Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 3675 ggr
Förväntansfull
11/2/18, 8:46 PM

V 35 tryck neråt, molvärk, sammandragningar mm

Är i v 35 o nu har sammandragningarna kommit o ibland väldigt ofta, trycker på mycket neråt (tror bebis kommer glida ut snart, haha) molvärk har kommit nu också både i ländrygg och långt ner i magen. Bebis var för några dagar sedan ruckbar än men långt ner i bäckenet. Mår lite allmänt skumt med illamående mm. Som de känns nu så kan bebis komma när som helst men vet ju att detta är vanligt att kunna gå med i några veckor. Har ni känt likadant och när kom bebis? :)

Annons:
mollyt
11/3/18, 1:08 PM
#1

Jag känner samma. Är i slutet av v38 nu (omföderska). Men trycket neråt har varit där ett par veckor - tänker att det hör ihop med att bebisens huvud sjukit längre ner. Sist hos BM var bebisens huvud också ruckbart men långt ner, får se hur det är vid nästa besök på måndag. Har också mått illa till och från men tänkt att det helt enkelt är för att det är trångt nu, bebis som trycker mot andra organ/matsäck helt enkelt.

Förväntansfull
11/3/18, 2:59 PM
#2

Skönt att höra fler som känner samma :) Är så nyfiken på när bebis tittar ut men gärna om några veckor :)

Förväntansfull
11/11/18, 2:01 PM
#3

Ja här känns det som knivhugg när bebis rör sig o har ”mensvärk” ganska ofta nu, magen har sjunkit rejält o jag känner mig säker på att bebis är fixerad vid det här laget. Mår fortfarande lite illa stundtals o känner mig mörbultad ibland. Jag känner mig redo för att bebis ankomst men hoppas ju såklart att de dröjer 2 veckor till iallafall :) är i v 36. Flytningarna har blivit mer vattniga o ibland känns de som om de kommer mycket fast de inte gjort det, håller koll så att det inte är fostervatten men tror inte det :)

Upp till toppen
Annons: