Annons:
Etikettsajten
Läst 3403 ggr
RoxannaS
4/7/19, 10:38 AM

Medlemmar se hit! (mod)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ser att många har problem att ladda upp bilder. Får dubbla inlägg osv. Så här har ni varför. 1. Publicera en bild. Lägger du in en bild i ditt inlägg måste du vara noga med att bilden hinner laddas in innan du publicerar. Med andra ord: öppna bifoga bild/fil. Välj den bild/fil du vill publicera. Välj ladda upp Avvakta tills "pop up" fönstret är borta. (se bild på hur detta pop up ser ut.) Avbryt den inte. Klicka inte bort den utan låt den vara tills den försvunner av sig själv. Sen kan du publicera inlägget. Samma med inlägg. Skriv inlägget. Lägg till bild/fil om du ska ha nått sånt med. Klicka på publicera Och låt bli allt tills inlägget är publicerat. Klicka endast 1 gång på publicera! Annars blir det dubbla inlägg. Stäng inte ner rutan som kommer upp när du har tryckt på publicera. Den försvinner av sig själv när den är färdig. Det är en del av iFokus publiceringssystem. Låt den jobba ifred! Så ska inlägget bli som tänkt från början. Utan att bilder saknas. Utan att de blir dubbla poster. Ibland är det segt att ladda upp /publicera. Men ha tålamod! Just nu sitter jag mest tyst och osynlig och bara raderar dubbla poster /tomma inlägg. Så följer du mina steg med tålamod. Slipper jag dessa jobb i onödan. Sen händer det ibland ändå. Men det minskar onödigt jobb för oss admins /moddar. Och trådarna blir inte lika fort fulla och långa i onödan. Har du fler bilder. Skriv nummer på bilden om möjligt och publicera dem i som ett bildspel så slipper du göra flera inlägg med en bild i varje. Eller klipp ihop bilderna till en bild. Vill du ha hjälp med något sånt här så säg till så guidar jag eller hjälper dig fixa det. Med vänliga hälsningar Roxanna /mod


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Livingthelife
4/7/19, 1:00 PM
#2

Händer allt för mycket, spec i tolkningstråden 🙈

mollyt
4/7/19, 6:51 PM
#3

Bra! Jag har verkligen slarvat med att radera bil ryter i tolkningstråden … det är så många 🙄

RoxannaS
4/9/19, 11:18 AM
#4

Ja försök hänvisa alla hit så får vi se om vi kan få stopp på detta!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
RoxannaS
4/28/19, 7:40 AM
#5

Puttar upp denna.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
6/17/19, 7:22 PM
#6

Känns som om denna skulle behöva en liten putt..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Svart ängel
6/17/19, 7:41 PM
#7

Ja Verkligen! Puff puff!

Livingthelife
6/17/19, 8:17 PM
#8

Folk struntar nog i att läsa denna tyvärr.. Borde även skrivas in i gravtest tolkningstråden att man inte ska redigera bilder för att få streck att synas mer.

Svart ängel
6/17/19, 10:17 PM
#9

#8 och att man inte behöver lägga upp 10 olika bilder på samma test, i olika vinklar…

Lona
6/18/19, 4:29 PM
#10

Jag kom att tänka på en sak, tolkningstråden kanske skulle ligga som en egen grupp/"flik"? Då kanske fler inser att det är där de ska posta, istället för i "Allmänt om graviditet" eller var nu de flesta tolkningsinlägg hamnar?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

mollyt
6/18/19, 8:04 PM
#11

Bra tankar! Ska fixa det senare

Svart ängel
9/10/19, 12:05 PM
#12

Jag tycker att det börjar bli rörigt i trådarna ”Graviditetstest tolkningstråd” och ”vi som planerar barn 2020” nu. De senaste 2 veckorna har folk börjat lägga upp bilder på test i ”vi som planerar…”-tråden och folk diskuterar annat än graviditetstest i tolkningstråden. Dessutom är det fortfarande många som lägger upp tomma meddelanden gång på gång när de försöket ladda upp bilder. Kan någon snälla styra upp lite? Förklara reglerna osv? Tror det handlar om att det tillkommit nya medlemmar som inte har så bra koll på hur det fungerar här. Med vänlig hälsning

mollyt
9/11/19, 7:53 PM
#13

Tack för kommentaren, jag har haft fullt upp med inskolning av min 3,5åring och sen har båda barnen såklart blivit förkylda nu så tiden har inte riktigt funnits till att administrera på iFokus som vanligt. Men jag ska försöka få till lite tid. /Admin

Annons:
RoxannaS
10/24/19, 4:27 PM
#14

Sätter en tass här jag kan också hjälpa till.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Livingthelife
10/25/19, 7:09 AM
#15

Läser någon reglerna? Verkar ju inte så om man tittar i flödet och i vissa trådar 🤷‍♀️

Svart ängel
10/25/19, 8:12 AM
#16

Bra att detta förtydligas! 👍🏼

RoxannaS
11/2/19, 9:05 AM
#17

#15 Svårt att veta faktiskt. Men jag håller med. Det känns inte som det.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Karlsson369
12/6/19, 12:07 AM
#18

Tycker den behöver komma upp lite

RoxannaS
5/12/20, 12:50 PM
#19

Upp


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Karlsson369
7/20/20, 4:27 AM
#20

Upp

Annons:
mollyt
8/8/20, 6:48 AM
#21

Upp

Upp till toppen
Annons: