Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 1450 ggr
pernillaa
11/19/18, 8:41 AM

BF maj 2019

Är det fler här inne som har bf i maj 2019 som vill följas åt? 😊

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
pernillaa
11/19/18, 8:47 AM
#1

Jag väntar mitt tredje barn och har haft flera missfall tidigare så min resa började med blodförtunnande och gulkroppshormon. Slutade dock med dom v 13. Gjort 4 vul eftersom jag blött och man i början misstänkte utomkvedshavandeskap. Men allt ser bra ut. Bf 23 maj som det ser ut nu. Kräks fortfarande, halleluja! 😂 magen är svår att dölja nu och vi har inte berättat för någon än utan det blir att berätta på söndag. Då kommer hela min familj hit och vi kommer avslöja det med en rebus. Det blir spännande. Längtar! 😆

Ha en bra dag! // Pernilla

Guldko
11/20/18, 10:41 AM
#2

Prel. bf 14:e maj här, första barnet för mig och sambon! :)

pernillaa
11/20/18, 5:35 PM
#3

Grattis! Vad spännande. Hur mår du än så länge? 😊

Ha en bra dag! // Pernilla

Guldko
11/21/18, 9:45 PM
#4

#3 Tack detsamma! Jag mår ganska bra, har lite ligamentsmärtor och ont i ryggen men det är inget jag inte klarar av.

blomma12
11/24/18, 10:53 AM
#5

Är i v.15 och beräknad till 23 maj 😊

pernillaa
11/24/18, 11:21 AM
#6

Vad roligt blomma12. Då är vi fler som följs. 😊 Insåg att jag måste räkna om sen alla vul och hamnar då på bf 16 maj istället. Mår ni illa och kräks fortfarande?

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
blomma12
11/24/18, 4:53 PM
#7

#6 Jag mår illa dygnet om och kräks 3-4ggr per dag nu, var betydligt värre innan. Varit sjukskriven sedan v.6 och är det minst tills årskiftet. Men har extremt gravidillamående och varit inlagd på akuten med dropp 2 veckor. Äter ondansetron, Primperan samt lergigan tillsammans och då klarar jag behålla tillräckligt om dagen för slippa dropp iallafall nu. Hoppas ni andra mår bättre än vad jag gör!!

pernillaa
11/24/18, 5:26 PM
#8

Åh fy vad jobbigt…. stackare dig som mår så dåligt. Ja jag kräks 2-3 ggr per dag ungefär men har haft det så hela tiden så det är inte så illa för mig. Klarar mig på lergigan. Hoppas det går över för dig snart. Har du barn sen tidigare så du vet om det brukar vara länge? Jag vet att jag kommer dras med det rätt länge till då jag har 2 barn sen innan.

Ha en bra dag! // Pernilla

blomma12
11/24/18, 8:35 PM
#9

#8 Skönt att du lergiganen funkar på dig tillräckligt! Inte alla kul att ta alla dessa starka mediciner😞 Nej det är mitt första barn. Läkarna sa dock på sjukhuset när vi diskuterade hypermesis att bara för man får det med ett barn löper man inte så mycket större risk än andra att få det till nästa barn, så man kanske vågar skaffa barn igen i framtiden förhoppningvis. 🙈

pernillaa
11/26/18, 9:48 PM
#10

Jag förstår rädslan inför en framtida graviditet. Fy tusan jag hade nog aldrig vågat.

Ha en bra dag! // Pernilla

Upp till toppen
Annons: