Annons:
Etikettallmänt
Läst 1976 ggr
[Vecka18]
2018-11-02 04:34

När fick ni gravidmage? jag har ingen..

Jag är i vecka 18 och har inte under hela graviditeten eg haft en tillstymmelse till gravmage möjligtvis svullen om ens det, när fick ni er gravidmage nu pratar jag inte bara om lite svullen utan en gullig liten kula typ. Som andra kan se (så dem inte misstar det för tjockhet typ) jag har haft en bakåtvänd livmoder men vid ultraljudet som var när jag var snart vecka 14 så såg dem att livmodern vänt sig rätt så då borde den växa o synas som en vanlig livmoder vad jag fattat… så vet inte om det spelar roll. BM sa att det borde synas mer ordentligt vecka 20. Jag har haft hypersemsis och vägt det minsta jag vägt under grav, precis nyligen börjat gå upp kanske också spelar roll!

Annons:
Sparven88
2018-11-02 05:14
#1

Min mage började synas tidigare den här gången än första. Vilket jag också hört att det kan göra, eftersom magen redan varit uttänjd. Jag tittade precis på mina bilder, och ungefär i v 17-18 tycker jag att jag började få en mer rundare form på magen. Jag längtade så efter att få en bebismage. Jag hade för vana, att försöka varje gång jag gick in i en ny vecka ta en bild på magen. Då kan man också se när det börjar hända grejer :)

Surpan
2018-11-02 10:49
#2

I vecka 18 syntes ingenting alls med första barnet. Det är helt normalt. I vecka 25 hade jag fortfarande inte berättat på jobbet, där jag mest har luvtröjor eller stora koftor. Men då satte jag på mig en tajt klänning på julbordet och berättade, och då syntes det tydligt. Jag fick aldrig en sån där liten kula under naveln i början av graviditeten, inte denna andra gång heller. Jag blir mest lite tjock. Nu är jag i vecka 19 med tvåan och visst syns det typ, jag är ju onekligen lite större än vanlig, men mest en knubbismage, och inte den klassiska kulan.

/Surpan

LaSadie
2018-11-02 11:56
#3

Min mage syntes inte riktigt förrens efter RUL, då slutade den vara svullen och fick en gravidbula. Tog RUL 20 om jag minns rätt.

Livingthelife
2018-11-04 12:08
#4

Min började komma efter v.24-25. Men har hull på magen sen innan. Är i v28+3 idag och tycker inte att jag har en överdrivet stor mage än.

Upp till toppen
Annons: