Annons:
Etiketttredje-trimestern
Läst 2426 ggr
autofyll
2019-01-09 19:20

Ont under höger revbensbåge

Jag har så vansinnigt ont under höger revbensbåge. Det lättar liiiite lite om jag trycker emot. Har varit så här i några veckor men tycker att det bara blir värre och värre. Smärtan finns i princip dygnet runt med undantag för korta stunder. Är i v31, snart v32. Ngn som känner igen sig?

Annons:
Livingthelife
2019-01-09 20:33
#1

Muskler eller ligament som förmodligen gör ont. Pröva att massera och sträcka ut stället lite :)

autofyll
2019-01-09 21:09
#2

#1 Hjälper inte. Hade så här förra graviditeten men inte lika illa.

oh-la
2019-01-09 21:41
#3

Har exakt samma, med känselbortfall i huden och hemsk Smärt precis under revbensbåge. Hade samma med dottern, men mycket värre nu andra gången. Har ingen aning om vad det är, men det verkade vara ofarligt sist så jag tänker att det är någon gravidkrämpa man får dras med…

Flaeder
2019-01-10 04:22
#4

Har du ont där omkring ska du nämna detta till din barnmorska. Det är nämligen ett symtom på havandeskapsförgiftning. Man måste inte ha fler symtom än så. Jag säger inte att du har drabbats av havandeskapsförgiftning, men det bör absolut kollas upp direkt. Dem kollar först och främst hur kisset ser ut, så det är ingen avancerad undersökning direkt. Det bör dem ha tid att kolla samma dag du ringer. :)

Flaeder
2019-01-10 04:24
#5

https://www.1177.se/Skane/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Havandeskapsforgiftning/ Bra info! (Dina besvär nämns i listan för symtom.)

autofyll
2019-01-10 09:25
#6

#3 Fy! Lider med dig! #4+5 Jag läste det förut när jag googlade, fick även upp att det kan vara ngt med gallan. Var nyss hos BM och hade noll äggviteämnen i urinen. Tog iofs inte upp det här för jag har tänkt att det säkert är ligament. Men har blivit så jäkla illa så fort. Var bara hälften av den här smärtan när den var som värst med första barnet.

Annons:
Upp till toppen
Annons: