannaS: Nej, ville först höra om någon annan varit med om samma eller nåt liknande. Min mens har aldrig någonsin krånglat, jag brukar veta precis när den ska komma och hur länge den varar och därför blev jag fundersam nu.

Svart ängel
4/10/19, 2:23 PM
#4

Devya: Skönt att höra! Då är det kanske inget att oroa sig för. Jag känner ju stress över att barnalstrandet inte tar sig, klockan tickar och jag blir ju inte yngre. Börjar tänka att klimakteriet är på intågande i förtid nu när det blev så här 😭

[Devya]
4/10/19, 2:32 PM
#5

#4 Jag tror inte att du behöver oroa dig. Jag var 32 år då det hände mig att min mens bara varade en dag och det har aldrigt hänt tidigare. Under den perioden försökte vi också få barn! Kanske det har något att göra med underliggande? :)

Jag började också spekulera över om jag kanske började gå in i klimakteriet, haha.  Man blir så nojjig! Jag gick även till läkaren för att kolla mina värden så att jag inte höll på att gå in i klimakteriet som jag misstänkte. Allt var dock i sin ordning!

Vi försökte  i 13-14 månader innan det tog sig för oss och nu har vi en 4 månad gammal liten bebis. Så jag var nojjig helt i onödan.

Svart ängel
4/10/19, 3:47 PM
#6

Devya: Ååååh, grattis till bebisen! Härligt att höra att det gick bra för er! :) Tack för dina svar, jag känner mig inte lika nojig längre.

Annons:
Sarafiaklara
4/10/19, 3:59 PM
#7

När jag blev över 30 började min mens bli kortare och kortare (är 35 nu). Jag blev också nojig men när jag googlade lite så fick jag uppfattningen att mensen ofta blir kraftigare igen innan klimakteriet. Vet inte om det stämmer men enligt min gyn har jag bra med ägg kvar så det var inte klimakteriet som gjort att min mens blivit kortare. Kan ju vara värt att bara be gyn om en koll, man rekomenderas väl att söka hjälp snabbare om man är över 35 och inte blir gravid (det är säkert inget fel men det är ju värt att ta den hjälp som erbjuds om man är orolig).

Svart ängel
4/10/19, 7:18 PM
#8

Okej, skönt att veta att mensens beteende inte behöver hänga ihop med fertilitet. Vi har anmält oss till utredning då vi försökt få barn i ett år nu, men utredningen kommer inte igång förrän i augusti.

Upp till toppen
Annons: