Annons:
Etikettförlossningen
Läst 2034 ggr
Rwawr
2019-04-08 15:29

Hinnsvepning

Ni som gjort hinnsvepning, hur gick det och hur lång tid tog det innan bebis kom? 😊 Själv aldrig gjort, men ska få göra i slutet på maj i hopp om att slippa gå över allt för länge.

Annons:
oh-la
2019-04-08 15:35
#1

Fick hinnsvepning nu med lillebror när vi gått över tiden en vecka. På mig hjälpte det inte ett smack. Han höll sig inne i en vecka till 😂

Tusen
2019-04-08 15:47
#2

Har hört att hinnsvepning egentligen inte hjälper ett dugg. Är det dags så är det. Skulle det hjälpa så hade förlossningen startat ändå. Finns inga som helst bevis på att det fungerar. Men mammorna brukar känna sig lite mer nöjd då de får känslan av att någon bryr sig.

Det gör hemskt ont i alla fall.

LaSadie
2019-04-08 15:53
#3

Fick hinnsvepning på sista besöket hos MVC när jag gått över en vecka. Hjälpte inte över huvudtaget utan hon höll sig inne till dagen innan igångsättning.

soundtrack
2019-04-08 16:20
#4

Gjort med bägge barnen. Sammma utgångsläge - dryg vecka efter BF, mjuk tapp men endast öppen typ ett finger. Med första barnet hände inget, fick inte ens några nidvärkar som är vanligt. Födde sen på 41+6 Med andra barnet gjordes svepningen på morgonen, fick jobbiga förvärkar på eftermiddagen och kvällen. Sen drog det igång på natten med regelbundna värkar som avtog framåt morgonen, lugnt ett par timmar innan det började igen. På eftermiddagen dagen efter svepningen föddes hon sen.

Busfröken
2019-04-08 16:26
#5

Fick tre hinnsvepningar med sista! De första två var värdelösa men sen kom det en dam som var extremt hårdhänt (jävlar i min låda så ont det gjorde).. Sen gav hon mig och min sambo order om att vi skulle hem och ligga som hjälp på traven och vips så kom dottern den natten 😊

Livingthelife
2019-04-09 07:23
#6

En lyckad hinnsvepning sätter igång förlossningen inom 48h vad jag läst. Jag fick min tisdag morgon och fredag kväll är tösen född, så I mitt fall gjälpte6den inte på det sättet, men hjälpte nog att "mogna" mer där nere 😊

Annons:
Mara-Bell
2019-04-10 08:53
#7

Jag fick en hinnsvepning 7 dagar efter att dottern var beräknad, enligt barnmorskan var jag då omogen, och hon tyckte inte riktigt hon kom åt att göra en såpass ordentlig hinnsvepning som hon önskat. Jag kände inte något efter det, det var på fredagen. Dagen efter började jag få lite molvärk i magen, och framåt kvällen riktiga värkar. Vid femtiden söndag morgon föddes dottern. Om det beror på hinnsvepningen eller inte, det har jag ingen aning om. Men jag inbillar mig att den kanske hjälpte kroppen att skynda på sig lite 😊

Rwawr
2019-04-25 17:55
#8

Tack för alla svar! Då ska jag förbereda mig på att det gör ont och kanske eller kanske inte hjälper 😂 hoppas på att det hjälper iallafall. Kom gärna med fler erfarenheter

Upp till toppen
Annons: