Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 2112 ggr
mollyt
2/24/19, 8:58 AM

Vi som planerar barn 2019 #4

Den gamla tråden började bli full så här kan diskussionen fortsätta! 🙂

Den gamla tråden finns här

Annons:
Silent_Hill
3/3/19, 11:43 AM
#1

Tydligen får jag äran att göra första inlägget här då :D Vi har gjort vårat första försök till barn nr 3 denna månaden :) (ÄL idag)

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

ero1109
3/3/19, 2:22 PM
#2

Spännande lycka till! Tror jag har BIM 8e väntar o väntar haha! Ingen koll på när ÄL kan ha skett men håller tummarna ändå! :)

NinniH
3/6/19, 10:08 AM
#3

Börjar äntligen närma sig ägglossning nu. 🙂 Antingen idag eller i morgon. Vilket innebär att BIM blir runt makens födelsedag. Inte för att jag tror att vi har turen att få ett bestående positivt denna gången heller. Ska för övrigt försöka komma ihåg att ringa VC och be att få kolla min sköldkörtel, för jag misstänker att det är den som ger mig en del av mina besvär och kan ju påverka fertiliteten med.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
3/6/19, 11:29 AM
#4

#3 Jag kollade ju mina sköldkörtelvärden på Werlabs. Hade 3,5 i TSH värde, och det ska ju helst ligga under 2,0 i fertilitetssammanhang, Läste att man kunde sänka det med zink, eftersom det kan bero på zinkbrist. Nu när det testades hos BM låg det på 1,9!! Kan inte låta bli att undra om det var det som gjorde att jag fick behålla den här graviditeten. Började med zink i maj -18, blev gravid i oktober -18. Det finns egentligen ingen förklaring att värdet bara sänktes, då jag inte ändrat mina levnadsvanor.

NinniH
3/6/19, 12:53 PM
#5

#4: Bra att veta. Senast jag fick TSH-värdet kollat var för ett år sedan. Då låg det på 2.0, från att ha legat på 1.4 bara ett par månader innan. Min mamma har dessutom problem med sköldkörteln hon med och har knölstruma. Så det finns ju i släkten med. Ska nog ta tag i att ringa i morgon och se. Werlabs är visserligen smidigt i sig, men närmsta provtagningsställe är 5 mil bort och deras öppettider var riktigt dåliga.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

NinniH
3/7/19, 10:35 AM
#6

#4: En liten fråga, hur stor dos av zink tog du? Såg att det nya kosttillskottet jag tar sen 2 dagar tillbaka har 15 mg zink. Få se om det räcker, eller om jag kanske behöver en högre dos.

Fick för övrigt äntligen positivt ÄL-test idag. Så skönt när kroppen "förvarnar" redan ett par dagar innan. Den här gången har jag dessutom haft extra stretchiga äggviteflytningar. Blev nästan en "touchdown" ena gången jag var på toa och det kom ut. 😂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
ero1109
3/8/19, 7:25 PM
#7

Spännande… brösten är ömma o de moler i magen hela tiden!! Mensen borde ha kommit idag om den är någotslunda normal men förra månaden var det 43 dygn mellan blödningarna helt plötsligt så den verkar krångla lite :/

Aftonstjärna
3/8/19, 7:33 PM
#8

#6 Jag äter zinktabletter, står 25 mg på burken.

ero1109
3/11/19, 9:35 AM
#9

Men usch vad besviken man blir neg test 😞 men brösten ör super ömma o större hahahah snacka om sken gravid brukar aldrig få så :( mensen får gärna komma nu då

NinniH
3/16/19, 2:05 PM
#10

Jaha, dagarna går och jag är nu på ÄL+8. Har en del "symtom", men de flesta är normala runt den här tiden i cykeln. Däremot har jag börjat få så att när jag väl blir hungrig, så är det SJUKT hungrig! Samtidigt så är jag inte direkt sugen på något att äta. Och ja, jag kunde inte hålla mig längre från att testa. Fy på mig. 🤫


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

NinniH
3/19/19, 11:03 AM
#11

ÄL+11 och jag ser ingen direkt vidare stegring på testen, utan än så länge ser den ut som den alltid brukar göra.. Så fram tills motsatsen är bevisad räknar jag med mens till helgen. 😐


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

NinniH
3/21/19, 9:19 AM
#12

Ugh, jag får erkänna mig besegread för denna gången.. Spottings sen igår kväll och en rejäl tempdipp idag, det bådar aldrig gott.. Testet visar ingen ökning. Så jag räknar med att börja blöda när som helst. 😕 Börjar bli less på det här! Kan jag inte bara få veta varför min kropp verkar ha såna svårigheter att behålla/inte stöta bort?! Så tråkigt när sjukvården verkar anse att bara man har ett barn får man vackert nöja sig med det..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[Kijsen]
3/28/19, 2:05 PM
#13

Hej! Känner mig otålig och behöver skriva av mig lite! BIM om 4 dagar, vill ta test helst förra veckan 😂 men har lovat mig själv att vänta till BIM då jag fick tidigt missfall för två månader sen och då testade jag 5 dagar innan BIM.. Har en son sen innan som är 1,5 år, längtar efter syskon och hoppas det blir en liten decemberbebis :) Någon mer som går i väntans tider?

Annons:
NinniH
3/29/19, 8:57 AM
#14

Är ungefär en vecka sedan mensen startade. Valde att lägga undan termometern och bara använda monitorn. Cykeln är såpass regelbunden att jag egentligen skulle kunna strunta i monitorn med, men ska jag kunna ta barnalbyl behöver jag ha lite mer koll på exakt dag för ägglossningen.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

ero1109
3/30/19, 7:05 PM
#15

Måste fråga vi sexade natten till fredag runt 03 men idag märkte jag av de typiska ÄL flytningarna :( han jobbar natt och är borta fram till måndag kväll finns de ens en chans nu? Vet ju inte när ÄL inträffar egentligen då jag inte använder nå ÄL tester 🤔 känns ju såååå pissigt 😂

ero1109
3/30/19, 7:13 PM
#16

Kanske ska tillägga att jag hade lite rosa flytningar ”ursäkta infon” på torsdagen men ÄL flytningarna började först idag 🤔 de borde ju inte ha vart en ÄL blödning då lixom.. mys onsdag och torsdag iaf… kan ju hoppas någon tackare klarar sig 😩

NinniH
4/15/19, 2:55 PM
#17

Är nu på ca ÄL+9 och igår kväll kände jag några rejäla hugg på högra sidan, var riktigt obehagligt! Upptäckte sen att det kom några droppar bruna flytningar. Har känt av den känslan idag igen, men inte lika illa och bara någon sekund. Äter barnalbyl denna gången och förhoppningsvis hjälper det. Återstår att se.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Ternstrom
4/15/19, 6:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Hej alla :) planerar barn och är idag på bim-5 .. tror jag har plussat ?

Upp till toppen
Annons: