Annons:
Etikettallmänt
Läst 818 ggr
SevenSeas
1/22/19, 5:54 PM

Beräknad förlossning augusti 2019?

Finns det fler här på iFokus som är gravida, gärna från norra delen av Sverige, vars barn beräknas anlända i augusti? Fler som blivit gravida tack vare IVF? :)

Annons:
jackiejohn
1/22/19, 7:33 PM
#1

Jag är beräknad i augusti, 9 augusti är sagt än så länge! Detta är mitt tredje barn. Jag bor på västkusten dessvärre..

SevenSeas
1/22/19, 10:03 PM
#2

Tack för ditt svar :) Vi lyckades bli gravida efter fyra års försök, tack vare IVF. Detta är vår första graviditet och hoppas innerligt att den lille tänker stanna kvar där inne till i augusti. Spelar inte så stor roll vart du bor, kul ändå att följas åt :) Har du märkt av några skillnader mellan dina graviditeter, t.ex. symtom, mående, s.k. "cravings" eller så?

jackiejohn
1/22/19, 10:15 PM
#3

Vi stod i IVF kö innan vi under kötiden blev spontant gravida med våran äldsta, vi försökte i 2 år innan hon blev till :) Andra blev till när äldsta var drygt 1,5år (valde att inte börja med preventivmedel efter första förlossningen då vi gärna ville ha ett barn till så tätt det bara gick) Denna gången gick på första försöket efter vårt MA i augusti (den graviditeten var helt oplanerad) Ja det har varit skillnad, med äldsta mådde jag konstant illa i ca 5-6 veckor men kräktes ej, och med andra mådde jag illa och kräktes dagligen i ca 6-7 veckor där i början. Denna gången har jag inte ens mått lite illa så maken tror att det kan vara en pojk denna gången😅 Annars har jag mått bra inga särskilda cravings utan mer en total avsaknad på sötsaker samtliga graviditeter. Foglossning har jag haft jobbigt med så gissar på att det säkert gör sig påmint denna gången också.. Mitt ”mål” denna gången är att gå över vecka 37+0 haha men jag tvivlar på att det blir augustibebis för mig utan det blir nog en julibebis om denna också följer trenden! ——- Hur mår du då? Nåt särskilt cravings? :)

Upp till toppen
Annons: