Annons:
Etikettallmänt
Läst 2028 ggr
Ingensärskild
3/27/19, 8:44 PM

När vet man om man är gravid?

Jag låg med en kille på natten/morgonen fredag/lördagen (onsdag idag), på fyllan tyvärr. Han sa att han skulle hämta en kondom men jag såg honom aldrig sätta på den, det var ganska mörkt och jag var påverkad som sagt… blir paranoid, vill verkligen inte vara gravid. Det var första dagen jag inte hade mens och alltså första dagen jag hade ägglossning. När får man de första symptomen? Så luddiga svar när jag letar på Google. Vill inte vänta till nästa mens eftersom det är så länge kvar. Har inte haft någon matlust alls igår och idag och har mått illa. Man kanske inte kan märka av sådant än och det bara är min paranoia som kickar in haha. Något som vet?

Annons:
Tassen94
3/27/19, 9:03 PM
#1

Man brukaar ta ett test på dagen man väntar sin mens, för mest pålitligt resultat. Så du får tyvärr bara vänta. :/

Ingensärskild
3/27/19, 9:03 PM
#2

Fan då… Tack för svar iaf

SuperLimm
3/27/19, 9:07 PM
#3

Det brukar vara en vecka eller två kvar till ägglossning när mensen precis är slut. Spermierna kan dock leva några dygn. Första symtom är olika när man får. Jag har fått första symtom i vecka 6. Alltså två veckor efter när jag skulle haft mens. Att du är gravid tycker inte jag låter så troligt men man vet aldrig. Det går inte att veta fören du ska ha din nästa mens. Så tyvärr får du vänta tills dess.

Mvh Linn

Upp till toppen
Annons: