Annons:
Etikettlivet-efteråt
Läst 2475 ggr
[Urfokus94]
1/31/19, 1:32 AM

Denna vagn, OK?

https://lekmer.se/vinga-kombivagn-svart/p/22757

Är detta en vagn man kan ha som första vagn (heltid) till sin bebis? dum fråga, men kollar vagnar och vill veta om det är något speciellt man ska tänka på

Annons:
[Urfokus94]
1/31/19, 1:35 AM
#2

För en nyfödd bebis var tanken då

Bjallstal
1/31/19, 7:56 AM
#3

Jag kollade mycket säkerhetstester, men barnvagn är så individuellt. Beror mycket på vart och hur man bor(ha plats), vart man ska köra med vagnen osv

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Surpan
1/31/19, 10:28 AM
#4

Carena Vinga som du länkar till i TS verkar ha alla de funktioner som man brukar vilja ha för en vagn under det första året (eller längre), den har liggdel och en sittdel som man kan vända framåt eller bakåt. Vagnen du länkar till i #1 Verkar bara ha sin sittdel framåt vilket inte brukar rekommenderas för små barn som direkt kommit ur liggdelen. Vissa kringgår detta genom att låta barnet sitta upp i liggdelen under några månader istället, men personligen så tycker jag det är skönt att ha en sittdel vänd mot föraren. Det kan behövas senare ändå. :)

/Surpan

Ceciliaolucifer
1/31/19, 7:18 PM
#5

Min erfarenhet är att man får lite vad man betalar för. De i min närhet som köpt budgetvagnar har senare köpt ett mer erkänt märke på marknaden pga av att vagnen inte levt upp till förväntningarna/gått sönder/varit rangliga etc. Vill du hålla budgeten nere så lägg hellre samma peng på en begagnad men erkänd modell. Jag har haft bugaboo Buffalo och var sååååå nöjd. Men sålde den nyss och köpte en donkey 2 för vi väntar syskon. Men det är ingen budgetvagn. Men Buffalo kan du nu få begagnad för runt 5k eftersom Bugaboo ganska nyligen släppte en ny vagn som ersätter buffalon.

Tassen94
1/31/19, 7:26 PM
#6

Köpte en Emmaljunga Viking från 2017 med liggdel, sittdel, skötväska och massor med tillbehör som vinteråkpåse, adapter till babyskydd osv begagnat för 4000kr. Hade kostat minst 10000kr nytt och då var den bara ett år gammal. Finns mycket att hitta begagnat :)

Annons:
Bjallstal
1/31/19, 8:15 PM
#7

Jag kör själv på Crescent Classic. Var inne på Emmaljunga(Classic eller duo då jag inte vill ha svängbara hjul) då jag kommer köra mycket i skog och mark. Läste tester och klämde på en kompis vagn och det blev en sådan. Vändbart handtag så man enkelt kan ha barnet från sig så de kan se mer när dem blir äldre utan att behöva byta vagn eller tvunget ha dem framåtvända i sittdelen innan man vill bara för att de växt ur liggdelen. Har en några år gammal Emmaljunga som ska stå i stallet så jag slipper släpa med ny vagn dit.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Bjallstal
1/31/19, 8:15 PM
#8

Jag kör själv på Crescent Classic. Var inne på Emmaljunga(Classic eller duo då jag inte vill ha svängbara hjul) då jag kommer köra mycket i skog och mark. Läste tester och klämde på en kompis vagn och det blev en sådan. Vändbart handtag så man enkelt kan ha barnet från sig så de kan se mer när dem blir äldre utan att behöva byta vagn eller tvunget ha dem framåtvända i sittdelen innan man vill bara för att de växt ur liggdelen. Har en några år gammal Emmaljunga som ska stå i stallet så jag slipper släpa med ny vagn dit.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Surpan
2/1/19, 9:09 AM
#9

Jag måste ändå slå ett slag för budgetvagnar, vi har faktiskt bytt från dyrare märken till budget. Som sulky har vi en Kronan Sulky S och jag skulle absolut vilja ha fler kronan vagnar, men tyvärr är deras syskonvagn lite kort i sittdelarna och vi har en lång son. Som syskonvagn blev det nu en Carena Visby, då ingen annan syskonvagn på marknaden känns bra, så då kan man lika gärna hålla ner priset än att gå och störa sig på en dyr vagn. 🙂 Men det är ju skillnad på budget och budget, just kronan till exempel tycker jag håller en bra kvalitet för priset. 👍

/Surpan

Bjallstal
2/1/19, 2:41 PM
#10

Min Crescent kostade 3800:- ungefär ny, kombi vagn så mjuklift att ha under första månaderna men är i grunden en sittvagn med fullt liggläge. Därav den istället för en Emmaljunga. Mina föräldrar köpte vagnen till oss(vi valde själv vilken), och den känns helt rätt för just oss. Är ni osäkra så åk och titta på vagnar, både hos bekanta och i butik. Få lite grepp om vad ni vill ha för vagn och vad som passar er livsstil

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Upp till toppen
Annons: