Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 690 ggr
Bjallstal
2018-11-03 15:32

Berätta för sambo

Hej! Jag är gravid, testade negativt för 1,5 månad sedan och har haft mindre blödningar ganska regelbundet. Så jag har inte alls misstänkt en graviditet. Ni som inte alls hade planerat detta, hur tusan berättade ni det för er sambo/partner? Jag är för långt gången för abort så det är inte ett alternativ. Är två vuxna människor i 25-30 års ålderns med bra fasta jobb. Så egentligen är det inget problem. Bara inte alls vad vi pratat om och planerat

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Annons:
mollyt
2018-11-03 15:45
#1

Jag får inte ihop att du testade negativt för 1,5 månad sedan och att du nu är långt gången. Vilken vecka är du i? Vill du ha hjälp att bryta isen kan du börja med att visa testet och sen får ni prata utifrån det. Vi försökte aktivt få syskon och vid en av graviditeterna började jag med att ge min man ett positivt test - fast den graviditeten blev inte fullgången.

Rowanmc
2018-11-03 16:15
#2

Jaa jag undrar lite som ovanstående… man kan göra abort fram till v18 i Sverige om det är något du vill, men då borde det inte varit negativt för 1,5 månad sen. Du får även göra medicinsk abort fram till v 9+0 (eller 8+0 minns inte exakt) sen efter det är det skrapning, har gjort tre skrapningar och tre medicinska ”aborter”, en pga abort och två pga missfall. Kan säga att jag föredrar skrapning då man slipper allt med kramp och blödning och det går snabbt. Men detta skriver jag bara för att jag fick intrycket av att du kanske inte vet allt detta…? Om du vill ha barnet så är det nog bara att visa testet och berätta :-) har man oskyddat sex så vet man ju oftast vad som kan hända tänker jag. (Ingen kritik till er, menar att han ju inte kan vara helt off?)

Upp till toppen
Annons: