Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 6848 ggr
envitkanin
1/20/19, 4:57 PM

Nid- eller mellanblödning/en vecka tidig mens? Skillnad..?

Hej! Behöver få hjälp med att klura ut vad det rör sig om: Ställde mig upp igår vid midnatt och kände hur det rann till i trosorna som att jag kissade på mig, reagerade inte för ibland har jag sådana flytningar. Drog ner trosorna och blev chockad då det var mörkbrunt istället för vitt! Ska ha mens först om en vecka och har ALDRIG under mina 9 mensår haft brunt veckan innan eller brunt alls bortsett från i slutet av mensen. Det kom kanske i tre 5-kronors-mängd ungefär och efter det bara när jag torkar mig eller ?trycker ut?/kissar. Vaknade för några timmar sedan och ställde mig upp, det rann ner för benen (sov utan skydd). Lite rödare men när jag torkar mig/ser det som är i toan är det ändå inte en klarröd mensaktig färg utan mööörkröd/brun. Vet att vissa blöder trots att de är gravida/när ägget fäster/när mensen skulle ha kommit. Men hur ska jag se skillnad på dessa?

Annons:
Bjallstal
1/20/19, 7:00 PM
#1

Att göra ett graviditetstest är ända sättet du kan ta reda på vad det var. Mellanblödningar kan man få både som gravid och icke gravid med. Jag har haft blödningar varje månad till och med månad åtta denna graviditeten.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

envitkanin
1/20/19, 10:40 PM
#2

#1 tack för ditt svar! Hur tidigt kan man testa? Ska ju ha mens om 6 dagar visar kalendern (5 imorgon) så visst borde tidiga clearblue-test kunna visa en ev graviditet i sådana fall? Jag ponerade kring missfall ett tag med men det kan det ju inte vara eftersom att det sker efter att ägget har fäst vilket mitt alldeles nyligen har gjort…

Sarafiaklara
1/20/19, 10:57 PM
#3

Kan ju mycket väl vara en nidblödning. Tror tyvärr inte det går att se nån skillnad mellan en nidblödning och en liten mellanblödning. Om det var en nidblödning du hade kommer nog inte ett gravtest att visa nåt tydligt förrens om några dagar då hormonerna testet mäter börjar produceras när ägget har fäst. Ska bli spännande att se om det var en nidblödning!

envitkanin
1/21/19, 8:57 AM
#4

#3 ja, verkligen! Än håller det på och jag kör med papper i trosorna hur äckligt det än låter men vill går ofta på toa och så för att se om det kommer klumpar eller inte, än så länge lyser deras och mensvärken klart med sin frånvaro. Det enda jag reagerar på är att så fort jag sätter mig på toan så liksom forsar det ut precis som om jag kissar fastän jag börjar kissa först efteråt men det kanske är för att jag sitter ner en hel del och att det är först jag ställer mig upp och går till toan samt släpper till som det kommer ut medan det annars kanske skulle ha kommt konstant och fångats upp av tampongen. Det började hur som helst natten mellan lördag och söndag med den bruna flyrningen och så höll det på igår, idag är därmed dag nr 2. Vi får se hur länge det håller i sig!

Sarafiaklara
1/21/19, 4:17 PM
#5

#4 Hmmm det låter som en hel del, jag har fått för mig att en nidblödning inte är så mkt och bara tillfällig, men det funkar säkert olika för olika människor. Hade du sex innan du fick blödningen? Om det visar sig att du inte är gravid kan det kanske vara en idé att höra av sig till gyn och se om de tycker att det är värt att kolla upp varför det kom blod.

envitkanin
1/22/19, 6:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#5 ja du, har hört att vissa blöder en hel del fastän det rör sig om en nidblödning.. det finns ju dock andra alternativ; att jag haft mycket tidigare ÄL och att det var dags för mens helt plötsligt fastän den enligt de tidigare cyklerna borde ha kommit först i slutet av denna vecka. Alternativt att jag haft tidig ÄL och detta är en genombrottsblödning fast att jag är gravid vilket jag dock tror är lite osannolikt.. Varning för äckelbild men jag fick alltså bruna flytningar natten mellan lördag och söndag, blödde söndag, blödde måndag (måndagen är alltså dag 2) och igår under slutet av måndagen dvs för några timmar sedan när jag torkade mig så kom detta som kanske kan liknas klumpar ändå. Men det har alltså INTE kommit slemhinnedelar eller större strängar vilket det brukar annars. detta kan ju inte vara allt..? Vad tror du?

Annons:
Sarafiaklara
1/22/19, 4:03 PM
#7

#6 Hmmm skulle tippa på en tidig och konstig mens, beroende på hur det utvecklas. Om det inte kommer mer och du inte får nån blödning dagen när mensen ska komma kan du ju alltid prova att ta ett gravtest då.

Annapannas
6/13/19, 11:50 AM
#8

Hur gick det för dig? Har exakt lika 😣

Upp till toppen
Annons: