Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2250 ggr
mollyt
2019-03-10 21:45

Är ÄL-tester helt blanka efter en förlossning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag födde mitt andra barn för snart 4 månader sedan. Jag har den senaste veckan haft som ägglossningssymptom med vääääldigt mycket flytningar, ibland så pass att det rinner och blivit blött i trosorna/mellan låren - även haft en förmiddag med magont. Efter min förra förlossning tog det 7 månader innan mensen kom tillbaka. Nu kom jag på att jag har ägglossningstester kvar hemma, så jag tog ett och fick negativt resultat men ändå att det blev ett andra rosa streck. Jag har ju tidigare testat medvetet runt ägglossning och då alltid fått ett svagt andra rosa streck som sedan ökat. MEN nu undrar jag - finns alltid det där andra rosa strecket där (eller är testerna ibland helt blanka om man är långt ifrån ägglossning) eller ska jag vara berädd på att det kanske på riktigt har varit en ägglossning eller är en på väg? Vad har ni för erfarenheter? Vi vill inte ha ett tredje barn. Min man kommer sterilisera sig då vi annars har ett mycket aktivt sexliv och gärna skippar andra preventivmedel framöver.

Annons:
teezan
2019-03-11 07:57
#1

Tror det är individuellt, men jag har alltid fått ett svagt andra streck oavsett var i cykeln jag befunnit mig.

mollyt
2019-03-11 08:35
#2

Tack för din input #1 Jag får kanske helt enkelt prova igen om 2 veckor och se om det fortfarande blir ett svagt streck? Eller när jag tänker efter… OM det skulle vara ägglossning så måste det väl innebära att det kommer mens också?

Aftonstjärna
2019-03-11 19:23
#3

Jag får också alltid ett svagt streck under hela cykeln, (som ditt på bilden), lika starka streck vid ÄL. Precis före mens kan det dock bli starkare.

mollyt
2019-03-11 21:38
#4

Tack #3 då försöker jag tänka att det här inte betyder något alls!

[Devya]
2023-05-29 12:21
#5

Det här svaret kommer väldigt sent men ifall någon annan undrar samma sak, så tänkte även jag fylla i min erfarenhet. Jag har fått helt blanka ÄL tester flera ggr under en cykel.

Upp till toppen
Annons: