Annons:
Etiketttredje-trimestern
Läst 1556 ggr
Flaeder
2019-01-04 18:18

Värkarnas längd och uppehåll

Jag blir inte klok på det. Hur lång är i regel en värk? Jag har förstått att den info som ofta uppges är att du ska ha 3-4 värkar under loppet av 10min, för att ha aktiva värkar som kan vara intressanta för förlossningsavdelningen. Men ingenstans framgår hur lång en värk är. Är värkarna dessutom olika långa i öppningsskedet jämfört med utdrivningsskedet? Det står olika överallt på nätet, och jag finner inget relevant på 1177.

Annons:
autofyll
2019-01-04 20:38
#1

En värk är väl 60-90 sekunder har jag för mig?

oh-la
2019-01-04 22:18
#2

De växlar. Mina började och var runt 30 sekunder med 20 minuters mellanrum, och vid 7 cm var de mellan 60 och 90 sekunder mer runt en minuts mellanrum. Ofta börjar de kort och med långt mellanrum för att bli längre och intervallen kortare. Är det något på g??

Cilla89a
2019-01-05 11:04
#3

Det är nog högst olika från person till person. Mina värkar blev aldrig regelbundna, fick knappt komma in på förlossningen för att jag inte hade 3 på 10 min. Men dem jag fick gjorde sååå ont, så jag fick komma in ändå, och det var så dags, 25 min efter att vi kom till förlossningen var ungen ute…

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Mara-Bell
2019-01-05 15:00
#4

När vi åkte in innan vår dotter föddes hade jag 3 värkar på 10 min, men de var korta, ca 30 sekunder. När vi kom in på sjukhuset 20 min senare var jag öppen 5 cm. Vi kom in vid halv tolv på natten och hon föddes sedan vid femtiden på morgonen.

Flaeder
2019-01-10 04:30
#5

Tack för alla era svar! Det verkar variera en del, men man känner väl när det är dags på riktigt kanske… Vet dock att inte alla gör det. Men känns mer som undantag än regel att man inte känner det. #2 Något på G är det jämt tycker jag, varje dag, å sen lurar kroppen mig med ett uppehåll. Har kraftiga förvärkar under lång tid flera dar i rad, å mer slempropp har successivt avlägsnats. Och sen poff, mår jag hur bra som helst å ja känner mig knappt gravid utöver den klassiska osmidigheten som vecka 40 bär med sig. (1 dag kvar till BF nu).

Upp till toppen
Annons: