Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2423 ggr
Garm
1/23/19, 3:04 PM

Skänka blöjor. Vart vända sig? (Gbg)

Jag vet inte alls vart jag ska vända mig, Varken Giving People eller Svenska kyrkan har varit särskilt hjälpsamma i detta när jag kontaktat dem. Jag har ett oöppnat storpack blöjor, Libero Newborn 2, som blev över för en tid sedan när sonen växte ur dem. Jag vill ge dem till någon som behöver dem, någon som har det knapert och behöver lite hjälp. Vart tusan vänder jag mig? Känner rent av någon här någon i Gbg-området som har det lite svårt just nu och behöver blöjorna?

Annons:
Sindri
1/23/19, 3:10 PM
#1

Jag har för mig att det finns Fb-grupper som håller på med sådant.

Kolla om det finns någon flyktingmottagning i Göteborg.

Annars duger det väl att skänka till Frälsis, Röda Korset, Stadsmissionen etc.
Det kommer till  nytta på två sätt; dels ger det pengar till organisationen, dels får någon köpa det billigare.

En annan idé är att prata med BVC och fråga om de kan förmedla till någon de vet behöver och har det knapert.

Lona
1/23/19, 3:16 PM
#2

Kolla med Rosengrenska? De finns i Göteborg, tror de har sitt huvudkontor här. De hjälper papperslösa flyktingar med vård mm och tar i alla fall emot överbliven medicin (även receptbelagd). De kanske vill ha blöjor också? www.rosengrenska.org Fint av dig att tänka på andra!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Ceciliaolucifer
1/23/19, 5:21 PM
#3

Vi köpte allt för små kläder till vår första son och dessa tog dom tacksamt emot på BB. En del kommer dit och har ingenting, gäller även blöjor :)

Garm
1/23/19, 7:38 PM
#4

Tack för tipsen! Ska höra med alla instanser ni tipsat om :)

SevenSeas
2/1/19, 11:38 PM
#5

Hoppas att det löst sig, om inte kanske du kan ta kontakt med kvinnojouren?

Garm
2/3/19, 12:36 PM
#6

#5 Tack! Ska höra med dem också. Än så länge har mina blöjor inte varit intressant för någon :/

Annons:
Sarah
2/4/19, 8:53 AM
#7

Jag lämnade en del på toaletten på öppna förskolan. Kanske inte går till ngn fattig, men används iaf. Tidigare har jag gett blöjor till romer som tiggt utanför ICA.

Upp till toppen
Annons: