Annons:
Etikettallmänt
Läst 973 ggr
Ankan2018
2019-03-27 16:58

Misses abortion eller gick det bra för någon?

Hej, Var in till gynakuten idag för några droppar blod, kan tyckas fånigt men blev orolig. Ska vara 7+6 enligt agglossning och sista mens. Tyvärr såg de vara ett embryo på 5+4 (och inget hjärta) två gulesäckar och den ena helt tom. Den var bara 5mm den som var kvar. Blöder inget förutom de få dropparna idag som de inte trodde kom från livmodern. Nu måste jag vänta 10 dagar innan jag får komma in på nytt VUL. Hur jag än räknar så kan jag inte vara 5+5 för då blev jag gravid samtidigt som jag plussade eller senare. Ska jag ha det minsta lilla hopp? Är det någon som det gått bra för?

Annons:
Busfröken
2019-03-27 19:20
#1

Jag har aldrig haft missed abortion men däremot så har jag haft blödningar tidigt och trots att jag varit helt hundra på exakt när bebis blev till så har jag blivit flyttad 1-2 veckor bakåt så jag gick från v. 10 till v. 8.. Det innebär ju att om de hade kollat mig i v. 7 så hade jag inte varit mer än i v. 5… jag hoppas verkligen att det kanske kan gå något lite hopp mitt i all förtvivlan och att det ser bättre ut på nästa ultraljud ❤️

Ankan2018
2019-03-28 06:36
#2

Tack för svar! Men när jag sansat mig lite och räknar så får jag inse att det inte gick vägen. Skulle om det stod rätt till ha plusat innan jag var gravid ❤️ Det blir till att hoppas att kroppen tar hand om det och vi får försöka igen!

[Urfokus94]
2019-03-28 15:18
#3

Har Du fått bekräftat det inte gått vägen? Sitter själv i vecka 39 (med en vad jag vet hälsosam graviditet) Och dem trodde först det var en missed abortion, hon tyckte inte hon såg allt man skulle se om de nu var gulesäck fetal pole eller vad de nu än var på återbesök så slog hjärtat hade blödningar till o från .. från vecka 5 ända till nästan vecka 22 Sällan dock o nästan aldrig färskt rött men på gränsen. Kan vara positivt kan vara negativt hade jag fått ändra ngt är de att jag önskar jag vart mindre orolig denna grav Går de dåligt gör det. Inte mkt att göra åt! Spec i början. Men jag vet det är svårare sagt än gjort Oroar mig fortfarande men nu mer inför förlossning

[Urfokus94]
2019-03-28 15:18
#4

Har Du fått bekräftat det inte gått vägen? Sitter själv i vecka 39 (med en vad jag vet hälsosam graviditet) Och dem trodde först det var en missed abortion, hon tyckte inte hon såg allt man skulle se om de nu var gulesäck fetal pole eller vad de nu än var på återbesök så slog hjärtat hade blödningar till o från .. från vecka 5 ända till nästan vecka 22 Sällan dock o nästan aldrig färskt rött men på gränsen. Kan vara positivt kan vara negativt hade jag fått ändra ngt är de att jag önskar jag vart mindre orolig denna grav Går de dåligt gör det. Inte mkt att göra åt! Spec i början. Men jag vet det är svårare sagt än gjort Oroar mig fortfarande men nu mer inför förlossning

Upp till toppen
Annons: