Annons:
Etikettlivet-efteråt
Läst 2151 ggr
Surpan
2019-03-14 09:49

Hur sov era barn på BB?

Var på förlossningen idag och kollade på rummen och slogs av en flashback från när vi låg på BB med sonen. Jag kommer ihåg att det var ett himla meck med hur vi skulle sova, då sängarna är för smala och utan kanter för att kunna samsova på ett säkert vis.  Plastbaljan i all ära men där sov han inte gärna de första nätterna (Vi var på BB i fyra nätter/fem dagar). En halv natt vet jag att jag satt upp och sov med sonen i famnen med en massa kuddar på sidorna. Resten av tiden delade vi oftast upp sömnen,

Denna gång har vi ju en son hemma också, så det finns en stor risk att om jag stannar en natt eller två så är jag ensam med bebisen på BB nattetid. Och jag har ingen riktigt bra idé på hur man ska sova. Hur sov ni med era barn på BB?

/Surpan

Annons:
Bjallstal
2019-03-14 09:51
#1

Vi hade uppfällbara sidostöd på min säng både på BB(lär där en förmiddag) och inne på neo. Bad om extra filt och packade in det så det blev mjukt för bebis. Leah låg bara i plastbaljan på BB när vi flyttades in på neo. I deras värmebädd låg hon lite mer. Men det var pga hennes behandlingar. 90% låg hon hos någon av oss

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

oh-la
2019-03-14 09:55
#2

Vi bullade upp med kuddar och samsov. Jag sov skit dåligt, men hade så svårt att lägga henne i plastbaljan. Den här gången funderar jag på att släpa med babynestet som mamma sytt så kanske det blir lite lättare.

NinniH
2019-03-14 10:00
#3

Låg bara ett dygn på BB och där fanns uppfällbara sidostöd, så han sov med mig. Sen låg vi några dygn inne på Neo då han behövde sola och även där fanns uppfällbara sidostöd. Så när han inte var tvungen att ligga i plastbaljan för att sola, låg han bredvid mig.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[Devya]
2019-03-14 10:16
#4

Hon låg i sin egen lilla säng utan några problem. Samsovning är inte slls rekommenderat här. Du skulle nog fått höra ett och annat här om du försökte med något sånt.😆

Cilla89a
2019-03-14 11:18
#5

Första natten (hon kom 17.56) låg hon i den ”plastbaljan” och jag kollade till henne titt som tätt, jag var nog hög på adrenalin för jag sov ingenting den natten… Andra natten när hon var ett dygn började hon bli hungrig, så hon tuttade och skrek konstant den natten för det var ett jäkla meck att få till rätt grepp och när hon väl fick till greppet kom det ingen mjölk och ungen var sur, så sov inget den natten heller ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Garm
2019-03-14 11:28
#6

Spenderade fem nätter på BB och sonen sov mellan mig och sambon (som var med på BB under hela tiden vi var där) i ett babynest med en liten madrass under. Våra sängar satt ihopfästa, så det fungerade utmärkt och rekommenderades av personalen att lösa det så. Ska tillägga att han låg i plastbalja också, på neo/avd för sjuka fullt gångna barn två nätter, vilket fungerade bra även om det inte kändes kul eller optimalt för mig.

Annons:
Livingthelife
2019-03-14 11:29
#7

Maken gick och bar en hel del på henne, men när hon somnat så sov hon i baljan :)

Surpan
2019-03-14 11:56
#8

Jag vet ändå inte om det känns helt 100 att sova i enkelsängen med uppfällda sidostöd… Kanske borde ta med babynest denna gång. Vet inte om jag vågar samsova utan babynest med en sån liten i en trång säng.

/Surpan

LaSadie
2019-03-14 12:17
#9

Amanda låg i plastbaljan utan problem första dygnet/natten. Andra dygnet så var det bara famnen som dög. För smala sängar på vår BB för att kunna samsova.

Maria
2019-03-14 12:18
#10

Tiderna ändras.🙂

När sonen föddes (nu 34 år) så fick vi stanna i 10 dagar för att han hade gulsot.

Det var plastbalja som gällde och man fick inte ha barnen inne på salen på natten utan de låg i en sovsal med sköterskor som nattvak. Vi låg 4 stycken på samma sal och det fanns rökrum på avdelningen😮

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Emmmm
2019-03-14 15:33
#11

Vi hade med ett babynest som vi la mellan oss. Sen tryckte vi ihop enkelsängarna och en fotölj på respektive sida av sängarna så de inte kunde åka isär och så hade vi babynestet mellan oss :)

[Kijsen]
2019-03-14 23:14
#12

Stannade på BB en natt bara, då låg han i den plastbaljan :) men jag sov typ 1h sammanlagt på hela natten för han kräkte upp fostervatten några gånger så var rädd för att somna om något skulle hända.

Sparven88
2019-03-15 06:23
#13

När sonen föddes låg han hos mig i sängen. Jag kunde inte ens lägga ner honom utan att han blev tokförbannad ( låg då på en 4-sal, så ville skons de andra vars bebisar sov som ljus. Och sambon fick inte stana utan han fick åka hem). Han är född måndag 01.31 och på tisdagen vid lunch åkte vi hem. När lillasyster föddes i somras, hon är född 01.20 en fredag,, hon låg i sin plastbalja. Och var väldigt tillfreds där. Vi åkte sen hem vid 11 -isch samma dag.

Annons:
mollyt
2019-03-15 12:46
#14

Vi stannade bara de obligatoriska 6h efter förlossningen denna gång men efter en helt vaken natt (född på morgonkvisten) så fick vi sovs först i vårt förlossningsrum, bebis och jag i förlossningssängen med uppställda kanter. Sen fick vi några timmar i ett rum på avdelningen där jag hade en liknande säng med ställbart ryggstöd och kant på. Samsov där med och maken i egen extrasäng. Det dög för våra få timmar, men babynest är nog skönt att ha med om man stannar länge.

Sarah
2019-03-16 08:44
#15

Första barnet, i min armhåla eller på oss. Andra åkte vi hem med direkt och då sov hon i min armhåla.

SuperLimm
2019-03-18 11:35
#16

Vi hade bebis i bara blöja och körde hud mot hud i princip hela tiden på BB. Pappan sov på sidan med bebis mot sig och jag sov på rygg med bebis på magen/bröstet.

Mvh Linn

Upp till toppen
Annons: