Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 834 ggr
SandraN92
1/28/19, 12:03 PM

Hur länge?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hur länge kan man ha så här starka streck på ägglossningstest? På denna bilden är testen från fredag-söndag. Och på bilden nedan från idag. Kan detta tyda på graviditet eller är detta vanligt på ägglossningstest? Så förvirrande haha :)

Annons:
Ceciliaolucifer
1/28/19, 2:16 PM
#1

En ÄL- stegring är inte lång. Du kan i princip få ett positivt test på morgon och på kvällen är det borta. En graviditet kan ses på ett ÄL-test för det ger också utslag på graviditetshormoner.

Tassen94
1/28/19, 2:57 PM
#2

Det hände några gånger stt jag hade äl-stegring i 3 dagar. Väldigt vanligt att jag hade positivt i 2 dagar. Och ibland bara en dag. Så det är väldigt olika! Jag har blivit gravid på både långa och korta stegringar så det borde inte spela någon roll haha. Det är tyvärr bara att vänta och se!

SandraN92
1/28/19, 4:12 PM
#3

Tack för era bra svar då har jag lite bättre koll på vad som händer just nu, blir spännande att se om stegringen är kvar även i morgon för mig. Är den kvar en vecka så kanske jag får överväga att beställa hem grav test försöker att inte ha några hemma just nu då jag inte kan låta bli att testa blir så tungt ibland när man bara får negativa test :/ Jag får vänta och se men detta är minst sagt spännande :)

Upp till toppen
Annons: