Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 1384 ggr
Lundz
3/4/19, 6:41 PM

Kan äl-test indikera på graviditet??

Hej alla!

Nu har jag googlat runt och letat efter svar men hittar ingenting.. Min ägglossning var beräknad att komma den 25e februari. Jag och sambon har haft en del oskyddat sex och vi hade det även den 25e. Igår hittade jag mina ägglossningstest och tänkte att; ja varför inte testa? Så jag provade och fick fram ett ganska starkt streck. Jag är beräknad att få min mens den 10e Mars men nu är min fråga; är det normalt att "plussa" på äl-test ifall ÄL redan varit? 

Jag läste på flera ställen att äl-test även KAN indikera på en graviditet. Stämmer det? 

Vi är riktigt bebissugna båda två så det är klart att man vill tro. Jag kommer att prova ta ett till äl-test nu ikväll och sedan köpa grav-test imorgon som jag ska ta när jag är beräknad att få mens (om jag kan hålla mig…). Hoppas hoppas!!

Annons:
DenLin
3/5/19, 4:51 PM
#1

På mig stämde det. Ett par dagar innan beräknad mens fick jag för mig att ta ett test, men ville inte slösa bort det enda graviditetstestet jag hade hemma. Tog ett äl-test eftersom att jag läst detsamma som du. Starkt sträck fick jag, tog gravtest efteråt och visst var det också positivt 😊

Lundz
3/5/19, 9:36 PM
#2

#DenLin Men åh vad roligt! Grattis!! :) 

Jag har varit och köpt på mig ett gäng gravtester nu och ska börja testa imorgon. Intressant att detta verkar stämma för en hel del kvinnor men inte alla. 

Jag håller tummarna för morgondagen! 😃

Upp till toppen
Annons: