Annons:
Etikettförlossningen
Läst 1513 ggr
Förväntansfull
1/1/19, 9:25 PM

Efter förlossning

En dum fråga kanske men ja fixk en ytlig bristning i botten på vanginan står de i min journal men är det i ” öppningen” så att säga eller vad menas med botten? :) Har en liten bula där så tänker att de kanske är där då?

Annons:
Förväntansfull
1/2/19, 6:50 PM
#1

Och är de nån som blivit klippt vid förlossningen? Hur länge ömmade/ont det? Antar de är lite olika från person till person men undrar lite grann.

DenLin
1/20/19, 5:18 PM
#2

Jag blev klippt, samt sprack lite. Var öm i 6-7 veckor tror jag, men har svårt att säga vilket av det det var som gjorde ont. Men det blev stadigt bättre hela tiden under den perioden, första dagarna var det hemskt att gå över huvud taget, sedan kunde jag gå längre och längre sträckor.

mollyt
1/20/19, 10:16 PM
#3

Nu blev jag inte klippt men jag sprack i den bakre delen av den ena inre blygläppen vid min första förlossning, en liten spricka som fick sys med typ tre stygn men jag hade ändå rätt stora problem efteråt - jag hade säkert ont ett år efteråt trotts att ”allt såg så bra ut”. Nu efter min andra förlossning fick jag en liten rispa i slemhinnan bara och jag har inte mörkt av det alls (var nära att skriva nu att jag inte hade någon spricka då jag glömt bort den, jag valde att tacka nej till att sy den här andra gången).

Upp till toppen
Annons: