Annons:
Etikettlilla-barnet
Läst 1604 ggr
Missmagi
2/21/19, 8:54 AM

BF Juni 2018 (2)

#301 #302 fortsätter svara här då tråden var full :) #301 Här är det bra, han har precis lärt sig klappa händerna och tycker det är riktigt roligt att göra det framförallt på natten. . Haha!! #302 vad rolig med en liten kusin , kul!! :) Stressa inte med maten det kommer, säger alla men här är en som börjar bli lite stressad med det. Min är inte alls intresserad av att sluta amma heller men måste ju göra det snart då jag börjar jobba heltid om 2 månader :/ så här kämpar vi för fullt med maten men han är inte så intresserad heller av det.

Annons:
Sparven88
2/21/19, 3:01 PM
#1

Haha ååh klappa händerna, det har min dotter också börjat nu. Men det mest spännande nu är å vinka! Dottern är jätteintresserad av mat, hon äter gröt morgon och kväll, och sen ett eller två mål mat där emellan. Ammar till sömns, och på nätterna. Hon är såå löjligt mammig! Bara jag som kan lägga henne eller söva om henne. Nästa helg ska jag och sambon åka iväg själva över natt, jag har såån ångest för hur det ska gå! Men, det går kanske jättebra! =)

Cilla89a
2/21/19, 4:52 PM
#2

Nora började klappa med händerna igår, och har klappat mest hela dagen idag, sååå himla sött :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Missmagi
2/21/19, 6:30 PM
#3

#1 vad gulligt! Här är en till som bara mamma funkar på natten men på dagen och morgonen är pappa favoriten. Älskar att se dom busa tillsammans!<3 De kommer gå bra men förstår oron. Jag är orolig på hur nattningarna ska gå redan nu när de fortfarande är ett tag kvar tills jag börjar jobba!! ^^ #2 vist är de sött :D

JonnaB
3/3/19, 6:06 AM
#4

Mille som är prematur är mer vild än tam, han kryper o ställer sig upp mot ALLT! Sedan tror han att han kan gå iväg….. behöver jag säga att det blir många fall ? Han ska även bli storebror till sommaren till 2 pojkar(vi väntar enäggstvillingar )

SuperLimm
3/3/19, 11:53 AM
#5

Harald hade inte tid att amma efter 5 månaders ålder så vid 5,5månad började vi med mat då det var mer intressant. Straxt efter 6 månader slutade jag amma helt. Då hade jag bara ammat någon enstaka gång på natten under 2 veckor. Han äter gröt morgon och kväll, två eller tre mål mat samt frukt under dagen. På kvällen innan läggdags får han en flaska tillskottsnäring, då brukar han inte behöva äta på natten vilket är skönt. 

Vi har precis haft magsjuka följt av dunderförkylning här hemma. Harald fick öroninflammation och jag bihåleinflammation. Men nu är Harald pigg och glad igen och han äter sista kuren penicillin idag. 

Harald står också mot allt men är inte så intresserad av att gå än. Han går med tex en stol, dammsugaren eller bobbycaren som han puttar framför sig. Försöker gåträna lite med han men han är inte så intresserad, går ju så mycket snabbare att krypa. Så han får ta det i sin egen takt. 

#4 Vad spännande med tvillingar! Hoppas allt kommer att gå bra! 😃

Mvh Linn

Missmagi
3/3/19, 5:32 PM
#6

#4 åh vad spännande. Grattis!! :) tvilligar oxå, coolt!. Har sjuk bebis längtan och saknar den där känslan av att ha rörelser i magen och den där spänningen innan. Men sambon vill vänta lite så vi får se när vi skaffar syskon 😂 #5 men vad duktig!! Våran kille älskar dammsugaren men den är lite läskig när den där igång så då vill han gärna upp i famnen, haha. Vad skönt att ha amningen klar. Har tränat nu med ersättning på kvällarna men det går lite sisådär

Annons:
JonnaB
3/3/19, 9:43 PM
#7

#5&6 Ja vilken chock i v 10 vid vul. Vi ville ha barnen tätt men att det skulle gå så snabbt …. ja ännu (v20) har allt gått bra. Gjorde op för 2 v sedan🙈 samma som med sonen men allt ser bra ut

Cilla89a
3/4/19, 9:49 AM
#8

Hur sover era om nätterna? Här samsover vi och jag tycker Nora sover ganska oroligt och vaknar relativt ofta 5-8 ggr per natt och är då vill scanna av läget och typ se så jag är där, sen ibland (relativt sällan) somnar hon om direkt, ibland (ganska ofta) vill hon ha lite tutte för att komma till ro igen.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

JonnaB
3/4/19, 12:20 PM
#9

Mille sover oftast mellan 18-02 för mat sedan sover han till 05:30. Han sover i egen säng i eget rum. Ibland får han komma över till oss vid om han vaknar innan 05:30

JonnaB
3/4/19, 12:20 PM
#10
Missmagi
3/4/19, 1:12 PM
#11

#7 förstår det.kul och spännande :) #8 vi sover i samma rum då vi har rätt litet än sålänge. Han somnar runt 18.30, 19.00 och vaknar många gånger därefter. (ibland varje timme) tills kl är 23 då vi kommer in och ska sova. Då vill han sova mellan oss och sover gott hela natten fram till 06, oftast… Ibland vaknar han även några gånger där på natten.

SuperLimm
3/4/19, 2:44 PM
#12

#6 om jag drar igång dammsugaren "springer" han därifrån och sätter sig några meter bort och kollar på den. Drar han igång den själv tycker han den är väldigt rolig 😂

#8 Harald sover i sin säng men i vårt rum. Han har under några månader sovit väldigt oroligt och vaknat 2-3ggr/timme. Vi har tänkt att han ska börja sova i eget rum snart men när vi måste gå upp flera gånger varje natt har vi inte orkat fixa det. Han sov under kanske två månader i vår säng när det var som värst. Sen la vi ett fårskinn i hans säng och la i ett täcke (han hade sovpåse innan) och sen dess sover han mycket bättre. Han rör sig mycket när han sover så jag tror sovpåsen mest hindrade han från att kunna röra sig. Han vill gärna ha något att pilla på/slita i ibland när han sover och då passade fårskinnet väldigt bra. Annars sliter han i mitt hår när han sover hos oss.  Så nu sover han ganska bra, senaste nätterna har jag kanske gått upp 3-4ggr bara för att stoppa in nappen. Så jag hoppas att det fortsätter såhär så kan vi  snart börja göra iordning hans eget rum :) 

När tror ni är lagom att ta bort sidan på spjälsängen eller låta barnet sova i en annan säng? När de klättrar ur spjälsängen själva eller när de kan gå?

Mvh Linn

JonnaB
3/4/19, 5:32 PM
#13

#12 vi tänkte ta bort sidan av sängen för ett tag sedan när mille började sova i spjälsängen (sov i vaggan innan) mest pga att jag inte når ner o kan lägga honom (magen ivägen) men sambon får ta alla nätterna istället. Vi tänker ta bort sidan när han är runt året

Annons:
Sparven88
3/4/19, 7:15 PM
#14

Vi, eller ja.. jag och dottern sover i samma rum. Sambon är förpassad till gästrummet. Dottern sover helst hos mig, helst ska jag skeda henne. Hon är en sån riktig mysgris (vilket jag älskar! Jag är också en mysgris!) När sonen var i samma ålder sov han i eget rum, det känns som att det ligger såå långt fram i tiden med lillasyster. Sen tror jag iof att hon skulle sova bättre i eget rum. Hon vaknar fortfarande ett par gånger och vill tutta på nätterna. I helgen som gick var första gången vi lämnade lillasyster över natt. Jag hade sån ångest över det, med tanke på att hon ammas till sömns, och äter på natten. MEN, det gick såå bra! Hon hade sovit från 19.30 till 3-tiden, käkat lite ersättning och sen somnat om till 7.30. En utav hennes bästa nätter. Där ser man hur de kör med sina föräldrar, trots att de är så små! 😂

SuperLimm
3/5/19, 3:50 PM
#15

#13 Skulle vi ta bort sidan nu är jag övertygad om att han kommer ramla ur sängen, han rör sig så mycket om nätterna och han slår ofta i kanterna. 

Hur länge behöver man förresten ha spjälskyddet? Jag tycker det känns onödigt att ha det fortfarande för han sover med både fötter och händer utanför spjälorna ibland, skyddet fyller liksom ingen funktion längre.

Mvh Linn

JonnaB
3/6/19, 9:22 AM
#16

#15 men ta bort det. Sover han ändå med fötter o atlet utanför fyller det inte längre ngn funktion :)

Upp till toppen
Annons: