Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 5426 ggr
Bjallstal
2019-01-04 10:24

Förvärkar och illamående v37

Igårkväll kom ett extremt illamående tillsammans med förvärkar, molvärk och dålig mage. Vägrar släppa, förvärmarna lugnade sig vid 4 imorse men illamåendet är konstant oavsett vad jag gör. Är i vecka 36+2 och tösen har fixerat sig sedan en vecka tillbaka. Någon som känner igen det? Har inte mått illa alls under min graviditet innan igår

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Annons:
oh-la
2019-01-04 10:35
#1

Japp, här är en till… Mår fruktansvärt illa från och till och har förvärkar. Här om veckan hade jag till och med regelbundna förvärkar som gjorde ont, men det la sig. Hade samma med dottern och trodde det skulle sätta igång många gånger, men när det väl satte igång hade jag inte en enda föraning. Barnen kan fixera sig väldigt tidigt, framför allt första.

Bjallstal
2019-01-04 10:51
#2

Ska det vara så här i fyra-6 veckor till så vet jag inte vad jag gör alltså. Illamåendet vägrar släppa. Spenderade halva natten på toalettgolvet tills jag insåg att hur illa jag ön mår, så kommer jag inte spy. Försökt äta lite med men hjälper inte det heller. Molvärken i magen kan jag leva med(reumatiker så smärta kan jag hantera) lillfisen i magen sprattlar runt som vanligt, så är lugn på den fronten

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Bjallstal
2019-01-04 11:55
#3

Pratat med bm. Så länge bebis rör sig och det inte blir värre så är det lugnt. Men blir det värre eller mindre fosterrörelser så är det bara att ringa förlossningen. Kan vara rejäla förvärkar och att kroppen tränar, eller så kommer bebis vilja komma ut de närmsta dagarna. För min del får det gärna vänta några dagar till, min familj är i Gambia på semester så jag passar deras hus och djur, 6 mil från sambon. Han kommer dock hit i eftermiddag

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Förväntansfull
2019-01-04 16:09
#4

Jag mådde också illa o dålig i magen med förvärkar innan vår prins kom, tror de är ganska vanligt men givetvis jobbigt <3

Upp till toppen
Annons: