Skriv ett nytt inlÀgg! Aktuellt just nu (2) Senaste inlÀggen AllmÀnt om graviditet BarnlÀngtan Planerar barn VÀntar barn Komplikationer KÀnsliga situationer Flerbörd Första trimestern Andra trimestern Tredje trimestern Inhandla/preparera Bilder Din HÀlsa Förlossningen

FörlossningsberÀttelser Det lilla barnet Livet efterÄt Att vara ung och gravid/mamma Mammor Pappor Alternativt förÀldraskap Prematur Tips och goda rÄd Undersökningar och kluringar Köp/SÀlj/Byt Off Topic Om Sajten
Förlossningen

Hinnsvepning

2019-04-08 15:29 #0 av: Rwawr

Ni som gjort hinnsvepning, hur gick det och hur lĂ„ng tid tog det innan bebis kom? 😊

SjÀlv aldrig gjort, men ska fÄ göra i slutet pÄ maj i hopp om att slippa gÄ över allt för lÀnge.

AnmÀl
2019-04-08 15:35 #1 av: oh-la

Fick hinnsvepning nu med lillebror nĂ€r vi gĂ„tt över tiden en vecka. PĂ„ mig hjĂ€lpte det inte ett smack. Han höll sig inne i en vecka till 😂

AnmÀl
2019-04-08 15:47 #2 av: Tusen

Har hört att hinnsvepning egentligen inte hjĂ€lper ett dugg. Är det dags sĂ„ Ă€r det. Skulle det hjĂ€lpa sĂ„ hade förlossningen startat Ă€ndĂ„. Finns inga som helst bevis pĂ„ att det fungerar. Men mammorna brukar kĂ€nna sig lite mer nöjd dĂ„ de fĂ„r kĂ€nslan av att nĂ„gon bryr sig.

Det gör hemskt ont i alla fall.

AnmÀl
2019-04-08 15:53 #3 av: LaSadie

Fick hinnsvepning pÄ sista besöket hos MVC nÀr jag gÄtt över en vecka. HjÀlpte inte över huvudtaget utan hon höll sig inne till dagen innan igÄngsÀttning.

AnmÀl
2019-04-08 16:20 #4 av: soundtrack

Gjort med bÀgge barnen. Sammma utgÄngslÀge - dryg vecka efter BF, mjuk tapp men endast öppen typ ett finger.
Med första barnet hÀnde inget, fick inte ens nÄgra nidvÀrkar som Àr vanligt. Födde sen pÄ 41+6
Med andra barnet gjordes svepningen pÄ morgonen, fick jobbiga förvÀrkar pÄ eftermiddagen och kvÀllen. Sen drog det igÄng pÄ natten med regelbundna vÀrkar som avtog framÄt morgonen, lugnt ett par timmar innan det började igen. PÄ eftermiddagen dagen efter svepningen föddes hon sen.

AnmÀl
2019-04-08 16:26 #5 av: Busfröken

Fick tre hinnsvepningar med sista! De första tvĂ„ var vĂ€rdelösa men sen kom det en dam som var extremt hĂ„rdhĂ€nt (jĂ€vlar i min lĂ„da sĂ„ ont det gjorde).. Sen gav hon mig och min sambo order om att vi skulle hem och ligga som hjĂ€lp pĂ„ traven och vips sĂ„ kom dottern den natten 😊

AnmÀl
2019-04-09 07:23 #6 av: Livingthelife

En lyckad hinnsvepning sĂ€tter igĂ„ng förlossningen inom 48h vad jag lĂ€st. Jag fick min tisdag morgon och fredag kvĂ€ll Ă€r tösen född, sĂ„ I mitt fall gjĂ€lpte6den inte pĂ„ det sĂ€ttet, men hjĂ€lpte nog att "mogna" mer dĂ€r nere 😊

AnmÀl
2019-04-10 08:53 #7 av: Mara-Bell

Jag fick en hinnsvepning 7 dagar efter att dottern var berĂ€knad, enligt barnmorskan var jag dĂ„ omogen, och hon tyckte inte riktigt hon kom Ă„t att göra en sĂ„pass ordentlig hinnsvepning som hon önskat. Jag kĂ€nde inte nĂ„got efter det, det var pĂ„ fredagen. Dagen efter började jag fĂ„ lite molvĂ€rk i magen, och framĂ„t kvĂ€llen riktiga vĂ€rkar. Vid femtiden söndag morgon föddes dottern. Om det beror pĂ„ hinnsvepningen eller inte, det har jag ingen aning om. Men jag inbillar mig att den kanske hjĂ€lpte kroppen att skynda pĂ„ sig lite 😊

AnmÀl

Det finns en till kommentar till den hÀr diskussionen. Den Àr bara synlig för medlemmar pÄ iFokus. För att lÀsa kommentaren, logga in eller registrera dig pÄ iFokus.