Annons:
Etikettallmänt
Läst 3550 ggr
blomma12
1/1/19, 10:22 PM

Har könet vid ultraljudet stämt?

Var för ett tag sedan på RUL och fick veta att vi väntar en flicka. Ni som fått veta kön vid ultraljudet har det stämt för er? Framförallt ni som fått höra att det ser ut som en flicka, har ni fått en dotter eller har snoppen gömt sig bara?😅

Annons:
oh-la
1/1/19, 10:43 PM
#1

Vi fick veta att det såg ut som en flicka, och ut kom just en flicka! Nu med andra fick vi veta att det var en pojk, och det skulle förvåna mig mycket om annat än en pojk kommer ut. Det var tydligt om man säger så 😆

Livingthelife
1/1/19, 11:50 PM
#2

Jag får se under januari nu om RUL stämmer 😁 har fått höra flicka, så ska bli kul och äntligen få se vår lilla krabat

LaSadie
1/2/19, 12:01 AM
#3

Japp det stämde :D De sa flicka och ut kom vår dotter (var övertygad innan RUL att det var en tjej men ville veta iaf)

Bjallstal
1/2/19, 7:18 AM
#4

Beror nog på hur tydlig bild de får. Jag gjorde mitt första ul i 28+4(ej märkt att jag var gravid innan) och då visade bm blygdläpparna. Så känns säkert för min del. Men har bekanta som fått höra en sak och sedan fått det andra

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

jackiejohn
1/2/19, 8:35 AM
#5

Vi har valt att inte ta reda på våra barn kön under graviditeten men majoriteten i vår bekantskapskrets har gjort det och där har det stämt ungefär 50/50, hälften har det stämt för och andra hälften har fått det motsatta mot vad de har fått till sig.

SandraN92
1/2/19, 9:06 AM
#6

För oss stämde det fick veta på ultraljudet att vi skulle få en pojke :)

Annons:
Surpan
1/2/19, 12:06 PM
#7

Aldrig hört talas om någon som fått veta fel kön på RUL. Stämt för oss och alla vi känner. Men vi får se om den som ligger i magen är vad som sägs. :)

/Surpan

luddtuss
1/2/19, 2:14 PM
#8

Vi fick höra vid 3 ultraljud att vår dotter var en pojke, 2 privata + RUL. Visserligen var detta 15 är sen men ändå, det KAN hända:)

 

Sparven88
1/3/19, 11:29 AM
#9

När jag väntade sonen fick vi veta att det med största sannolikhet var en pojk. Å ja, det stämde ju. När jag var gravid sist så kunde/ville inte barnmorskan kolla ordentligt så vi fick inte veta. Men hela graviditeten skiljde sig så från första, och magkänslan sa flicka. Och ut kom en lillasyster. Däremot har jag hört några som fick veta att de skulle få en tös, men som fick en pojk.

Flaeder
1/3/19, 9:52 PM
#10

Nu är detta barn ännu ofött, men vi fick reda på kön vid rutinultraljudet, ca vecka 20. Barnmorskan tyckte inte att det var något tvivel om vad det var för kön. Jag gjorde vid ett senare tillfälle, närmare bestämt i vecka 34, ett tillväxtultraljud, och då skyltades det med en enorm pung, om och om igen. Jag väntar med andra ord en liten blottare! 😁 Så åter igen, enligt barnmorskan rådde även vid detta tillfälle, inga tvivel. Det ska förvåna mig om det ut kommer en tös. Jag vet att dem kan ha väldigt svullna blygdläppar, men så svullna att det liknar en gigantisk pung, har jag svårt att tro att det kan likna, så sent som i vecka 34. (Rätta mig gärna om jag har fel.) Tro mig, ni ska få höra flera gånger om, om det kommer ut en tös. Har BF om en vecka! 😁 Då får ni t o m en helt egen tråd om händelsen. För då behöver jag förmodligen plötsligt råd om hur man flätar hår, och var man får tag i söta klänningar. 😂

Sarah
1/5/19, 9:27 PM
#11

Ja på båda tjejerna

Vinternos
1/6/19, 7:32 AM
#12

Har vid alla ultraljud fått höra att vi väntar en flicka och ut kom en liten tös. Kände mig dock inte helt övertygad efter RUL trots att vi fick se könet i detalj. Var först efter några TUL som vi kände oss mer säkra, men man vet ju aldrig till 100%.

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

mollyt
1/7/19, 9:12 AM
#13

För oss hade de rätt båda gångerna men jag tog det med en nypa salt då jag hade två kollegor som fått ”fel kön” så jag var medveten om att man faktiskt inte vet fören barnet är fött.

Annons:
Upp till toppen
Annons: