Annons:
Etiketthälsa
Läst 1183 ggr
Bjallstal
12/17/18, 12:37 PM

Graviditetspenning

Någon här som har fått/går på det? Min foglossning har brakat loss rejält, och när jag pratade med min bm imorse tyckte hon att jag skulle söka gravpeng. Jag är 33+5 nu och är assisterande stationschef på en bensinmack. Långa dagar, ensamkommande och mycket tunga lyft. En kollega dom jobbar ca 50% fick det beviljat förra sommaren utan krusiduller.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Annons:
Bjallstal
12/17/18, 12:38 PM
#1

Ensamarbete* inte ensamkommande

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Tassen94
12/17/18, 3:14 PM
#2

Jobbar inom äldrevården och fick beviljat utan problem. Min chef hjälpte mig med allt. Behövde inte skriva speciellt utförligt alls, utan bara att yrket innehöll tunga lyft och obekväma arbetsställningar utan möjlighet till paus eller avlastning. :)

Bjallstal
12/17/18, 4:33 PM
#3

Vill egentligen inte sluta jobba, men kroppen håller inte alls för det. Har dessutom reumatism som spökar lite. Bm rekommenderade gravpeng istället för sjukskrivning

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

[Kijsen]
12/17/18, 11:58 PM
#4

Fick gravpenning utan problem när jag väntade sonen. Jobbar på en plantskola och skrev bara hur en vanlig dag på jobbet såg ut. Tunga lyft, ståendes hela dagar med minimal tillgång till sittplats, lasta av och i lastbil med enbart handtruck etc. fick beviljat 100% :)

DenLin
12/23/18, 11:23 AM
#5

Jag hade det sista 1 1/2 månaderna, min chr hjälpte mig att fylla i pappren. Dom ringde från försäkringskassan och frågade lite mer utförligt om hur min dag på jobbet såg ut, och om det fanns möjlighet att anpassa. Handläggaren nöjde sig med mina svar, och jag fick det beviljat

Bjallstal
12/23/18, 1:30 PM
#6

Papperna är ifyllda av min chef och inskickade. ✌️

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Annons:
Upp till toppen
Annons: