Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 1981 ggr
JonnaB
12/26/18, 7:28 AM

Tvillingar

Är det fler här inne som väntar tvillingar bf 2019? Vi har just nu bf 20/7(mrn kommer komma runt v 36 om inte innan) Jag har tidigare haft cerklage och kommer göra en op för det gravid v 13-14( nu v 11) Vore kul att följa fler som ska ha tvillingar nästa år :)

Annons:
Cilla89a
12/26/18, 10:37 AM
#1

Wow, grattis! Men du var väl med i ”BF Juni 2018”? Men oavsett så fantastiskt kul att få så tätt! Blir väl cirka ett år i mellan bara?

Medarbetare på Dressyr.ifokus

JonnaB
12/26/18, 10:59 AM
#2

#1 ja precis det var jag :) sonen föddes 11/6:) v 36+4 . Så det kommet bli runt året mellan :)

[Kijsen]
12/26/18, 11:53 PM
#3

Har länge följt din resa här på forumet, från din första pojk ❤️ till detta besked. Stort grattis till er! Blir så himla glad för er skull :)

Rowanmc
12/31/18, 11:35 AM
#4

Jag väntar tvillingar! Har bf 21/6 :-))

JonnaB
12/31/18, 4:11 PM
#5

#4 spännande. Vet ni könen? Om de är tvåägg el 1 ägg?

Rowanmc
1/1/19, 6:09 PM
#6

Nej! Har bara gjort 15 hela veckor än, på kub sa de till mig att även om de båda har två av allt sp kan det bara enäggs då ägget ibland delar sig tidigt (finns jättebra Info om detta i Preglife appen där det finns en tvillingfilm) så enda sättet att veta är ju om det är en av varje kön vid RUL! ör det samma kön kan det ju fortf vara Bode en och tvåäggs! Bara vänta o se :-)

Annons:
JonnaB
1/4/19, 7:22 AM
#7

Okey. Jag gjorde vul 9+4 o då sa min läkare att det troligen var 2 äggs här. Ska på kub på tisdag :)

Rowanmc
1/5/19, 7:54 PM
#8

Mm men det kan som inte veta förrän man sett könen! För även om de har två av allt nu kan de vara enäggs :-) beror på när ägget delade sig isf. Spännande!

mbh84
1/10/19, 9:57 AM
#9

Hej, jag har BF den 17/8 - gjorde tidigt ultraljud i måndags och när de meddelade att det var två istället för en visste jag inte riktigt hur jag skulle reagera. Nu har den värsta paniken lagt sig.  

Ska väl tillägga att det är min första graviditet och vi blev gravida på första försöket samt har noll anlag för tvillingar.

Hur mår ni? Krämpor? Gör ni både kub och nipt? Har ni hittat några bra tvillingforum? Upplever att min BM inte är allt för insatt i duplexgraviditeter.

JonnaB
1/10/19, 2:24 PM
#10

#9 vi fick veta på kub att vi väntar enäggstvillingar! Vi hade även högrisk på komosomavvikelserna! Så nu väntar vi på fostervatten prov! Med måendet så är detta LÄTT min bästa graviditet (3e) visst jag har varit och är extremt trött men annars inget alls! Har ännu inte träffat min bm ( endast vid inskrivningen och då visste vi inte att det var två)

Rowanmc
1/13/19, 3:28 PM
#11

#10 oj okej hur känns det? Hur känns det med fostervattenprov? uppdatets gärna hur allt går! Lycka till!

JonnaB
1/13/19, 4:10 PM
#12

Hon som gjorde kub målade upp allt som om detta vore katastrof att vi skulle ta ställning om vi skulle gå vidare med detta eller inte. En vecka senare pratade jag med min undervata läkare o han lugnade mig o sa att de i vården ska inte föreslå att man ska gå vidare med fostervatten prov om de inte visar 1:50. Men vi valde att gå vidare för vår egen skull.

Rowanmc
1/20/19, 8:14 PM
#13

#12 okej vad skönt!! Så tråkigt att de skrämmer upp en sådär :( hoppas allt blir bra hur som helst! Vecka 19 nu, RUL den 29e! Längtar!!

Annons:
Upp till toppen
Annons: