Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 764 ggr
whiteangel13
11/12/18, 10:20 AM

Glad gubbe och ingen mens

Hej, är idag på BIM +4 och har fortfarande inte fått någon mens och inte minsta lilla spottings heller. Har ömma bröst. I förrgår testade jag för skoj skull med ÄL test cb digital och fick då en fast glad gubbe men hade även en fast glad gubbe ca 14 dagar innan också. Tog då samma kväll ett cb digitalt grav test men som då visade inte gravid. Vet inte vad jag ska tro och har för tillfället inga fler test heller. Glad gubbe på ÄL testet visades även i morse. Är det någon mer som fått negativt med cb digital trots att ni passerat BIM?

Annons:
mollyt
11/12/18, 6:24 PM
#1

Hm, bara för att en del ÄL-tester kan reagera på Hcg så är de inte giltiga som graviditetstester, så även om du fick utslag skulle jag fortsätta hålla mig till graviditetstest för det ändamålet. Att du fick utslag på ÄL för 14 dagar sedan var ju roligt också - men det kan ta flera dagar innan ägget fäster sig, och därför är BIM lite svårt att räkna ut exakt - även om du nu har +4 dagar enligt din beräkning. Lite märkligt tycker jag ändå, men de digitala CB är inte så känsliga så det kanske är därför? Testa att vänta några dagar eller testa med ett annat (känsligare) märke?

Roxie
11/13/18, 4:12 PM
#2

Kanske var så att ett ägg inte släppte första gången och att kroppen nu gör ett nytt försök till ägglossning. Det är inte helt omöjligt.

// Sofia

Upp till toppen
Annons: