Annons:
Etikettallmänt
Läst 791 ggr
Skorpan19
1/31/19, 11:32 AM

Vecka 13 rörelser

Kändes som om en punkt kika stor som ett äpple snörade och det kändes som om hela magen skulle vändas ut och in! Endast i några sekunder sen slutade det. Är endast i vecka 13. Förstföderska. Kan jag redan ha känt av min bebis rörelser i magen? Någon som varit med om liknande? Aldrig haft den känslan i magen förut.

Annons:
oh-la
1/31/19, 11:41 AM
#1

Nja, det låter inte som bebis. I vecka 13 är de så små att, om du känner något alls, känns det snarare som små små fladder, eller som ögonryckningar (du vet när det rycker i ögonlocket) fast långt ner i magen. Man får verkligen tänka efter så tidigt för det är så svagt.

Skorpan19
1/31/19, 11:42 AM
#2

Läste nyss att man kan känns barnet beroende på vart ens livmoder sitter. Är mycket möjlighet att jag kände av bebisen i magen. Var som fladderliknande men svårt att sätta ord på det.

Skorpan19
1/31/19, 11:47 AM
#3

Någon mer som varit med om liknande såhär tidigt? 😍

oh-la
1/31/19, 12:39 PM
#4

#2 säger inte att man inte kan, utan att din första beskrivning inte låter som första rörelserna. Jag kände båda mina väldigt tidigt, så det är inte alls omöjligt! Däremot känns det inte så tidigt som att hela magen ska vändas ut och in, utan väldigt diffust. Man kan ha sammandragningar så tidigt, och livmodern i v 13 är ungefär så stor som du beskriver, ett äpple. Det tycker jag i så fall snarare känns som magen vrider sig.

Tassen94
1/31/19, 1:09 PM
#5

Tycker också det låter mer som sammandragning snarare än fosterrörelser :)

Surpan
1/31/19, 1:57 PM
#6

Låter väldigt likt sammandragning tycker jag? Mer än fosterrörelser. Men inte omöjligt att du snart känner fosterrörelser. Jag tro jag kände i vecka 15/16 denna gång. :)

/Surpan

Annons:
NinniH
1/31/19, 2:43 PM
#7

Jag kände av sonen ganska tidigt, runt vecka 13-14, men då var det mer som fladder.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Skorpan19
1/31/19, 2:46 PM
#8

Sammandragning såhär tidigt?

Sarah
1/31/19, 3:03 PM
#9

Ja sammandragning. Kan man ha hela graviditeten,

Surpan
1/31/19, 3:44 PM
#10

Jag har haft sammandragningar i vecka 6 i två graviditeter. :) Dock inte i första men kan vara så att jag inte visste hur det kändes då. Första rörelserna har jag tyckt har känts som muskelryckningar.

/Surpan

Upp till toppen
Annons: