Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 1064 ggr
doodlebreak
2019-03-06 18:37

ÄL-test för oregelbunden/utebliven mens

Jag som alltid haft regelbunden mens med fyra veckor emellan, har plötsligt fått 40 dagar mellan senaste gångerna och nu har det gått 42 sen förra mens, och än är ingen i sikte… Förstår att det beror på att jag gått ner för mycket i vikt (väger 49 kg, är dock bara 161 lång) och har bulimi, men nu får det räcka. Det som fått mig att sluta banta är helt enkelt att vi vill få ett till barn… Har kollat värden genom blodprov i alla fall och de är tack och lov bra. Försöker att inte stressa över att mensen uteblivit eftersom det gör det värre, men det är svårt. Behöver dock råd på bra ägglossningstest som visar ÄL flera dagar innan. Har ni något tips? Och har ni fler tips på att öka fertiliteten för en ätstörd? Är förkrossad över hur ätstörningarna förstör allt, samtidigt som det är så hemskt tufft att kämpa emot. Men jag skötte mig extremt bra under förra graviditeten och hela året efter som jag ammade (så frisk har jag aldrig varit), och h*n växte så fint. Så nu känns det nästan som en morot att automatiskt få sköta mig själv bättre och leva ett normalt liv igen, genom att bära ett barn igen. Bara vi lyckas bli gravida :(

Annons:
mollyt
2019-03-07 16:22
#1

Jag har inget direkt tips mer än att söka hjälp. Jag fick till slut mycket bra hjälp hos Mando och rekommenderar dem. Men annars så önskar jag dig ett stort lycka till! Det är en bra morot att vilja bli frisk för ett barn till och för att vara en bra förebild för sina barn.

Upp till toppen
Annons: