Annons:
Etikettallmänt
Läst 1022 ggr
[Urfokus94]
3/1/19, 5:22 AM

Vad för symptom senare i grav

Vad fick ni för symptom senare i graviditeten? Egentligen känner jag mig mer eller mindre som vanligt om det inte vore för några stora förändringar * jag rapar nästan konstant inte stora rapar men rapar * jag får sura uppstötningar andra är mer hemska än andra * jag har svårt att ligga på rygg * känns svårare att böja mig * är ständigt ”andfådd” i andningen. * ryggsmärtor

Annons:
Livingthelife
3/1/19, 8:06 AM
#1

Om vi bortser från foglossning från v23 så återkom halsbrännan för mig på slutet och trötthet. Men annars kände jag mig som vanlig :)

Surpan
3/1/19, 8:21 AM
#2

Första graviditeten:
Molvärk
Myrkrypningar
Svår huvudvärk
Mycket förvärrade eksem/klåda
Halsbränna och sura uppstötningar
Ingen matlust/illamående
Extrem hunger
Nedsatt syn
Behövt kissa ofta (2-5ggr per natt)

Denna graviditet (vecka 36 nu):
Lite foglossning i blygdbenet
Halsbränna

Utöver detta har jag såklart bägge gånger haft det där som "alla" har på slutet, svårt att andas, att vända mig om i sängen, tungt att bära, anfådd, tryck nedåt.

/Surpan

LaSadie
3/1/19, 10:22 AM
#3

Det som jag fick som inte var sammankopplat med att det var så förbannat varmt var hälsbränna och min ena höft sa tack o gonatt. Fy farao vad jobbigt det var. Sen hade jag svårt att sova men det berodde mer på värmen.

Cilla89a
3/1/19, 10:41 AM
#4

Illamående, doftkänslig, ökad salivproduktion, craving på syrligt. Dessa symtom försvann helt från vecka 16-17 ungefär och sen mådde jag helt som vanligt resten av graviditeten.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

[Urfokus94]
3/1/19, 1:26 PM
#5

Åh just det. Kramper i bena Alla symptom är värst på nätterna

[Urfokus94]
3/1/19, 1:26 PM
#6

Åh just det. Kramper i bena Alla symptom är värst på nätterna

Annons:
mollyt
3/2/19, 7:22 PM
#7

Hm, jag hade nog ”bara” foglossning (fast mycket så jag blev sjukskriven på slutet).

blomma12
3/3/19, 10:28 AM
#8

Alla symtom som jag hade i början av graviditeten fortsatte under hela graviditeten, men blev fler och fler symtom som kom, t.ex. kom foglossning och ryggvärk från ca. V.20.

Surpan
3/3/19, 12:50 PM
#9

Jag är helt fascinerad över att det finns ni som mår som vanligt i slutet! Jag tycker ändå att jag mår väldigt bra men det går ju inte att inte känna sig andfådd, att det är trångt i kroppen, svårare att sova och vända sig i sängen. Knöligt att böja sig ner och blir yr av att ligga på rygg. Måste vara häftigt att inte märka nått och kolla ner och ha en megamage liksom, för mig går det inte direkt obemärkt förbi. :D

/Surpan

[Urfokus94]
3/5/19, 2:30 PM
#10

Alltså jag kan inte säga mina symptom är extrema, måste ändå säga jag känner mig ganska mycket som vanligt, MEN på nätterna när jag har hemsk halsbränna och kramper i bena så känns det. Också att det är tungt att göra vanliga sysselsättningar, saknar att känna mig lätt och rörlig. Kunna ligga på rygg som vanligt utan att venen typ mosas, och sen har jag börjat störa mig ordentligt på alla rapar xD känner också igen att vara andfådd

men hade kunnat vara MYCKET värre tror jag trodde det skulle vara mycket värre innan jag blev gravid.

Upp till toppen
Annons: